Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Κώστας Παναγάκης, ιδρυτής της Travelworks Communications

H Travelworks είναι μια απόλυτα εξειδικευμένη εταιρεία που εστιάζει στην επικοινωνία και στις δημόσιες σχέσεις εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο travel & leisure segment στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Στο πελατολόγιό της περιλαμβάνονται μερικά από τα μεγαλύτερα brands του ελληνικού τουρισμού όπως ο Ομιλος Διβάνη, το Poseidonion Grand Hotel στις Σπέτσες, το Grand Resort Lagonissi, το NJV Athens Plaza, το Nikki Beach Resort & Spa στο Πόρτο Χέλι, το Elatos Resort & Health Club στην Αράχωβα, το Remezzo στη Μύκονο, το The Clumsies στην Αθήνα και το Kiku Group.


Poseidonion Grand Hotel

Τι υπηρεσίες προσφέρει η Travelworks Communications;

Κάθε brand έχει μια δική του ιδιαίτερη ιστορία να πει στο κοινό και η δική μας δουλειά είναι να βρούμε τρόπους να πούμε αποτελεσματικά αυτή την ιστορία. Αναλαμβάνοντας από το γραφείο Τύπου μέχρι τα social media και από τις παρουσιάσεις πωλήσεων μέχρι το reputation monitoring, αγγίζουμε κάθε πτυχή της αφήγησης ενός brand χρησιμοποιώντας όλες τις αφορμές για να πούμε τη δική του μοναδική ιστορία.
Προκειμένου να το πετύχουμε αυτό, έχουμε δημιουργήσει μια εξειδικευμένη in-house ομάδα που αποτελείται από επικοινωνιολόγους, event managers, Ελληνες και ξένους κειμενογράφους, γραφίστες και social media experts. Τα projects αυτής της ομάδας έχουν αποσπάσει συνολικά έξι βραβεία τα τελευταία δύο χρόνια, με αποκορύφωμα το χρυσό Ermis Award που μας απονεμήθηκε φέτος για τη διοργάνωση του καλύτερου event του 2015 στην Ελλάδα.

Τι είδους δρώμενα διοργανώνετε και πώς μπορούν να τονώσουν το low season;

Η ένταξη θεματικών events στη λειτουργία ενός ξενοδοχείου ή ευρύτερα ενός leisure brand δεν είναι απαραίτητα συνδεδεμένη με το low season. Σε μια εποχή όπου τον πρώτο λόγο έχουν οι εμπειρίες που προσφέρει ένας προορισμός, αρκετοί πελάτες μας ζητούν να αναπτύξουμε και να εντάξουμε θεματικά events στη λειτουργία τους τόσο την χαμηλή, όσο και την υψηλή περίοδο.
Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα επιτυχημένου event είναι το Tweed Run Spetses, στο οποίο η ομάδα του Poseidonion Grand Hotel μάς εμπιστεύτηκε να δημιουργήσουμε ένα μοναδικό τριήμερο British style event, το οποίο περιλαμβάνει από ποδηλατάδες με tweed κουστούμια & vintage ποδήλατα πικνίκ στην εξοχή, κυνήγι θησαυρού σε κτίρια εποχής και dart games. Το συγκεκριμένο δρώμενο αποτελεί πια όχι μόνο signature event για το ξενοδοχείο αλλά και μια ουσιαστική αφορμή για τη δημιουργία «awareness» στην Ελλάδα και στο εξωτερικό στην αρχή της τουριστικής περιόδου. Ενδεικτικό της επιτυχίας του event είναι το γεγονός ότι έχει αποσπάσει μια σειρά βραβείων σε διοργανώσεις όπως τα Ermis Awards, τα Tourism Awards και τα Event Awards.

Τα τελευταία χρόνια, τα μεγαλύτερα διεθνή ταξιδιωτικά έντυπα ανακηρύσσουν την Ελλάδα ως τον «απόλυτο προορισμό». Είναι δικαιολογημένος ο ενθουσιασμός;

Ο ελληνικός προορισμός χαρακτηρίζεται από μια ιδιαίτερα έντονη ποικιλομορφία, το οποίο και λαμβάνεται σοβαρά υπόψη από τα διεθνή μέσα ενημέρωσης. Αν δει κανείς αντικειμενικά προορισμούς όπως τις Κυκλάδες, το Ιόνιο, την Αθήνα, τους Δελφούς, τα Μετέωρα, τις Σποράδες, τα Δωδεκάνησα και τη Κρήτη, δεν μπορεί παρά να διαπιστώσει ότι προσφέρουμε ως χώρα στους επισκέπτες ένα μοναδικό μείγμα διαφορετικών εμπειριών. Αυτό είναι που αναγνωρίζεται διεθνώς και αυτό είναι που μας κάνει τόσο ξεχωριστούς ως προορισμό.

Θεωρείτε ότι η Ελλάδα έχει καταγραφεί ως προορισμός πολυτελείας στη συνείδηση του ξένου ταξιδιώτη; Κι αν ναι, σε ποιο βαθμό;

Θεωρώ ότι υπάρχουν προτάσεις μέσα στο ελληνικό τουριστικό προϊόν που είναι συνδεδεμένες με την έννοια του luxury destination, ωστόσο αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην ουσιαστική δουλειά υποδομής που έχει πραγματοποιηθεί από επενδυτές με γνώση και αντίληψη του αντικειμένου παρά σε μια οργανωμένη συλλογική προσπάθεια. Υπάρχουν φωτεινά παραδείγματα μονάδων, όπως το Amanzoe, η Costa Navarino ή τα ξενοδοχεία της Myconian Collection, τα οποία βάζουν την Ελλάδα στον χάρτη του luxury hospitality, ωστόσο δική μου εκτίμηση είναι ότι είναι αναγκαίο να ακολουθήσουν πολλοί περισσότεροι προκειμένου να αξιοποιηθεί πλήρως το δυναμικό της χώρας.

Με βάση την εμπειρία σας, ποιοι είναι οι ανερχόμενοι και ποιοι οι διαχρονικοί προορισμοί πολυτελείας της Ελλάδας – αυτοί που δεν θα «ξεφτίσουν» ποτέ;

Οπως σας ανέφερα και παραπάνω, πεποίθησή μου είναι ότι οι προορισμοί «πολυτελείας» φτιάχνονται από τις αντίστοιχες ξενοδοχειακές μονάδες. Δεν τίθεται θέμα διαχρονικότητας. Είναι  ξεκάθαρα θέμα υποδομών.
Η Ελλάδα διαχειρίζεται σωστά το ίματζ της; Τι θα μπορούσε να κάνει για να το βελτιώσει; Ποια τουριστικά «χαρακτηριστικά» της χρειάζονται ενδυνάμωση;

Δεν τίθεται θέμα ενδυνάμωσης κάποιων χαρακτηριστικών έναντι κάποιων άλλων. Βασική ανάγκη του ελληνικού τουρισμού είναι πρωτίστως οι ίδιοι οι Ελληνες να αναγνωρίσουμε τη δυναμική και τις προοπτικές του (στην πράξη, όχι απλώς στη θεωρία) και να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες που μας δίνονται με μακροπρόθεσμη στρατηγική. Δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε τον τροχό. Η διεθνής εμπειρία είναι δεδομένη. Το τι πετυχαίνει και τι όχι είναι επίσης γνωστό. Το μόνο που χρειάζεται είναι να είμαστε ρεαλιστές και να δούμε το συμφέρον μας με μακροπρόθεσμο ορίζοντα.

By