Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Απογειώθηκε η αγορά αυτοκινήτου τον Ιανουάριο

Άλμα έκανε η αγορά των καινούριων αυτοκινήτων στη χώρα μας τον Ιανουάριο, εν μέρει λόγω πολλών προ-κρατήσεων από το Δεκέμβριο, αλλά και της τάσης αρκετών αγοραστών που επιθυμούν την ταξινόμηση του αυτοκινήτου τους το νέο έτος.

Λόγω των παραπάνω, μερίδιο της αύξησης της ζήτησης μεταφέρθηκε τον Ιανουάριο, κάτι όμως που παρατηρείται στις αρχές κάθε χρονιάς. Συνολικά περίπου 2.000 περισσότερα αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν τον Ιανουάριο του 2018 σε σχέση με αυτόν του 2017 και για την ακρίβεια 8.884 έναντι 6.460.

Ένα ακόμα εξαιρετικά θετικό στοιχείο για την αγορά αποτελεί το γεγονός ότι, σύμφωνα με πληροφορίες του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, το ποσοστό των λιανικών πωλήσεων ξεπέρασε αυτό των εταιρικών. Πιο συγκεκριμένα, αυτό ήταν 58% έναντι 42%, κάτι που δείχνει ότι η αγορά, πολύ αργά και βασανιστικά είναι η αλήθεια, επιστρέφει σε κάποια μορφή κανονικότητας.

Εκτός από τις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων, εξαιρετικά ανοδικά κινήθηκε και η αγορά της μοτοσικλέτας, με αύξηση των ταξινομήσεων κατά 87% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2017. Πιο συγκεκριμένα, ταξινομήθηκαν 1.711 μοτοσικλέτες άνω των 50 κ.εκ. τον περασμένο μήνα, έναντι μόλις 915 τον ίδιο μήνα του 2017.

Όσον αφορά στις εταιρείες που κέρδισαν τη μερίδα του λέοντος, η Toyota βρίσκεται και πάλι στην κορυφή και μάλιστα με διαφορά, όπως δείχνει το μερίδιο του 13,7% επί των πωλήσεων του Ιανουαρίου. Εξαιρετική επίδοση είχε και η Peugeot στη δεύτερη θέση με 9,9% μερίδιο, ενώ στο βάθρο των τριών κορυφαίων σε πωλήσεις εταιρειών βρέθηκε η Opel με μερίδιο 8,5%.

Τη δεκάδα των μαρκών με τις μεγαλύτερες πωλήσεις των Ιανουάριο συμπλήρωσαν οι VW (8,1%), Nissan (6,9%), Suzuki (6,1%), Hyundai (5,1%), Ford (4,5%), Fiat (4,1%) και Citroen με 4,0%.

Με δεδομένη τη δυναμική του Ιανουαρίου και υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν κλυδωνισμοί πολιτικής ή οικονομικής φύσης εντός του 2018, η αγορά αναμένεται να ξεπεράσει τις 100.000 πωλήσεις σε ετήσια βάση, ξεπερνώντας όχι μόνο το ψυχολογικό όριο της αγοράς αλλά και αυτό που καθορίζει τη δυνατότητα της υγιούς λειτουργίας των εισαγωγικών εταιρειών και –κυρίως- των δικτύων τους.

By