Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Υπ. Παιδείας για διαθεσιμότητα: Δε θα εξαιρεθεί κανείς…

Πηγές  του  υπουργείου Παιδείας δηλώνουν, στο ThePaper, κατηγορηματικά πως δε θα υπάρξει καμία εξαίρεση ακόμα και αν είναι αποσπασμένοι σε υπουργικά γραφεία

 

arvanitopoulosΔιαψεύδουν πηγές του υπουργείου Παιδείας πληροφορίες ότι θα υπάρξουν εξαιρέσεις στο θέμα της  διαθεσιμότητας. Πηγές  του  υπουργείου Παιδείας δηλώνουν στο ThePaper κατηγορηματικά πως δε θα υπάρξει καμία εξαίρεση στη διαθεσιμότητα, όπου και αν βρίσκονται οι καθηγητές, ακόμα και αν είναι αποσπασμένοι σε υπουργικά γραφεία.

Υπενθυμίζεται ότι σε διαθεσιμότητα θα τεθούν στη διάρκεια του καλοκαιριού περίπου 2.000 εκπαιδευτικοί 46 ειδικοτήτων που καταργούνται στα τεχνικά λύκεια. H κινητικότητα των εκπαιδευτικών συνδέεται άμεσα με τις αλλαγές στο Τεχνολογικό Λύκειο που αναμένονται μέσα στο καλοκαίρι. Με το νομοσχέδιο αυτό αλλάζει συνολικά η μορφή της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης στη χώρα.

Ειδικότερα ο σχεδιασμός:

– Σενάριο 1ο  : από τους πλεονάζοντες εκπαιδευτικούς κατά την 30η Ιουνίου 2013

1ο Βήμα) στις 4933 κενές οργανικές θέσεις της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις ειδικότητες Γυμναστών, Πληροφορικής, Γαλλικής Φιλολογίας, Θεατρικών Σπουδών, Μουσικής και Καλλιτεχνικών, υποχρεωτική μετάταξη ισάριθμων υπεραρίθμων εκπαιδευτικών των ιδίων ειδικοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που πλεονάζουν

2ο Βήμα) στις 2.500 κενές οργανικές θέσεις Διοικητικών Υπαλλήλων κατηγορίας ΠΕ & ΤΕ της Κεντρικής & των Περιφερειακών Υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ καθώς και των Δ.Ι.Ε.Κ. υποχρεωτική μετάταξη υπεραρίθμων εκπαιδευτικών με ισόποση μείωση αποσπάσεων  και

3ο Βήμα) «διαθεσιμότητα» των  περίπου 2.000 εκπαιδευτικών που συνεχίζουν να πλεονάζουν  

–  Σενάριο 2ο από τους πλεονάζοντες εκπαιδευτικούς κατά την 30η Ιουνίου 2013

1ο Βήμα) στις 4933 κενές οργανικές θέσεις της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις ειδικότητες Γυμναστών, Πληροφορικής, Γαλλικής Φιλολογίας, Θεατρικών Σπουδών, Μουσικής και Καλλιτεχνικών , υποχρεωτική μετάταξη ισάριθμων υπεραρίθμων εκπαιδευτικών των ιδίων ειδικοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που πλεονάζουν

2ο Βήμα) «διαθεσιμότητα» εκπαιδευτικών που προκύπτουν από τυχόν κατάργηση κλάδων και ειδικοτήτων εφόσον προκριθούν αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα του νέου Τεχνικού Λυκείου  και

3ο Βήμα)  υποχρεωτική μετάταξη στις 2.500 κενές οργανικές θέσεις Διοικητικών Υπαλλήλων κατηγορίας ΠΕ & ΤΕ της Κεντρικής & των Περιφερειακών Υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ καθώς και των Δημοσίων ΙΕΚ  όσων εκπαιδευτικών συνεχίζουν να πλεονάζουν, με ισόποση μείωση αποσπάσεων, εφόσον είναι κατηγορίας ΠΕ & ΤΕ και ειδικοτήτων αναγκαίων ή συναφών για τη  βελτίωση του διοικητικού έργου.    

ΠΟΙΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΕΠΕΛΕΞΕ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ & ΓΙΑΤΙ

  • Αποτελεί κοινή παραδοχή ότι τα Επαγγελματικά & Τεχνικά Λύκεια & Σχολές δεν επιτελούν σήμερα το ρόλο τους αντιμετωπίζοντας σειρά στρεβλώσεων και πελατειακών σχέσεων, για αυτό το λόγο και οι προηγούμενες Κυβερνήσεις είχαν αποφασίσει να προχωρήσουν σε Μεταρρυθμίσεις.
  • Πιστεύουμε ότι η δευτεροβάθμια Τεχνική Εκπαίδευση πρέπει να προσβλέπει στο συνδυασμό της γενικής παιδείας με την τεχνική επαγγελματική γνώση και αυτή με την σειρά της να εκπληρώνει τον ρόλο της στην ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας. Γι αυτό σχεδιάζουμε ένα Τεχνικό Λύκειο που θα μεταδίδει τις απαιτούμενες τεχνικές και επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες, παράλληλα με την καθολική εφαρμογή του θεσμού της μαθητείας, και τη σύνδεση με την αγορά εργασίας, χωρίς στρεβλώσεις και επικαλύψεις με ανώτερες βαθμίδες τυπικής εκπαίδευσης ή μη τυπικής κατάρτισης.
  • Σε κάθε περίπτωση, υπηρετούμε ένα σχεδιασμό που στοχεύει το Τεχνικό Λύκειο να προσφέρει ειδικότητες αποφοίτων που ανταποκρίνονται στις επιλογές των μαθητών και όχι στις ειδικότητες των εκπαιδευτικών και να στελεχώνεται από εκπαιδευτικούς των απαιτούμενων ειδικοτήτων, ώστε να επιτρέπεται η αξιολόγηση τους, οι αναπληρώσεις τους και ο προγραμματισμός για τα επόμενα σχολικά έτη.
  • Η πρακτική αυτή που ακολουθήθηκε τα προηγούμενα χρόνια στα ΕΠΑΛ & στις ΕΠΑΣ οδήγησε στην ύπαρξη 110 διαφορετικών ειδικοτήτων εκπαιδευτικών, μοναδική στον ευρωπαϊκό χώρο.
  • Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προέκρινε το 2ο ΣΕΝΑΡΙΟ γιατί πιστεύει ότι οι θεσμικές αλλαγές  προκρίνονται και προηγούνται της διαχείρισης προσωπικού.
  • Μετά από συγκριτική μελέτη ευρωπαϊκών συστημάτων τεχνικής εκπαίδευσης, μελέτη αναγκών της εγχώριας αγοράς εργασίας και ανάπτυξη περιγραμμάτων επαγγελμάτων εξήχθη το συμπέρασμα ότι τα επαγγέλματα υγείας όπως Βοηθοί Φαρμακείων, Βοηθοί Φυσιοθεραπευτών, Βοηθοί Ακτινολογικών Εργαστηρίων, Βοηθοί Οδοντοτεχνιτών, Βοηθοί Νοσηλευτών, Βοηθοί Ιατρικών & Βιολογικών Εργαστηρίων &  Βοηθοί Βρεφονηπιοκόμων του Τομέα Υγείας Πρόνοιας καθώς και επαγγέλματα όπως Γραφικών Τεχνών, Σχεδίασης & Παραγωγής Ενδύματος, Αισθητικής Τέχνης, Κομμωτικής Τέχνης & Αργυροχρυσοχοΐας δεν υπάρχει σκοπιμότητα να παρέχονται από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
  • Παράλληλα, το ίδιο αντικείμενο σπουδών και χωρίς την αναγκαιότητα να αποδίδεται σε τρία επίπεδα σπουδών (Δευτεροβάθμιας – Μετα/Δευτεροβάθμιας – Ανώτατης) προσφέρεται σε άλλες βαθμίδες της Δημόσιας Εκπαίδευσης (Δημόσια ΙΕΚ &  ΤΕΙ) με αποτέλεσμα να δημιουργείται σύγχυση στον επαγγελματικό προσανατολισμό και στην αγορά εργασίας.
  • Για αυτό το λόγο προχωρήσαμε στην κατάργηση 46 ειδικοτήτων από τις 110 ειδικότητες που υπήρχαν, συνολικά, έως σήμερα, και συνεπώς στη κατάργηση 2.500 οργανικών θέσεων της τεχνικής εκπαίδευσης εκ των οποίων οι 2000 θα τεθούν σε διαθεσιμότητα και οι υπόλοιποι σύμφωνα με τα κάτωθι θα μεταταχθούν.
  • Συνεπεία της θεσμικής αλλαγής στη τεχνική εκπαίδευση που προωθούμε οι εκπαιδευτικοί που τίθενται σε διαθεσιμότητα προέρχονται από την Επαγγελματική & Τεχνική Εκπαίδευση και συγκεκριμένα από την κατάργηση του τομέα Υγείας & Πρόνοιας και των Ειδικοτήτων Αισθητικής, Κομμωτικής και Γραφικών Τεχνών στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ.
  • Σημειώνουμε σε πολλές περιπτώσεις αυτοί οι εκπαιδευτικοί που τίθενται σε διαθεσιμότητα είναι απόφοιτοι Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή πρώην ΚΑΤΕΕ & ΚΑΤΕ.. Οι εκπαιδευτικοί Κατηγορίας ΥΕ (Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης) που τίθενται σε διαθεσιμότητα θα αντικατασταθούν σταδιακά με νέους εκπαιδευτικούς κατηγορίας ΤΕ και ΠΕ γεγονός που συμβάλει στην ποιότητα της εκπαίδευσης.

