Τετάρτη, 22 Μαΐου, 2019

Γιατί οι Gucci και Dior θέλουν να ανοικοδομήσουν την Παναγία των Παρισίων

Της Andrea Felsted

Αν η πυρκαγιά στον καθεδρικό ναό της Παναγίας των Παρισίων είχε συμβεί πριν από 20 ή 50 χρόνια, οι πολυτελείς οίκοι μόδας της Γαλλίας σίγουρα θα είχαν σπεύσει να στηρίξουν την ανοικοδόμησή του όσο πιο γρήγορα γίνεται, όπως έκαναν και το 2019.

Δεν υπάρχει αμφιβολία για τις καλές προθέσεις της LVMH, της Kering SA και των ιδρυτικών τους οικογενειών, που ξεχώρισαν στις δωρεές μετά την καταστροφή. Η πόλη του Παρισιού, οι δρόμοι και τα αξιοθέατά της, έχουν διαδραματίσει έναν ιδιαίτερο ρόλο ως καλλιτεχνικό κέντρο της βιομηχανίας από τις πρώτες της μέρες, επομένως το να αποκατασταθεί αυτό που χάθηκε σημαίνει και ότι θα διατηρηθεί η ιστορία της πόλης.

Αλλά περισσότερο από έναν αιώνα αφότου η Coco Chanel πούλησε το πρώτο της καπέλο, οι τιτάνες των ρούχων πολυτελείας έχουν ακόμα περισσότερους λόγους να εξασφαλίσουν την ανοικοδόμηση της Παναγίας των Παρισίων.

Και δεν είναι μόνο ότι είναι μεταξύ των πλουσιότερων στη Γαλλία – ο Bernard Arnault της LVMH είναι ο πλουσιότερος άνθρωπος της Γαλλίας και ο Francois Pinault, ο οποίος ίδρυσε την Kering SA, είναι ο τρίτος πλουσιότερος. Η L’Oreal SA και οι κύριοι μέτοχοί της, η οικογένεια Bettencourt Meyers, είναι επίσης βασικοί δωρητές.

Η μόδα παράγει το 2,7% του γαλλικού ΑΕΠ. Τα είδη πολυτελείας, συμπεριλαμβανομένης της L’Oreal, αντιπροσωπεύουν το 19,8% του γαλλικού δείκτη CAC 40. Με ένα τόσο μεγάλο μερίδιο της επιχειρηματικής δραστηριότητας του έθνους, είναι φυσικό οι κορυφαίοι παραγωγοί ειδών υψηλής ποιότητας να προσφερθούν να διατηρήσουν μία από τις ιστορικές τοποθεσίες της χώρας τους.

Είναι σημαντικό να το κάνουν, επειδή η πώληση προϊόντων υψηλής ποιότητας έχει αλλάξει κατά την τελευταία δεκαετία. Οι γραμμές είναι θολές μεταξύ της μόδας, της τέχνης, των ταξιδιών και του πολιτισμού, και η ανάπτυξη ενός brand εξαρτάται από πολύ περισσότερα πέρα από το να προσφέρουν την τελευταία λέξη της μόδας στις τσάντες. Επιτυχία σημαίνει να συνδυάζει ο οίκος όλα αυτά τα στοιχεία μαζί, για να υπάρχει μια κινητικότητα και να εξελίσσεται.

Οι μεγάλοι οίκοι έχουν αναλάβει ήδη δραστηριότητες που αφορούν την τέχνη και την αναστήλωση. Η LVMH άνοιξε το Fondation Louis Vuitton, ένα κέντρο για τις σύγχρονες τέχνες,  που σχεδιάστηκε από τον Frank Gehry, στο δυτικό άκρο του Παρισιού το 2016. Στο μεταξύ, η Pinault κτίζει ένα μουσείο για να στεγάσει την ιδιωτική συλλογή έργων τέχνης της στο πρώην Bourse de Commerce, στο κέντρο του Παρισιού.

Η Παναγία των Παρισίων συνδέεται με την κληρονομιά και την ομορφιά, κορυφαίες αξίες στην βιομηχανία της πολυτελείας. Η διατήρηση του καθεδρικού ναού υπογραμμίζει τη θέση των δωρητών ως προστάτες αυτών των χαρακτηριστικών, γεγονός που με τη σειρά του υπογραμμίζει τον ευρύτερο τρόπο ζωής που επιδιώκουν να προωθήσουν.

Η διατήρηση των αξιοθέατων ταιριάζουν σε αυτό το ήθος.

Η Fendi, μέρος της αυτοκρατορίας LVMH, συνέβαλε με 2 εκατομμύρια δολάρια στην επισκευή της Φοντάνα ντι Τρέβι στη Ρώμη. Η Bulgari (του ίδιου οίκου) έδωσε 1,7 εκατομμύρια δολάρια για την ανακατασκευή των Ισπανικών Σκαλιών στην πόλη. Η ιταλική εταιρεία δερμάτινων ειδών Tod’s SpA έχει αναλάβει την αποκατάσταση του Κολοσσαίου στη Ρώμη ύψους 28 εκατομμυρίων δολαρίων.

Ο αλτρουισμός τους λειτουργεί καλύτερα σε αξιοθέατα υψηλού προφίλ που προσελκύουν τους τουρίστες, καθώς οι δωρεές τους κυριολεκτικά τοποθετούν τα ονόματά τους στο χάρτη για τα εκατομμύρια επισκέπτες σε τοποθεσίες-κλειδιά κάθε χρόνο. Η Fendi πραγματοποίησε ακόμη και μια επίδειξη μόδας στη Φοντάνα ντι Τρέβι υπό τον Karl Lagerfeld. Μια αναστηλωμένη Παναγία των Παρισίων δεν θα είναι διαφορετική περίπτωση (αν και οι επιδείξεις μόδας μπορεί να μην επιτραπούν).

Το πραγματικό βραβείο για τους γαλλικούς οίκους είναι το να εξασφαλίσουν τις επαφές τους με τους Κινέζους, οι οποίοι είναι οι νούμερο ένα αγοραστές ειδών πολυτελείας παγκοσμίως. Η LVMH και η Kering οφείλουν το ένα τρίτο περίπου των πωλήσεών τους στην Ασία, εξαιρουμένης της Ιαπωνίας.

Το Παρίσι είναι ένας από τους κύριους προορισμούς για ταξιδιώτες από αυτήν την περιοχή και ο,τιδήποτε επηρεάζει τον τουρισμό μπορεί επίσης να επηρεάσει τις πωλήσεις ειδών πολυτελείας. Για παράδειγμα, οι επιθέσεις κατά τουριστών του 2015 στην πόλη, καθώς και οι πρόσφατες διαμαρτυρίες των κίτρινων γιλέκων, έβλαψαν τη ζήτηση. Από την άλλη πλευρά, το ασθενέστερο ευρώ μπορεί να ενισχύσει τις πωλήσεις. Για αυτές τις εταιρείες, υπάρχει ιδιαίτερη και επείγουσα ανάγκη να διασφαλιστεί η διατήρηση του Παρισιού.

Όταν η Παναγία των Παρισίων ανοικοδομηθεί τελικά, οι δωρητές δικαίως θα «χρεωθούν” τη διάσωση ενός συμβόλου της πόλης.

Θα έχουν επίσης δημιουργήσει ένα ακόμη πιο ισχυρό σημείο έλξης για τους επισκέπτες. Έχει νόημα για την επιχείρησή τους το να έχουν συμμετάσχει σε αυτό το εγχείρημα.

ΠΗΓΗ: bloomberg

By