Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Ducati XDiavel: «Αλήτικη» πολυτέλεια για λίγους

Η XDiavel είναι μια ειδική περίπτωση. Μια μοτοσυκλέτα που αυτόματα σε βάζει σε ένα ελιτίστικο club διάσημων ηθοποιών, τραγουδιστών, ποδοσφαιριστών ή εκατομμυριούχων.

Όταν παρουσιάστηκε η XDiavel, πήγε πολλά βήματα παραπέρα το concept της μεγάλης custom μοτοσυκλέτας, λόγω της προχωρημένης σχεδίασης. Η Ducati στόχευσε εξ αρχής τους λίγους πλούσιους και διάσημους, κυρίως της χώρας που μεσουρανούν οι custom μοτοσυκλέτες, των ΗΠΑ.

Όσοι Ευρωπαίοι έχουν πάει στις ΗΠΑ, τους έχουν πιάσει τα γέλια με τα 0-60 μίλια που κάνουν οι περισσότεροι Aμερικάνοι στα φανάρια. Οι πεινασμένοι για ταχύτητα αναβάτες  ξεκινούν δίχως αύριο για να… φρενάρουν 30 μέτρα μετά, καθώς φτάνουν τα 60 μίλια και τα «όργανα» καραδοκούν.

Γι αυτούς τους τύπους, η XDiavel έχει 156 άγριους ίππους έτοιμους να ανοίξουν τρύπες στην άσφαλτο με την τρομερή ροπή, έστω… για 30 μέτρα.

Η XDiavel έρχεται φορτωμένη με τα προχωρημένα ηλεκτρονικά και μηχανικά καλούδια της Ducati, που συναντάμε και στα υπόλοιπα υπερπολυτελή μοντέλα της, όπως το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων -το Ducati Variable Timing (DVT)- αλλά και τα πιο γνωστά ABS, cornering ABS, Traction Control και Launch Control.

Αυτό το τελευταίο είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στα φανάρια, εκεί που η μοτοσυκλέτα κάνει drag race, με μοτοσυκλέτες αλλά και υπεραυτοκίνητα. Το σύστημα ενεργοποιείται με ένα απλό πάτημα του κουμπιού στη δεξιά μανέτα και ελέγχεται από την ηλεκτρονική μονάδα IMU της Bosch σε τρεις θέσεις.

Ο γιγάντιος κινητήρας είναι αναπόσπαστο τμήμα του πλαισίου, που φυσικά είναι ένα χωροδικτύωμα σε σχεδίαση trellis. Μπροστά βρίσκουμε ένα γιγαντιαίων διαστάσεων πιρούνι, με ανεστραμμένα καλάμια της Marzocchi, ενώ πίσω συναντάμε ένα μονόμπρατσο ψαλίδι που εδράζεται σε ένα μονό αμορτισέρ της Sachs.

Το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο της XDiavel είναι φυσικά ο κινητήρας της. Μετά τις 3.500 στροφές και μέχρι τις 6.000 η μοτοσυκλέτα επιταχύνει σαν πύραυλος. Ειδικά με το launch control η έκφραση των υπολοίπων στα φανάρια είναι όλα τα λεφτά.

Ωστόσο, το 90% της χρήσης της μοτοσυκλέτας γίνεται με ράθυμο στυλ βόλτας, ώστε να προλαβαίνουν οι θαυμαστές της να στήνουν πηγαδάκια στο πέρασμά της. Ένα από τα πιο απίστευτα χαρακτηριστικά της είναι ο πίσω τροχός με πλάτος 240 χιλ. Είναι μεγαλύτερος από αυτοκινήτου. Παρ’ όλα αυτά η μοτοσυκλέτα στρίβει και έχει εντυπωσιακά καλή συμπεριφορά για το μέγεθός της και τον χαρακτήρα της.

Κάθε τι πάνω της ακτινοβολεί ποιότητα. Από τις κολλήσεις στο σκελετό, το σμιλεμένο σαν από ένα κομμάτι μετάλλου γιγάντιο μονόμπρατσο πίσω ψαλίδι, τα τρομερά φρένα με cornering ABS της Brembo, το γλυπτό ρεζερβουάρ, το υπέροχο φως εμπρός, έως την καταπληκτική εξάτμιση.

Η XDiavel, με κόστος 22.550€ δεν απευθύνεται στον καθημερινό μοτοσικλετιστή. Είναι ιδιαίτερη, πολύτιμη, τρομερά όμορφη, απίστευτα δυνατή, κυρίως για ένα άτομο και θα λέγαμε πως δεν κάνει για καθημερινή χρήση. Ίσως ο CEO κάποιας εταιρίας να αφήνει το Audi A8 και να πηγαίνει με την XDiavel στη δουλειά.

Αλλά τις λίγες φορές που θα την βγάλετε από το (φυσικά) στεγασμένο γκαράζ σας, πλυμένη, καθαρή και θα πάτε μια βόλτα για καφέ, η απόλαυση είμαι μεγαλύτερη από κάθε άλλη μοτοσυκλέτας Η XDiavel δεν έχει άλλη χρησιμότητα από την εσωτερική ικανοποίηση του ιδιοκτήτη της. Και αυτό το κάνει καλά. Πολύ καλά. Πάρα πολύ καλά. Μια βόλτα από την Αθήνα μέχρι την μαρίνα στο Λαύριο για να τσεκάρετε το σκάφος σας, (όποιος έχει XDiavel έχει και σκάφος) είναι μια αγχολυτική θεραπεία για την αποφόρτιση της εβδομάδας.

Την XDiavel την βγάζεις βόλτα  και καμαρώνεις για αυτήν, αποδέχεσαι το φθόνο και την ζήλια των κακοπροαίρετων αλλά και το θαυμασμό όσων γνωρίζουν. Όπως και να έχει, η Ducati πέτυχε το στόχο της: Να έχει την κορυφαία custom της αγοράς, με ανεπανάληπτο σχήμα, τρομερές επιδόσεις και τόνους προσωπικότητας. Τρομερή μοτοσυκλέτα.

By