Δευτέρα, 1 Ιουνίου, 2020

Αναθεωρεί την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων η Apple

Νέους κανόνες προστασίας της ιδιωτικότητας των χρηστών της προωθεί η Apple με τις ενημερώσεις λογισμικού που φέρνει στις συσκευές της, οι οποίες περιλαμβάνουν την ανανέωση της πολιτικής απορρήτου των χρηστών της.

Όπως μάλιστα ανακοινώθηκε νέα σχετικά εργαλεία θα κυκλοφορήσουν και μέσα στους επόμενους δύο μήνες μέχρι το Μάιο.

Οι ενημερώσεις που κυκλοφόρησαν την Πέμπτη για όλες τις συσκευές της Apple (macOS 10.13.4, iOS11.3 και tvOS 11.3) συμπορεύονται από τον τεράστιο νέο ευρωπαϊκό κανονισμό για την προστασία των δεδομένων GDPR και δρομολογούνται ήδη από τον Ιανουάριο.

Ωστόσο έρχονται σε μια στιγμή καλή στιγμή για την εταιρεία, λίγο αφότου ο επικεφαλής του αμερικανικού κολοσσού Τιμ Κουκ, καταδίκασε δημοσίως το επιχειρηματικό μοντέλο του Facebook μετά το σκάνδαλο με την Cambridge Analytica.

Για τους χρήστες των συσκευών της εταιρείας, η μεγαλύτερη αλλαγή είναι η εισαγωγή μιας ενοποιημένης εικόνας για το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων, η οποία εμφανίζεται πλέον μαζί με λεπτομερείς πληροφορίεςόσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο η Apple χρησιμοποιεί τα προσωπικά δεδομένα των πελατών της στις διάφορες υπηρεσίες της. «Η Apple θεωρεί ότι η ιδιωτικότητα είναι ένα θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα», θα είναι το μήνυμα που θα απευθύνει εφεξής η Apple σε κάθε χρήστη που ενεργοποιεί τις συσκευές της μετά την ενημέρωση λογισμικού, «έτσι κάθε προϊόν της Apple έχει σχεδιαστεί για να ελαχιστοποιεί τη συλλογή και τη χρήση των δεδομένων σας, αλλά και για να παρέχει διαφανή ελεγχο των πληροφοριών σας».

Παρόλο που οι νέες λειτουργίες έρχονται με αφορμή τον νέο κανονισμό GDPR, η εταιρεία σημειώνει με υπερηφάνεια ότι δεν χρειάστηκε να αλλάξει κανένα από τα λογισμικά της για να συμμορφωθεί με τους νέους κανονισμούς. Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της όπως η Google, οι οποίοι λειτουργούν με βάση την αρχή ότι η συλλογή δεδομένων μεγάλης κλίμακας αποφέρει ένα πλεονέκτημα σε τομείς όπως η εκμάθηση μηχανών και ο προγραμματισμός των μεταφορών, η Apple έχει επανειλημμένα υποστηρίξει ότι προωθεί την ελάχιστη δυνατή συλλογή δεδομένων.

Μιλώντας την Τετάρτη, ο Κουκ δήλωσε: «Θα μπορούσαμε να έχουμε ένα τόνο χρημάτων αν “ρευστοποιούσαμε” τους πελάτες μας, αν οι πελάτες μας ήταν το προϊόν μας». Έχουμε επιλέξει να μην το κάνουμε αυτό. Δεν πρόκειται να μπλεχτούμε στην προσωπική σας ζωή. Το απόρρητο σε εμάς είναι ένα ανθρώπινο δικαίωμα, μια πολιτική ελευθερία ». Τον Μάιο, λίγο πριν από την έναρξη ισχύος του GDPR, η Apple θα ενημερώσει επίσης και τον ιστότοπό της για να διευκολύνει τους χρήστες να ασκήσουν τέσσερα βασικά δικαιώματα που παρέχονται από τον κανονισμό: λήψη αντιγράφου των δεδομένων τους, αίτηση για διόρθωση των δεδομένων τους, απενεργοποίηση των λογαριασμών τους ή και διαγραφή αυτών.

Η εταιρεία, η οποία τα τελευταία χρόνια δεν έχει καταφέρει να εντυπωσιάσει με τις συσκευές της αφού οι ανταγωνιστές της προλαβαίνουν να κυκλοφορήσουν κινητά με αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά σε καλύτερες τιμές, βλέπει στην δεδομένη περίπτωση μια ευκαιρία να διαφοροποιηθεί από τους ανταγωνιστές της, ειδικά με την λειτουργία της απενεργοποίησης που είναι ισχυρότερη από άλλες πλατφόρμες. Με την λειτουργία αυτή η Apple αφαιρεί τις πληροφορίες των χρηστών που έχουν αιτηθεί για απενεργοποίηση από όλες τις βάσεις δεδομένων της, απομονώνοντας τους λογαριασμούς τους, χωρίς όμως να τους διαγράφει.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By