Δευτέρα, 27 Μαΐου, 2019

Η Dolce & Gabbana πληρώνει ακριβά την κινέζικη «αμαρτία»

Ο οίκος μόδας πληρώνει ακριβά τη διαφήμιση που θεωρήθηκε ρατσιστική.

Μια έντονα αισθητή απουσία καταγράφεται στους διεθνείς κύκλους τις μόδας καθώς ο γνωστός ιταλικός οίκος ειδών πολυτελείας Dolce & Gabbana λείπει από τις πασαρέλες του Παρισιού, του Μιλάνου αλλά και από το κόκκινο χαλί του Χόλιγουντ.

Σε μια περίοδο όπου οι ανταγωνιστές τους όπως οι Gucci, Louis Vuitton, Versace και άλλοι βρίσκονται στο επίκεντρο της δημοσιότητας η D & G, τηρεί «σιγήν ιχθύος». Ο ιταλικός οίκος βρίσκεται για την ώρα πίσω από τα «παρασκήνια» των events στο χώρο της μόδας και μετρά ακόμη τις πληγές του από την «γκάφα» με τη διαφημιστική καμπάνια με ένα μοντέλο από την Κίνα, η οποία θεωρήθηκε προσβλητική για τον κινεζικό λαό όπως προσβλητικά θεωρήθηκαν και τα σχόλια του συνιδρυτή ης εταιρείας Stefano Gabbana για τους Κινέζους.

Το διαφημιστικό βίντεο παρουσίαζε ένα μοντέλο με κόκκινο D&G φόρεμα, το οποίο πασχίζει να φάει ιταλικά πιάτα όπως σπαγγέτι και πίτσα με ένα ζευγάρι chopsticks. Ως μουσική υπόκρουση παίζει παραδοσιακή κινεζική μουσική ενώ ακούγεται η φωνής ενός άνδρα, ο οποίος προτρέπει την ηθοποιό να προσπαθήσει να φάει το κανόλι. Μάλιστα της απευθύνει και μια ερώτηση: «Είναι πολύ μεγάλο για σένα;», τη ρωτάει.

Η αντίδραση της κινεζικής κυβέρνησης, των επιχειρήσεων της χώρας και των καταναλωτών, οι οποίο αποτελούν το 1/3 της παγκόσμιας αγοράς ειδών πολυτελείας, ήταν άμεση. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα σταμάτησαν να διαθέτουν τα προϊόντα της εταιρείας και μάλιστα κάποιοι γνωστοί ιστότοποι όπως το TMall της Alibaba και η JD.com Inc., δεν έχουν επανεισαγάγει προς πώληση τα Dolce & Gabbana προϊόντα. Η Lane Crawford και άλλα πολυκαταστήματα απέσυραν τα εμπορικά σήματα ενώ τοπικά περιοδικά όπως το Vogue China δεν διαθέτουν διαφημίσεις και προϊόντα D & G.

Βέβαια, η ζημία δεν περιορίστηκε στην Κίνα. Και στις Χρυσές Σφαίρες και τα Όσκαρ, όπου τα προηγούμενα χρόνια η Sarah Jessica Parker, η Scarlett Johansson και άλλα κορυφαία ταλέντα παρουσιάζονταν με φορέματα της Dolce & Gabbana, απουσίαζαν τα ρούχα του οίκου. Καμία διασημότητα δεν τόλμησε να τα φορέσει. «Βασικά προσέβαλαν μια ολόκληρη χώρα», λέει ο Leaf Greener, σύμβουλος μόδας με έδρα τη Σαγκάη και το Παρίσι. «Ποιος θέλει να συσχετιστεί με αυτό;», προσθέτει.

Αν η διαμάχη με την κινεζική αγορά συνεχιστεί, αυτό μπορεί να αποτελέσει μια υπαρξιακή απειλή για την Dolce & Gabbana. Η εταιρεία δεν αποκαλύπτει πωλήσεις, αλλά μια πηγή στην Ιταλία έδειξε έσοδα ύψους 1,3 δισ. ευρώ για το έτος που έληξε τον Μάρτιο του 2018, δηλαδή περίπου διπλάσια από εκείνα της Versace.

Ωστόσο, τα σχόλια των κοινωνικών μέσων «σφάζουν με το βαμβάκι» καθώς αναφέρουν ότι πρόκειται για μία μάρκα «Dead and Gone». Το συγκεκριμένο περιστατικό δεν είναι το μοναδικό στον κλάδο. Ο σχεδιαστής της Christian Dior, John Galliano, απολύθηκε ύστερα από αντισημιτικό σχόλιο σε ένα μπαρ του Παρισιού το 2012.

Με πληροφορίες από το Bloomberg.

By