 

ΠΛΗΘΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ/ΚΛΑΔΟ/ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΧΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΤΟΥΣ ΘΕΣΗ 

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΠΛΗΘΟΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΔΕ01.01 – ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΤΕΣ

56

ΔΕ01.02 – ΜΗΧΑΝΟΤΕΧΝΙΤΕΣ

84

ΔΕ01.04 – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ

21

ΔΕ01.05 – ΟΙΚΟΔΟΜΟΙ

1

ΔΕ01.08 – ΗΛΕΚΤΡΟΣΥΓΚΟΛΛΗΤΕΣ

4

ΔΕ01.10 – ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

34

ΔΕ01.11 – ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΨΥΞΕΩΝ (ΨΥΚΤΙΚΟΙ)

24

ΔΕ01.12 – ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΙ

17

ΔΕ01.13 – ΞΥΛΟΥΡΓΟΙ

2

ΔΕ01.14 – ΚΟΠΤΙΚΗΣ-ΡΑΠΤΙΚΗΣ

5

ΔΕ01.15 – ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΪΑΣ

9

ΔΕ01.16 – ΤΕΧΝ. ΑΜΑΞΩΜΑΤΩΝ

4

ΔΕ01.17 – ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ

35

ΠΕ12.12 – ΜΗΧ. ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑΣ

1

ΠΕ14.01 – ΙΑΤΡΟΙ

156

ΠΕ14.02 – ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΙ

103

ΠΕ14.03 – ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΙ

20

ΠΕ14.06 – ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ

98

ΠΕ17.09 – ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ

6

ΠΕ17.13-  ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

0

ΠΕ18.01 – ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

80

ΠΕ18.04 – ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ

211

ΠΕ18.05-  ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ

0

ΠΕ18.07 – ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

144

ΠΕ18.08 – ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΚΗΣ

49

ΠΕ18.09 – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

39

ΠΕ18.10 – ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ

388

ΠΕ18.11 – ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ

56

ΠΕ18.20 – ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑΣ

19

ΠΕ18.21 – ΡΑΔΙΟΛΟΓΙΑ – ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΑ

10

ΠΕ18.24 – ΕΡΓΑΣΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

26

ΠΕ18.25 – ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

110

ΠΕ18.26 – ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΗΣ

46

ΠΕ18.27 – ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗΣ

52

ΠΕ18.29 – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

2

ΠΕ18.33 – ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΟΙ

335

ΠΕ18.37 – ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ

13

ΠΕ18.39 – ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΥΓΕΙΑΣ

4

ΤΕ01.08 – ΧΗΜΙΚΟΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

9

ΤΕ01.10 – ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΓΡΑΦΕΙΟΥ

15

ΤΕ01.11 – ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ

13

ΤΕ01.12 – ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗΣ

6

ΤΕ01.14 – ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

4

ΤΕ01.19 – ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ

84

ΤΕ01.20 – ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ

11

ΤΕ01.25 – ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΪΑΣ

7

ΤΕ01.26 – ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΚΗΣ

29

ΤΕ01.29 – ΒΟΗΘ. ΙΑΤΡ.ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓ. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

18

ΤΕ01.30 – ΒΟΗΘ.ΠΑΙΔΟΚΟΜΟΙ-ΒΡΕΦΟΚΟΜΟΙ

19

ΤΕ01.31 – ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ

3

Γενικό άθροισμα

2472

 

(Visited 1 times, 1 visits today)
By