Τρίτη, 25 Φεβρουαρίου, 2020

Η Nike πουλάει παπούτσια μέσω… Groupon

Η Nike μέχρι τώρα δεν είχε στηριχθεί στις εκπτώσεις όσο οι ανταγωνιστές της. Η μεγαλύτερη εταιρεία αθλητικών ειδών στον κόσμο δεν είχε χρειαστεί να κάνει κάτι τέτοιο – μέχρι τώρα.

Καθώς η ζήτηση για τα προϊόντα της στις ΗΠΑ δεν αυξάνεται πια με τους ίδιους ρυθμούς, η εταιρεία ανακοίνωσε ένα 48ωρο εκπτώσεων που φτάνουν μέχρι 40% για περισσότερα από 200 προϊόντα στην ιστοσελίδα της – ακόμη και για τη premium σειρά Jordan. Οι χαμηλότερες τιμές διαφημίστηκαν ακόμη και μέσω κουπονιών Groupon.

Γράφοντας στο Twitter, ο αναλυτής της NPD Group Ματ Πάουελ χαρακτήρισε την κίνηση αυτή «άνευ προηγουμένου». Και σημείωσε ότι η βιομηχανία των αθλητικών παπουτσιών γίνεται σαν το υπόλοιπο λιανεμπόριο για εφήβους, πλέον χρειάζεται εκπτώσεις για να πουλήσει τα προϊόντα της.

Οι εκπτώσεις έρχονται σε μια περίοδο που οι αμερικανοί έφηβοι απομακρύνονται από τη Nike και δείχνουν να προτιμούν ανταγωνιστές όπως η Adidas και η Vans, αποκάλυψε έρευνα της Piper Jaffray που δημοσιοποιήθηκε αυτή την εβδομάδα. Η Nike παρέμεινε η αγαπημένη μάρκα των εφήβων με το υψηλότερο εισόδημα, καθώς αναφέρθηκε από το 46% των συμμετεχόντων. Αλλά πέρυσι το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 51%. Η προτίμηση στην Adidas σχεδόν διπλασιάστηκε φθάνοντας στο 11% και η Vans κέρδισε 300 μονάδες βάσης και έφτασε το 12%.

Η κάποτε παντοδύναμη βιομηχανία αθλητικών ρούχων και υποδημάτων στις ΗΠΑ σημειώνει μεγαλύτερη πτώση φέτος, καθώς έχει αυξηθεί ο ανταγωνισμός με μη αθλητικές μάρκες που πωλούν αθλητικού τύπου προϊόντα, εκμεταλλευόμενες την τάση του athleisure στη μόδα. Δηλαδή του μοδάτου σπορ εξοπλισμού για ήπια, καθημερινή χρήση και όχι αυστηρά για αθλήματα.

Οι πωλήσεις της Nike στη Βόρεια Αμερική μειώθηκαν κατά 3% το τελευταίο τρίμηνο, ενώ προβλέπεται νέα μείωση και για το τρέχον. Οι μετοχές της εταιρείας έχουν πέσει 2,7% τους τελευταίους 12 μήνες, αν και πηγαίνουν καλύτερα από εκείνες βασικών ανταγωνιστών. Την ίδια περίοδο οι μετοχές των Under Armour και Foot Locker έχουν χάσει πάνω από 50% της αξίας τους, με αποτέλεσμα να έχουν τις δύο χειρότερες επιδόσεις του δείκτη S&P 500.

By