Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου, 2018

Ανακατατάξεις στην κορυφή της λίστας με τους «μεγάλους» των smartphones

Πτώσης συνέχεια καταγράφουν οι πωλήσεις smartphones παγκοσμίως με το β” τρίμηνο του έτους να παρουσιάζει αρνητικό πρόσημο συνεχίζοντας τις πτωτικές τάσεις που είχαν παρατηρηθεί στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου.

Την ίδια στιγμή ωστόσο υπάρχουν και ανακατάξεις στις μέχρι χθες πρωτοκαθεδρίες με τους κινέζουν παίκτες να κερδίζουν όλο και μεγαλύτερα μερίδια αγοράς και νέα ονόματα να κάνουν το μεγάλο άλμα στις πωλήσεις μέσα σε ένα μόλις χρόνο από την επανεμφάνισή τους.

Η γενική εικόνα είναι ότι το 2ο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης διατέθηκαν, διεθνώς, 2% λιγότερες συσκευές εν συγκρίσει με ένα χρόνο νωρίτερα με τις αποστολές των smartphones να μειώνονται στις 360 εκατ. μονάδες. Να υπενθυμίσουμε ότι κατά 1ο τρίμηνο του έτους, οι πωλήσεις ήταν μειωμένες κατά 3% σε ετήσια βάση.

Στα πιο αξιοσημείωτα στοιχεία του 2ου τριμήνου είναι οι ανακατατάξεις στην κορυφή της λίστας με τους μεγαλύτερους – από πλευράς πωλήσεων – κατασκευαστές, με τη Huawei να ξεπερνά την Apple, για να γίνει ο δεύτερος ισχυρότερος παίκτης της αγοράς, για πρώτη φορά σε ένα μόνο τρίμηνο.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της εταιρείας Counterpoint, οι δέκα πιο δυναμικοί κατασκευαστές smartphones συγκέντρωσαν – αθροιστικά – μερίδιο 79%, αφήνοντας έτσι 600 μάρκες να ανταγωνίζονται για το υπόλοιπο 21% της αγοράς. Οι αναλυτές αποδίδουν την ασθενή ζήτηση για smartphones, κυρίως, στην επιβράδυνση στις αναπτυγμένες αγορές, όπως η Κίνα, οι ΗΠΑ και η Δυτική Ευρώπη, όπου οι κύκλοι αντικατάστασης των συσκευών συνεχίζουν να επιμηκύνονται.

Η Κίνα απειλεί τους ισχυρούς

Οι αναλυτές τονίζουν ότι η αγορά των smartphones της Κίνας μειώνεται σταδιακά τα τελευταία τέσσερα τρίμηνα, επηρεάζοντας την αύξηση των αποστολών ορισμένων κινεζικών εμπορικών σημάτων, όπως οι OPPO, vivo, Meizu και Gionee. Οι κινεζικές μάρκες ωστόσο συνεχίζουν να επενδύουν σε χώρες και περιοχές εκτός Κίνας και μάλιστα κερδίζουν το στοίχημα αφού αντισταθμίζουν με τον τρόπο αυτό την εξασθενημένη ζήτηση στην εγχώρια αγορά τους.

Η Ινδία, η Νοτιοανατολική Ασία, η Ευρώπη, η Μέση Ανατολή και η Αφρική είναι οι βασικές αγορές που βλέπουν για επέκταση.

Οι κατασκευαστές

Η Samsung οδήγησε την αγορά smartphones – όσον αφορά τον όγκο των πωλήσεων – με μερίδιο αγοράς 20% το 2ο τρίμηνο του 2018, παρ’ όλο που σημείωσε ετήσια μείωση 11%. Οι αναλυτές σημειώνουν ότι, παρά τη μείωση των όγκων αποστολής παγκοσμίως, η Samsung σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων στην Ινδία, ανακτώντας την πρώτη θέση της στην αγορά smartphones της περιοχής.

