Τετάρτη, 18 Ιουλίου, 2018

Χάνει τη «δόξα» του το διάσημο πρωινό των McDonald’s

Το πρωινό στο οποίο «υπολόγιζαν» τα McDonald’s, αρχίζει σιγά σιγά να χάνει τη «δόξα» του καθώς αν και τα κέρδη του τελευταίου τριμήνου ξεπέρασαν τις προβλέψεις των αναλυτών, οι πωλήσεις στα καταστήματα των ΗΠΑ σημείωσαν πτώση.

Η πτώση αυτή αναγκάζει τον όμιλο να αναζητήσει ποια θα είναι η επόμενη κίνηση η οποία θα δώσει ώθηση στην ανάπτυξη των εστιατορίων εντός των ΗΠΑ. Η εταιρεία εξετάζει ιδέες όπως είναι οι οθόνες αφής και η παραγγελία μέσω κινητού για να αναθερμάνει τις πωλήσεις αλλά «δεν είναι ξεκάθαρο πόσο γρήγορα αυτό θα φέρει αποτελέσματα», αναφέρει ο Michael Halen, αναλυτής του Bloomberg Intelligence.

«Ακόμη δεν ξέρουμε από πού θα έρθουν πωλήσεις», αναφέρει και προσθέτει ότι «ο κόσμος είναι σε μια φάση βλέποντας και κάνοντας».

Οι μετοχές του ομίλου σημείωσαν πτώση τουλάχιστον 2% στα 119,82 δολάρια τη Δευτέρα, ύστερα από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων ενώ η μετοχή κατέγραψε κέρδη 3% τον προηγούμενο χρόνο.

Η εικόνα ήταν καλύτερη στα καταστήματα εκτός των ΗΠΑ. Παγκοσμίως, οι πωλήσεις εντός των καταστημάτων σημείωσαν άνοδο 2,7% ξεπερνώντας το 1,4% που προέβλεπαν οι αναλυτές. Τα κέρδη τη συγκεκριμένη περίοδο έφθασαν τα 1,44 δολάρια η μετοχή σε σύγκριση με τα 1,41 που προέβλεπαν οι αναλυτές.

Σε ορισμένες αγορές συμπεριλαμβανομένων εκείνων του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γερμανίας, τα McDonald’s βρίσκονται «αρκετά μπροστά» σε θέματα τεχνολογικής αναβάθμισης όπως είναι τα self-service σημεία παραλαβής. Οι πωλήσεις της εταιρείας στις βασικές διεθνείς αγορές, σημείωσαν άνοδο 2,8% το τέταρτο τρίμηνο ενώ τα 2/3 των εσόδων της εταιρείας προέρχονται από χώρες εκτός των ΗΠΑ.

Όπως ανέφερε η εταιρεία, σχεδιάζει να αυξήσει τις δαπάνες της για τεχνολογική αναβάθμιση και η επένδυση αυτή θα τη βοηθήσει να χρηματοδοτήσει καινούρια σημεία self-service στα εστιατόρια στις ΗΠΑ αλλά και να αναπτύξει εφαρμογές δυνατότητας παραγγελίας μέσω smartphone σε 14.000 σημεία αρχής γενομένης από φέτος. Η εταιρεία βρίσκεται «πίσω» σε αυτά τα θέματα σε σχέση με ανταγωνιστές της όπως είναι τα Starbucks και τα Dunkin’ Donuts τα οποία εφαρμόζουν πολλά προγράμματα επιβράβευσης τα οποία μεταξύ άλλων επιτρέπουν στιες εταιρείες να «κλειδώνουν» ένα συγκεκριμένο πελατολόγιο.

Το πρωινό το οποίο προσφερόταν καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας έδωσε στον όμιλο μια ανάσα και τον βοήθησε να ανακάμψει από μια «κοιλιά» που είχε κάνει τον προηγούμενο χρόνο. Ωστόσο, αυτό δεν φάνηκε να είναι αρκετό.

Τα McDonald’s προσβλέπουν επίσης και στη βελτίωση της ποιότητας του φαγητού και των πρώτων υλών, κάτι που εκτιμά η νέα γενιά των Αμερικανών.

By