Δευτέρα, 16 Δεκεμβρίου, 2019

H εκρηκτική Mercedes-AMG A45 S

Η Α45 αποτελεί πλέον ένα από τα καλύτερα δείγματα γραφής στα hot hatch, που εσχάτως πάσχουν από φρενίτιδα. Η τεράστια ισχύς σε συνάρτηση με το ευφυές διαφορικό θα προκαλέσουν εύκολα ταραχή στα απανταχού driver’s cars. Αυτή η Merc «πυροβολεί» ασύστολα τον ανταγωνισμό.

Δεν χωρά αμφιβολία πως η τελευταία γενιά αποτελεί την καλύτερη A-Class που παράχθηκε ποτέ από τη Mercedes-Benz – ένα εκλεπτυσμένο hatch, μελετημένο στη λεπτομέρεια, μπολιασμένο με ζηλευτή μηχανολογία και τεχνολογία αιχμής ήδη από το λανσάρισμα. Οι ισχυρές εκδόσεις δεν θα μπορούσαν να μην αποτελέσουν το κερασάκι σε αυτή την εύγευστη τούρτα και προέκυψαν σχεδόν αναπόφευκτα. Παράλληλα, δεν προκάλεσε σε κανέναν έκπληξη το γεγονός πως η εταιρεία αποφάσισε ότι η Α35 δεν θα αποτελέσει το ταβάνι σε ισχύ και packaging, σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική παρέα αυτοκινήτων, μάλιστα, στην οποία το κραταιό και γρήγορο Audi S3 ισχυροποιείται μεταφορικά και κυριολεκτικά με γεωμετρική πρόοδο. Κάπως έτσι ήρθε στη ζωή η Α45 αλλά και η ακόμη πιο macho αδελφή της, η Α45 S. Σε μια πρώτη σούμα, σέξι «γυναικάρα» εξωτερικά (μυώδης αλλά όχι κραυγαλέα), ταχύτατη και καταιγιστική σε επίπεδο επιδόσεων, πικάντικη σε αίσθηση και κυρίως παντού και πάντα αποστομωτικά αποτελεσματική. Ευτυχώς χωρίς να αποχωρίζεται εκείνη τη χαρακτηριστική λεπτότητα στους κομψούς τρόπους που δίδαξαν οι μικρότερες αδελφές της. Φαντάσου δηλαδή πώς θα ήταν να ψαρεύεις πέστροφες με χειροβομβίδες. Κάτι τέτοιο…

Εις τα ενδότερα τώρα, οι δίδυμες hi-tech οθόνες των 10,25” αποτελούν κι εδώ το κυρίως πιάτο στην ποιοτική καμπίνα, ενώ δικαιούνται στη συγκεκριμένη περίπτωση να καυχιούνται για τα εξαιρετικά γραφικά που υιοθετούν. Πάντως η πολυπλοκότητα του περιεχομένου πρέπει να θεωρείται εξ ορισμού δεδομένη και εδώ. Πάλι καλά (νιώθουμε σχεδόν ευγνώμονες) που επιτρέπεται ακόμη στα δάχτυλά μας να καθοδηγούν την περιήγηση στα διάφορα μενού και υπομενού του συστήματος πληροφοριών και ψυχαγωγίας. Kάτι είναι κι αυτό. Τα πολλά συστήματα ελέγχου της θηριώδους Merc, εκτός του ότι υπερθεματίζουν την κάθε μορφής υπερβολή, σε κάνουν ταυτόχρονα να νιώθεις μέρος του πληρώματος σε Airbus έτοιμο να πραγματοποιήσει πτήση εδάφους. Εκτός από τα αναπόφευκτα προγράμματα οδήγησης, το σερφάρισμα επί της οθόνης ξεθάβει τις απεριόριστες δυνατότητες παραμετροποίησης, τις οποίες δεν ξέρεις αν όντως τις χρειάζεσαι τελικά. Αναρωτιόμαστε πόσοι από εμάς έχουμε τον χρόνο ή την πρόθεση να κοιτάμε στην ενιαία οθόνη τις ενδείξεις για τα g-force και τους μετρητές όταν πιέζουμε το κτήνος στην κατάλληλη διαδρομή. Το αποτέλεσμα -στην καλύτερη περίπτωση- είναι η απόσπαση της προσοχής, στη χειρότερη οι λάθος κινήσεις κάθε φορά που προσπαθείς να απενεργοποιήσεις αυτό το… καταραμένο σύστημα διατήρησης λωρίδας. Ολο αυτό σίγουρα είναι εκνευριστικό…