Κατά 41% ετησίως το 2ο τρίμηνο του 2018 αυξήθηκαν και οι αποστολές της Huawei. Η εταιρεία κατάφερε να μετατραπεί στον ταχύτερα αναπτυσσόμενο (21%) κατασκευαστή smartphones – εν μέσω πτώσης της αγοράς – της Κίνας, ενώ ενίσχυσε τις δυνάμεις της κατά 71% στο εξωτερικό.Οι συνεχείς προσπάθειες της Huawei για επέκταση σε αγορές εκτός της Κίνας, την έχουν οδηγήσει σε ισχυρή ετήσια ανάπτυξη στην Ευρώπη (+ 75%), MEA (+ 67%) και στην Ινδία (+ 188%).

Στην τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης «εξορίστηκε» η Apple διαθέτοντας στην αγορά 41,3 εκατ. iPhone κατά τη διάρκεια του 2ου τριμήνου, αριθμός αυξημένος κατά μόλις 1% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.

Την τέταρτη θέση στη λίστα κατέλαβε η Xiaomi, πουλώντας διεθνώς 33 εκατ. smartphones και κατακτώντας το 9% της παγκόσμιας αγοράς. Κάπως έτσι συγκαταλέγεται με τη σειρά της στη λίστα με τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες. (+ 43%

Τέλος, οι OPPO και Ωivo μοιράστηκαν την πέμπτη και την έκτη θέση της αγοράς με μερίδια 8% και 7% αντίστοιχα, ενώ η LG βρέθηκε στην έβδομη θέση με τις πωλήσεις της να συνεχίζουν να υποχωρούν κατά 3 εκατ. τεμάχια.

Την όγδοη θέση κατέλαβε η Lenovo,με μερίδιο αγοράς 3%, τα νούμερα της οποίας υποχώρησαν, παρά το γεγονός ότι τα smartphones με το brand της Motorola παρουσίασαν αύξηση.

Σημαντική έκπληξη στην εν λόγω κατάταξη αποτέλεσε η HMD (που διαχειρίζεται το brand της Nokia στα κινητά), η οποία 18 μήνες μετά την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας της, μπαίνει στην πρώτη δεκάδα και καταλαμβάνει την 9η θέση στο δεύτερο τρίμηνο του 2018, με πωλήσεις που έφτασαν τα 4,5 εκατομμύρια τεμάχια και μερίδιο αγοράς 1%. Μάλιστα η HMD ξεπέρασε κατά 100.000 τεμάχια την κινέζικη Tecno (με παρουσία σε αναπτυσσόμενες αγορές κατά κύριο λόγο) η οποία έμεινε στη 10η θέση.

Αυξημένη η μέση τιμή πώλησης

Την ώρα που οι ναυαρχίδες των μεγάλων εταιρειών προσανατολίζονται σε άκρως υψηλά βαλάντια με το κόστος τους να ξεπερνά ανά περιπτώσεις τα 1.000 ευρώ, η μέση αξία πώλησης ανεβαίνει με τη σειρά της.

Σύμφωνα με την Counterpoint η μέση αξία πώλησης των smartphones που αφορά στους έξι μεγαλύτερους κατασκευαστές παρουσιάζει σημαντική αύξηση στην τιμή πώλησης, η οποία μάλιστα κυμαίνεται σε διψήφια επίπεδα με μόνη εξαίρεση τη Samsung, πριν ωστόσο παρουσιάσει το νέο Galaxy Note 9 το κόστος του οποίου είναι πάνω από 1.000 δολάρια.

Οι προσπάθειες των εταιρειών να αναβαθμίσουν τις συσκευές τους και να ανέβουν σε υψηλότερα στρώματα στέφονται με επιτυχία. Από τις πέντε αυτές εταιρείες η Huawei είναι εκείνη με τη μεγαλύτερη άνοδο (28%) στην αξία πώλησης, η οποία φαίνεται να έχει διαμορφωθεί λίγο κάτω από τα 300 δολάρια. Όσο για την Apple, η οποία παρουσιάζει μαζί με την Oppo το ίδιο ποσοστό αύξησης, η μέση αξία πώλησης φτάνει τα 724 δολάρια.

By