Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Οι Ford και Fiat ξεπερνούν την Tesla στη Wall Street

Η παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία Ford νικά τη σύγχρονη εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla στη Wall Street. Οι μετοχές της Ford αυξήθηκαν κατά 7,23% τους τελευταίους τρεις μήνες και 18,07% το τελευταίο εξάμηνο, έναντι -11,29% και 2,51% για την Tesla. Και το χάσμα αυξάνεται περισσότερο αν λάβουμε υπόψη το μέρισμα 4,62% της Ford.

Η Ford δεν είναι η μόνη παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία που νικά την Tesla στη Wall Street. Οι μετοχές της Fiat Chrysler σημείωσαν αύξηση 23,6% τους τελευταίους τρεις μήνες και 97% το τελευταίο εξάμηνο, κερδίζοντας την Tesla με ακόμα μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους.

Αυτές οι εξελίξεις είναι μεγάλη απογοήτευση για τους οπαδούς της ηλεκτροκίνησης, οι οποίοι πιστεύουν πως οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες θα εξαφανιστούν για να αντικατασταθούν από εταιρείες όπως η Tesla. Είναι δυσάρεστες όμως και για τους επενδυτές που ερωτεύτηκαν τις μετοχές της Tesla.

Τι κρύβεται όμως πίσω από τις αλλαγές της βιομηχανίας της αυτοκίνησης στη Wall Street;

Κατ” αρχάς είναι η αδυναμία της Tesla να ανταποκριθεί στις παραγγελίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της και στους αργούς ρυθμούς της παραγωγής. Επίσης υπολογίσιμος παράγοντας είναι η κλίμακα και η ισχύς των εταιρειών. Οι Ford και Fiat Chrysler είναι εδραιωμένα ονόματα της βιομηχανίας, ενώ έχουν ανακοινώσει κέρδη 154 και 132 δισ. δολ., αντίστοιχα.

Οι οικονομικές επιδόσεις αυτών των παραδοσιακών εταιρειών της αυτοκίνησης προέρχεται από μια ευρεία γκάμα αυτοκινήτων. Οι πωλήσεις της Ford προέρχονται από crossover SUVs, φορτηγάκια, καθώς και από θρυλικά brand όπως η Lincoln. Η Fiat-Chrysler, από την άλλη, έχει πουλήσει αρκετά αυτοκίνητα Maserati, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Fiat Professional, Jeep και Lancia.

Η Tesla, όμως, είναι μια μικρή και νέα εταιρεία με κέρδη που δεν ξεπερνούν τα 11 δισ. δολ., ενώ οι πωλήσεις της βασίζονται σε περιορισμένη γκάμα sport και sedan αυτοκινήτων.

Επίσης, στις 6 Ιανουαρίου, το περιθώριο κέρδους της Ford ήταν 2,86%, ενώ της Tesla -13,01%. Στην πραγματικότητα, το περιθώριο κέρδους της Tesla όλο και μειώνεται αντικατοπτρίζοντας τις καθυστερήσεις στην παράδοση των οχημάτων της.

«Το πρόβλημα της Tesla είναι πρόβλημα κερδοφορίας», σχολιάζει ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Columbia, Mario A. Gonzalez-Corzo. «Και αυτό γιατί, ενώ οι πωλήσεις σημειώνουν θετική πορεία, οι δείκτες κερδοφορίας είναι αρνητικοί. Αυτό είναι που ενδιαφέρει τους επενδυτές», συμπληρώνει.

Επίσης, είναι αμφίβολο κατά πόσο και αν θα συνεχιστούν οι κρατικές επιδοτήσεις (ελαφρύνσεις, φοροαπαλλαγές σε κάποιες πολιτείες) για όσους επιλέξουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Tesla. Τέλος, ακόμη η εταιρεία δεν έχει καταφέρει, όπως υποσχέθηκε, να μετατρέψει την παραγωγή ηλεκτροκίνητων σε μια μαζική αγορά που θα αλλάξει την αγορά της αυτοκίνησης.

Προσώρας, λοιπόν, φαίνεται καλύτερο να επενδύεις σε παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως οι Ford και Fiat που έχουν αποδοτικότερες στρατηγικές, σε αντίθεση με την Tesla.

Όπως λέει, όμως, και ένα ρητό της Wall Street, οι προηγούμενες επιδόσεις δεν δεσμεύουν τη μελλοντική πορεία.

By