Τα πάντα θα μπορούσαν να ρυθμίζονται αυτόματα μέσω του κλειδιού, κάθε φορά που πλησιάζετε το αυτοκίνητο. Κάτι τέτοιο θα άξιζε τον κόπο, διότι τώρα αποσπάται η ολοκληρωτική αφοσίωση στην πολεμική μηχανή, η οποία είναι σε θέση να προκαλέσει πάταγο στις αισθήσεις κάθε φορά που θα πιέσεις αποφασιστικά το δεξί πόδι. Η διασκέδαση εξ ορισμού, λοιπόν, ξεκινά από τις δυνατότητες του φημισμένου κινητήρα. Κυρίες και κύριοι, υποκλιθείτε παρακαλώ στον ισχυρότερο δίλιτρο 4κύλινδρο τούρμπο κινητήρα στον κόσμο. Στην A45 S, οι 421 PS και τα 50,8 kgm ροπής αντλήθηκαν από την εγκάρσια τοποθετημένη μονάδα (το σκάλισμα αποτέλεσε πεδίο δόξης λαμπρό) και καταλήγουν σε όλους τους τροχούς, μέσω ενός 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Οι εντυπωσιακές τιμές δεν αργούν να εκτοξεύσουν στην πράξη το hot hatch από στάση στα πρώτα 100 km/h σε μόλις 3,9”, με τη διαρκή επιτάχυνση να σταματά κάπου στα 268 km/h. Παρ’ όλα αυτά, ακόμη και όταν έχεις επιλέξει τη σπορ λειτουργία, υπάρχει μικρή αξιοποιήσιμη ροπή κάτω από τις 3.000 rpm. Ευτυχώς ξεπερνάς γρήγορα αυτό το όριο, γεγονός που συνοδεύεται και από το ανάλογο ηχητικό αποτύπωμα, ένα παρατεταμένο σφύριγμα από την εξάτμιση, λες και ακούς τη φασαρία της κόλασης που δεν λέει να αφήσει περιθώρια ηρεμίας στα αυτιά σου. Το κιβώτιο οκτώ σχέσεων διπλού συμπλέκτη είναι ομαλό σε αλλαγές και ιδιαίτερα γρήγορο, παρέχοντας σε οδηγό και επιβάτες το χαρακτηριστικό σκούντημα από αλλαγή σε αλλαγή, κυρίως όταν ο πρώτος παίζει με τα paddles φτάνοντας εύκολα στο όριο περιστροφής με κάθε σχέση.

Στον αυτοκινητόδρομο η τελευταία σχέση επιτελεί ρόλο overdrive -όπως αναμενόταν- και σε βοηθά να διατηρείς υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες χωρίς κόπο, τρομοκρατώντας όποιον τόλμησε να αργήσει να συμβουλευτεί τον εσωτερικό καθρέφτη του για το τι τον ακολουθεί. Το sport mode προσδίδει στο τιμόνι το κατάλληλο βάρος, το οποίο δεν θα μπορούσε να στερείται ακρίβειας, παρότι ούτε σε αυτή την περίπτωση αποτελεί το κορυφαίο δείγμα σε επίπεδο επικοινωνίας. Σε αντιδιαστολή βέβαια με το τι ισχύει στον αιώνιο αντίπαλο. Με άλλα λόγια, το «δάγκωμα του πύθωνα» που παρέχουν παραδοσιακά στα χέρια σου οι δημιουργίες της BMW M δεν θα το βρεις εδώ. Σε ό,τι αφορά τα πιο ελκυστικά σημεία της έκδοσης που έχουμε στη διάθεσή μας, σίγουρα θα συγκαταλέγαμε την έξυπνη τετρακίνηση της Mercedes-AMG παντρεμένη με ένα νέο πίσω διαφορικό το οποίο υιοθετεί πολύδισκο συμπλέκτη για κάθε τροχό ξεχωριστά. Ετσι, το ποσοστό της ροπής δεν μεταφέρεται απλώς από τους εμπρός τροχούς στους πίσω, όπως συμβαίνει συνήθως σε ανάλογα συστήματα τετρακίνησης, αλλά μέχρι και 100% από τον ένα τροχό στον άλλον. Αλμα επετεύχθη στη στρεπτική ακαμψία, το οποίο παρείχαν κυρίως οι διαγώνιες ενισχύσεις στο πλαίσιο εμπρός – πίσω, η αλουμινένια ποδιά του κινητήρα, η πρόσθια μπάρα θόλων, όπως επίσης και οι ενισχυμένες εμπρός κολόνες, κυρίως στη βάση τους.

