Τετάρτη, 22 Αυγούστου, 2018

Blockchain: Θα μπορούσε να «σκοτώσει» καλωδιακή τηλεόραση και Netflix

Η τεχνολογία της αλυσίδας των μπλοκ είναι έτοιμη να αποδιοργανώσει θεμελιωδώς τον κλάδο της ψυχαγωγίας.  

Πόσο μακρινό είναι άραγε το όραμα αποκεντρωμένων εφαρμογών ψυχαγωγίας βασισμένων στο blockchain που θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν υπηρεσίες συνεχούς ροής όπως η Netflix και η Amazon, βάζοντας παράλληλα ένα οριστικό τέλος στην καλωδιακή τηλεόραση;

Τα τηλεοπτικά στούντιο παραγωγής έχουν βρεθεί στο επίκεντρο μιας διαδικασίας αποδιοργάνωσης. Ιστοσελίδες όπως το Youtube και το Twitch έχουν δημιουργήσει μια μαζική αγορά για περιεχόμενο που παράγουν οι ίδιοι οι χρήστες. Τα καλωδιακά δίκτυα και τα στούντιο παραγωγής δεν είναι πλέον οι μόνοι δημιουργοί περιεχομένου βίντεο για μαζική χρήση.

Όμως, παρά την άνοδο αυτών των ιστοσελίδων, το μεγαλύτερο μέρος του περιεχομένου ψυχαγωγίας υψηλής ποιότητας προκύπτει μέσω ενός συγκεντρωτικού μοντέλου. Τα στούντιο και τα δίκτυα (καθώς και εταιρείες βίντεο streaming όπως το Netflix και η Amazon) χρηματοδοτούν την ανάπτυξη περιεχομένου. Και η διανομή του περιεχομένου ακολουθεί μια προδιαγεγραμμένη διαδρομή – από την παραγωγή στον τελικό χρήστη μέσω ενός συγκεκριμένου καναλιού.

Η τεχνολογία αλυσίδας των μπλοκ έχει τη δυνατότητα να αποδιοργανώσει θεμελιωδώς τον κλάδο της ψυχαγωγίας επειδή φέρνει μαζί της ένα εντελώς νέο, αποκεντρωμένο μοντέλο για τη διανομή του περιεχομένου. Σε μια αλυσίδα των μπλοκ δεν υπάρχει κεντρικός διακομιστής ή κεντρική αρχή και όλοι οι υπολογιστές του δικτύου εργάζονται πάνω στο ίδιο καθήκον.

Πλέον, έχει προκύψει ένας αριθμός νέων κρυπτο-projects που χρησιμοποιούν υπάρχουσες ή εντελώς νέες αλυσίδες των μπλοκ ως υποδομή για αποκεντρωμένο βίντεο streaming. Η λίστα περιλαμβάνει τις LivePeer και Viuly στη συμπίεση περιεχομένου, τις Stream Token και YouNow/PROPS στις μάρκες επιπέδου εφαρμογής για streamers, τη Spectiv VR που εστιάζει στο διαφημιστικό μοντέλο, και τις LBRY και Theta Labs που οικοδομούν νέα blockchains / πρωτόκολλα για την υποστήριξη DApps τρίτων μερών στον τομέα της ψυχαγωγίας.

Ένα πλήρως αποκεντρωμένο δίκτυο ψυχαγωγίας βασισμένο στην αλυσίδα των μπλοκ θα μπορούσε να αποδιοργανώσει τον κλάδο, καταρχήν, μέσω της απελευθέρωσης των δημιουργών περιεχομένου. Θα μπορεί, δηλαδή, να δημιουργείται περιεχόμενο το οποίο θα καθίσταται άμεσα διαθέσιμο μέσω μιας αποκεντρωμένης πλατφόρμας.

Επιπλέον, ίσως αναδυθούν νέα «κανάλια» με έναν εντελώς αποκεντρωμένο τρόπο, σε μια ατελείωτη σειρά θεματικών κατηγοριών όπως αθλητισμός, ζωντανά γεγονότα, επιστημονική φαντασία, ειδήσεις κλπ. Αυτά τα κανάλια θα μπορούν να στήνονται από τον οποιονδήποτε.

Τέλος, τα νέα βίντεο projects που βασίζονται στο blockchain παρέχουν μάρκες ή νομίσματα που οι διαφημιστές μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να αγοράσουν προβολή σε αυτά τα αποκεντρωμένα κανάλια. Τα νομίσματα αυτά θα μπορεί να ορίζεται ότι θα πηγαίνουν κατευθείαν στον δημιουργό του περιεχομένου, χωρίς την ύπαρξη κάποιου μεσάζοντα ο οποίος παίρνει ένα μεγάλο μερίδιο της «πίτας» των εσόδων.

Και βέβαια, οι θεατές θα μπορούν να χρησιμοποιούν τις νέες μάρκες που θα εκδίδονται από τα αποκεντρωμένα δίκτυα περιεχομένου για να εγγράφονται ως συνδρομητές σε συγκεκριμένα κανάλια ή για να πληρώνουν έναν συγκεκριμένο δημιουργό περιεχομένου.

Αυτό θα μπορούσε να αντικαταστήσει το τηλεοπτικό περιεχόμενο on-demand και να δώσει στους θεατές ατελείωτες επιλογές ως προς το τι θα μπορούν να δουν κατ’ απαίτηση.

By