Παρασκευή, 20 Οκτωβρίου, 2017

«Κοκκινίζει» η Snapchat

Ακόμη βαθύτερα βουλιάζει στις ζημιές η Snap, η μητρική εταιρεία της Snapchat, η οποία ανακοίνωσε απογοητευτικά στοιχεία τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και ανάπτυξης.

Το δεύτερο τρίμηνο, οι ζημιές τετραπλασιάστηκαν αγγίζοντας τα 443 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με έναν χρόνο νωρίτερα, διαψεύδοντας τις εκτιμήσεις της αγοράς.

Η υπηρεσία άμεσων μηνυμάτων (texting) κατόρθωσε να αυξήσει τους ημερήσιους χρήστες της μόλις κατά επτά εκατομμύρια το β’ τρίμηνο στα 173 εκατομμύρια. Η αδυναμία της να προσθέσει νέους χρήστες απογοητεύει τους επενδυτές που ανησυχούν ότι δεν μπορεί να αντεπεξέλθει στον σκληρό ανταγωνισμό από τις αντίστοιχες υπηρεσίες του Facebook.

Το Instagram, αντιθέτως, ξεπέρασε τους 250 εκατ. χρήστες ημερησίως τον Ιούνιο, από 200 εκατ. τον Απρίλιο, αφήνοντας πολύ πίσω τη Snapchat. Στον απόηχο της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων, η μετοχή της Snap κατέρρευσε κατά 15% στη συνεδρίαση της Πέμπτης.

Από τη δημόσια εγγραφή της τον Μάρτιο, η Snap τα έχει «βρει σκούρα» καθώς δεν φαίνεται να εκπληρώνει τις προσδοκίες των επενδυτών, με αποτέλεσμα να καταγράφονται σημαντικές ρευστοποιήσεις. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ίωαν Σπίγκελ, προσπάθησε στην ομιλία του προς επενδυτές την Πέμπτη να διασκεδάσει τις ανησυχίες υποσχόμενος ότι ούτε ο ίδιος ούτε ο συνιδρυτής Μπόμπι Μέρφι προτίθενται να πουλήσουν τις μετοχές τους.

Τον Μάιο, η εταιρεία ανακοίνωσε απώλειες 2,2 δισ. δολαρίων για το α’ τρίμηνο της χρήσης, αυξάνοντας τους ημερήσιους χρήστες κατά μόλις 8 εκατομμύρια. Αμέσως μετά τη δημοσιοποίηση των στοιχείων, η μετοχή της σημείωσε ελεύθερη πτώση 25%.

By