Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

CNBC: To ΔΝΤ είχε προειδοποιήσει από το 2016 για την κατάρρευση των υποδομών

Τις προειδοποιήσεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείο εν έτει 2016 για κατάρρευση των υποδομών στην Ελλάδα υπενθυμίζει σε σημερινό του δημοσίευμα το CNBC, σημειώνοντας ωστόσο, ότι τα προβλήματα εκτείνονται πολύ μακρύτερα από την αποτυχία των ελληνικών Αρχών να ανταποκριθούν γρήγορα στην καταστροφή.

Τα οκτώ χρόνια λιτότητας που επέβαλαν οι δανειστές στη χώρα έχουν προκαλέσει τεράστια προβλήματα στις υποδομές και παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα, από το 2016, εμφανίζει πρωτογενές πλεόνασμα παρόμοιο με εκείνο της Γερμανίας, η μείωση των βασικών κρατικών εξόδων και των δημόσιων επενδύσεων έχουν αποδιοργανώσει το ελληνικό κράτος.

Στα τέλη του 2016, ο Οικονομικός Σύμβουλος του ΔΝΤ Μόρις Όμπστφελτν και ο διευθυντής του ευρωπαϊκού τμήματος του Ταμείου, Πολ Τόμσεν δημοσίευσαν μια ανάλυση στην οποία υποστήριξαν ότι η Ελλάδα είχε καταφύγει σε βαθιές περικοπές στις επενδύσεις. «Οι περικοπές, μάλιστα, είναι σε τέτοιο βαθμό, που η καταρρέουσα υποδομή απειλεί την ανάπτυξη και την παροχή βασικών δημόσιων υπηρεσιών όπως οι μεταφορές και η Υγεία».

Αλλά η ελληνική κυβέρνηση και το ελληνικό Υπουργείο Οικονομικών δε συμμορφώθηκαν με τις σχετικές συστάσεις του Ταμείου, σημειώνει το δημοσίευμα του CNBC.

Το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων μειώθηκε από 9,6 δισ. ευρώ το 2008 σε μόλις 5,950 δισ. ευρώ πέρυσι. Αν και το Αρχικό ΠΔΕ ήταν 6.750 δισ. ευρώ για το 2017, αυτό μειώθηκε τελικά κατά 800 εκατ. ευρώ προκειμένου η Ελλάδα να επιτύχει τους δημοσιονομικούς στόχους που έθεσαν οι δανειστές της.

Όπως είχε προβλέψει το ΔΝΤ, οι συνεχείς περικοπές προκάλεσαν σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των δημόσιων υπηρεσιών.

Επιπλέον, οι Έλληνες πυροσβέστες ισχυρίζονται ότι δεν διαθέτουν τον κατάλληλο εξοπλισμό για να παλέψουν με τις φλόγες. Τα πυροσβεστικά οχήματα, όπως λένε, είναι παλιά (άνω των 15 ετών) και ακινητοποιούνται λόγω μηχανικών βλαβών, κακών ελαστικών κλπ.

«Σχεδόν το 25% των οχημάτων ακινητοποιούνται. Είναι χαρακτηριστικό ότι εάν ένα ελαστικό σκάσει κατά τη διάρκεια μιας επιχείρησης, δεν θα αντικατασταθεί αμέσως, καθώς δεν παρέχονται ελαστικά αντικατάστασης», αναφέρει η Ένωση Πυροσβεστών που παρουσίασε επίσης στοιχεία σύμφωνα με τα οποία τρία πυροσβεστικά αεροσκάφη έχουν μηχανικά προβλήματα και δεν υπάρχουν διαθέσιμα εξαρτήματα για την επισκευή τους.

By