Δευτέρα, 19 Νοεμβρίου, 2018

Η νέα συλλογή αξεσουάρ της Hermès για το 2019: Μεταξύ τέχνης και κομψότητας

Μια δειγματοληπτική απογραφή ενός σύμπαντος που δεν διακρίνεται απλώς για τη φινέτσα του, αλλά πιστεύεις ότι κατοικείται αποκλειστικά από αμετανόητους εστέτ.

To μιλάς για καλοκαίρι όταν δεν έχει μπει ακόμα ο χειμώνας, άλλοτε αποσυντονίζει άλλοτε γλυκαίνει. Σε βάζει σ’ ένα διαφορετικό τριπάκι τού πώς περνά ο χρόνος. Βγάζεις τη γλώσσα σε ρολόγια και κούκους. Αποζητάς μαγιουδάκια, σανδάλια και κρέμες. Τα σχολεία μόλις έκλεισαν κι οι παραλίες δεν είναι πια έρημες. Εκτός κι αν πιάσει φωτιά ή σού ‘ρθει κάνας βράχος στο κεφάλι.

Υπό το πνεύμα αυτό, η θερινή περίοδος τραβάει ως το φθινόπωρο. Γι’ αυτό κι ο οίκος Hermès έσπευσε να παρουσιάσει τα δικά του «αντικείμενα άνοιξη-καλοκαίρι 2019». Ένα χρονικό αλματάκι των έξι μηνών, ενορχηστρωμένο σ’ ένα παλιό τυπογραφείο στο κέντρο του Παρισιού.

«Hermès» είναι το όνομα μιας μάρκας, αλλά πρώτα απ’ όλα αυτό μιας γαλατικής οικογένειας που βασίζεται στη γνώση και την ποιότητα, την παράδοση και την καινοτομία. Αρχικά σαγματοποιία, η Hermès ξεδιπλώνει σήμερα τη δημιουργικότητά της μέσα από 14 ειδικεύσεις. Οι λέξεις που την περιγράφουν παραμένουν οι ίδιες: απαιτητικότητα και αυθεντικότητα, κομψότητα και αυστηρότητα, φαντασία και τόλμη.

Ένα chapeau για την πόλη ( photo Vicente Sahuc)

Οίκος ανεξάρτητος που συνεχίζει την παραδοσιακή γαλλική τεχνογνωσία, η Hermès δημιουργεί, πουλάει και κατασκευάζει αντικείμενα πανέμορφα, χρηστικά και αθάνατα. Η επιχείρηση συγκεντρώνει πάνω από 12.000 συνεργάτες σε 50 χώρες και 60 θυγατρικές, όλοι εξαίρετοι τεχνίτες, αφοσιωμένοι στο όραμα του οίκου.

Γραβάτες, εσάρπες, πετσέτες θαλάσης, τσάντες, ρολόγια, καπέλα, ακόμα και σανίδες του σερφ. Όλα σκηνοθετημένα με ντεκόρ γραφεία, καρέκλες με ροδάκια, φωτοτυπικά, καφετιέρες, υπολογιστές. Όλα φτιαγμένα από χαρτί και χαρτόνι. Πας αλλού. Περνάς σε άλλη διάσταση. Υπογράφει η εκπληκτική Clémence La Sagna, συνένοχη του οίκου στις βιτρίνες καιρό τώρα μαζί με τον Antoine Platteau.

Κι εσύ περιδιαβαίνεις σ’ αυτόν τον παράδοξο εργασιακό χώρο, όπου το χάρτινο σιωπηλό τρανζίστορ δεν εκπέμπει κανένα κακό νέο… Μέσα σ’ αυτό το γεμάτο ποίηση, ονειρικό περιβάλλον, θα λατρέψεις το πλήρες σετ με τα 10 δολώματα του ψαρά. Εξοπλισμός που προέκυψε από μια σπέσιαλ παραγγελία ενός Ιάπωνα πελάτη που ήθελε ένα καλάμι με την υπογραφή «Hermès». Μαζί ένα καλάθι για την ψαριά, ακόμα κι ένα κανό 4,5 μ. μήκους.

Γραβάτες Hermès που ξεχωρίζουν για την ποιότητα και της αισθητική τους (photo Vicente Sahuc)

Άλλη ενδιαφέρουσα ιστορία είναι ότι η Hermès, ήδη από το 2000, έχει προχωρήσει στο σχεδιασμό των περίφημων μαντηλιών της και για τους άντρες. Έμβλημα του οίκου για τη γυναικεία γκαρνταρόμπα από το 1937, τώρα μπορεί να δεθεί απαλά και γύρω απ’ το δικό μας λαιμό με τη διαφορά ότι η συλλογιστική των μοτίβων είναι διαφορετική.

Βέβαια, οι βασικές αρχές παραμένουν σεβαστές: δημιουργία ενός αυθύπαρκτου αντικειμένου κι όχι απλώς ενός αξεσουάρ, καθώς και η τεχνογνωσία. Και μαζί οι κανόνες: Από 100 έως 140 εκ. (αντί τα 90 εκ. για τις γυναίκες), 4 γωνίες με διαφορετικά σχέδια, κανένα μυτερό εργαλείο και κυρίως όχι ψαλίδια. Ένας κατάλογος σε στυλ Prévert που οφείλουν ν’ ακολουθήσουν οι καλλιτέχνες, σχεδιάζοντας κάθε χρόνο το νέο μαντήλι.

Αλλά πολλά στοιχεία επινοήθηκαν εκ νέου, ώστε να δοθεί το απαραίτητο αντρικό touch. Τα χρώματα έγιναν πιο ματ, σε μια πρόσμειξη μεταξιού με μαλλί, βαμβακιού με κασμίρι. Όσο για τα σχέδια απέκτησαν τη δική τους θεματική, με αναφορές στη μηχανική, τα σπορ, τη μουσική, το παιχνίδι.

Το θρυλικά μοκασίνια του Οίκου, συναρπαστικά σε κάθε τους εκδοχή (photo studio des fleurs)

Και πώς να μη γοητευτείς από τις πλεκτές γραβάτες τις κεντημένες με μετάξι, τα μεγάλης κομψότητας καπέλα -τα bob hats, τα ψάθινα κασκέτα και τους παναμάδες; Άλλος μου μεγάλος έρωτας, μαζί με το Arceau Chrono Alezan του 2010, το πολύ αρρενωπό τετράγωνο, ατσάλινο ρολόι Carré H, σχεδιασμένο από τον αρχιτέκτονα-σχεδιαστή Marc Berthier. Και, και, και… Η λίστα δεν λέει να τελειώσει.

By