Στην απαιτητική διαδρομή η A45 S σού παρέχει τη δυνατότητα, μέσω της βέλτιστης κατανομής της δύναμης εκεί που τη χρειάζεσαι, να στηριχτείς ουσιαστικά στον εξωτερικό τροχό, στον αποδέκτη δηλαδή του μεγαλύτερου ποσοστού της ροπής μέσα στην καμπή προκειμένου στην έξοδο να βγεις με τέρμα γκάζι. Το ελεγχόμενο μικρό γλίστρημα της ουράς με το ESP στην πρώτη βαθμίδα απεμπλοκής του (ρύθμιση Sport), σε βοηθά να εκτοξευτείς στις μικρές ευθείες μέχρι τα επόμενα (ακούραστα) φρένα. Η πρόσφυση είναι εξωπραγματική θυμίζοντας αιλουροειδές γαντζωμένο πάνω στη λεία του. Η ηλιόλουστη ισπανική άσφαλτος στην πίστα Circuito Del Jarama, πάντως, παρείχε περιορισμένες πληροφορίες σχετικά με την ποιότητα κύλισης που προσφέρει η ρυθμιζόμενη ανάρτηση με τα ενεργά αμορτισέρ, οπότε επιβάλλεται να περιμένουμε τη δοκιμή στα πάτρια εδάφη προκειμένου να αποφανθούμε με ασφάλεια.
Η A45 S αναμένεται να είναι ακριβή σε τιμή αγοράς. Αναμενόμενο. Σε αντίθεση, όμως, με την προκάτοχό της, δικαιολογεί πιο πειστικά το υψηλό κόστος κτήσης. Κυρίως εξαιτίας της εξεζητημένης μηχανολογίας που χρησιμοποιεί και όχι για το υπερβολικό software. Διαθέτει όλα όσα η προηγούμενη δεν κουβαλούσε στη φαρέτρα της: υπέροχη μηχανολογική κατάρτιση, τρομερά δυναμικά χαρακτηριστικά, έστω και αν αυτά θάφτηκαν κατά κάποιον τρόπο κάτω από ένα υπερφορτωμένο στρώμα ηλεκτρονικών. Ας είναι…

Η απεικόνιση οργάνων υιοθετεί τρία στυλ στη μεγάλη οθόνη (Classic, Sport και Supersport), μέσω του μενού μπορείς να επιλέξεις θεματικές ενότητες και πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του κινητήρα, του κιβωτίου, του συστήματος AMG Dynamic Select με τα έξι οδηγικά προφίλ (Comfort, Sport, Sport+, Slippery, Individual και Race), της ένδειξης G-Meter, για ενημέρωση σχετικά με επιμήκεις και πλευρικές δυνάμεις επιτάχυνσης, δεδομένα απόδοσης σε kW και Nm, όπως επίσης και αναλυτικό Race Timer για γυρολόγιο πίστας και μίνι τηλεμετρία. Αυτά τα ολίγα…

ΝΑΙ
ΣΤΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ
ΣΤΟ ΕΞΥΠΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ\
ΣΤΗΝ ΤΡΟΜΕΡΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΙΣ ΣΤΡΟΦΕΣ

ΟΧΙ
ΣΤΗΝ ΥΨΗΛΗ ΤΙΜΗ
ΣΤΟ ΥΠΕΡΦΟΡΤΩΜΕΝΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ

CAR: ΕΝΑ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ ΣΠΟΡ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΟΤΙ ΑΚΥΡΩΝΕΙ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΕΙΔΟΣ, ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΟΡΙΟΘΕΤΕΙ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΤΟ ΤΑΒΑΝΙ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ HOT HATCH

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.991 cc, i4, TURBO, 421 PS @ 6.750 rpm, 50,8 kgm @ 5.000 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΟΚΤΩ ΣΧΕΣΕΩΝ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MΑCPHERSON (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 3,9”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 268 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 8,4 lt/100 km (εργοστασιακή)
CO2:189-192 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.436/1.797/1.405 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.729 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 370 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.550 kg
ΤΙΜΗ: Από €81.500

ΠΗΓΗ: newsauto.gr

By