Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου, 2019

Norman Atlantic: Τρεις μήνες μετά την τραγωδία αγνοούνται ακόμα 9 άνθρωποι

Οι συγγενείς των θυμάτων αναμένουν απαντήσεις…

norman atlantic8

Απαντήσεις για την τύχη των ανθρώπων τους αλλά και για τα αίτια της πυρκαγιάς και της περιπέτειας που ακολούθησε για τους επιβάτες του μοιραίου πλοίου, περιμένουν οι οικογένειες των θυμάτων. Επί τρεις μήνες τώρα ζουν την ίδια αγωνία, αφού οι δικοί τους άνθρωποι παραμένουν στον κατάλογο των αγνοουμένων του «Norman Atlantic». Εννέα οικογένειες εξακολουθούν να περιμένουν απαντήσεις όχι μόνο για την πυρκαγιά και τη δραματική περιπέτεια που ακολούθησε για τους επιβάτες του μοιραίου επιβατηγού – οχηματαγωγού τα ξημερώματα της 28ης Δεκεμβρίου, αλλά και για την τύχη των ανθρώπων τους.

Τα ίχνη των περισσότερων από τους Έλληνες αγνοούμενους χάνονται πάνω στο κατάστρωμα το μεσημέρι εκείνης της Κυριακής. Εκεί διασωθέντες – λένε ότι – τους είδαν να φορούν σωσίβιο. Σήμερα στην πλειονότητά τους οι συγγενείς τους το έχουν πάρει πια απόφαση, πως όχι μόνο έχασαν τους ανθρώπους τους αλλά και πως ίσως οι σοροί τους δεν βρεθούν ποτέ. Γι αυτό και στο σύνολό τους σκοπεύουν να ακολουθήσουν τι δικαστική οδό, όπως κι αρκετές από τις οικογένειες των τριών ελλήνων θυμάτων και των διασωθέντων.

«Από την πρώτη στιγμή που συνέβη το κακό, ήμασταν μόνοι μας κι αβοήθητοι, το ίδιο ισχύει και σήμερα. Από δω και πέρα δεν υπάρχει κάτι να μας μαλακώσει», λέει η ανιψιά του 54χρονου Βασίλη Τσάμη από τη Θεσσαλονίκη, ο οποίος μετέφερε με φορτηγό πορτοκάλια προς τη Γερμανία στο τελευταίο του ταξίδι.

«Όταν είσαι πολίτης μιας χώρας, σε τέτοια μεγάλα ζητήματα – δεν μιλάμε για αυτοκινητικό ατύχημα – περιμένεις την κρατική μέριμνα. Στην περίπτωσή μας ωστόσο, η ελληνική πολιτεία δεν αντέδρασε άμεσα, δεν υπήρξε πουθενά», υποστηρίζει.

«’Η πνιγμένοι ή Καμένοι»

«Δεν ξέρω ποιος, αλλά κάποιος φταίει γι αυτό που έγινε», λέει η Σοφία Συμεωνίδου, μία από τις δύο κόρες του Γιάννη Συμεωνίδη, του 53χρονου οδηγού φορτηγού ψυγείου από το Λάκκωμα Χαλκιδικής. «Εμείς πάντως, από κοινού με άλλες οικογένειες αγνοουμένων απευθυνθήκαμε παντού. Νομίζαμε ότι θα βγάζαμε άκρη, γι” αυτό και τρέχαμε πανικόβλητοι από υπουργείο σε υπουργείο. Πήγαμε και στο Εξωτερικών και στο Ναυτιλίας, αναζητώντας τους αρμοδίους. Ενώ φτάσαμε εκεί με μία ελπίδα, το μόνο που πήραμε από αυτούς ήταν μια ωμή απάντηση: ’’Αφού δεν έχουν δώσει σημεία ζωής οι δικοί σας θα είναι είτε πνιγμένοι είτε καμμένοι’’ έλεγαν», προσθέτει.

Στο σκοτάδι παραμένουν οι έρευνες για τα αίτια

Ναυλωμένο από την ΑΝΕΚ ήταν στο τελευταίο ταξίδι του το υπό ιταλική σημαία «Norman Atlantic», που ανήκει στην ιταλική εταιρεία Visemar di navigazione SRI. Εκτελούσε το δρομολόγιο Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ανκνόνα, όταν τις πρώτες πρωινές ώρες της 28ης Δεκεμβρίου 2014, στο γκαραζ του εκδηλώθηκε, από άγνωστη αιτία, πυρκαγιά που πήρε γρήγορα ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Επισήμως, στο πλοίο επέβαιναν 484 άτομα (επιβάτες και πλήρωμα εκ των οποίων οι 268 ήταν Έλληνες.

Στην περιοχή έπνεαν άνεμοι έντασης έξι μποφόρ, ενώ επικρατούσε ισχυρή βροχόπτωση και χαλάζι, συνθήκες που απέκλεισαν στις πρώτες κρίσιμες ώρες τις εναέριες επιχειρήσεις διάσωσης.

Παρά την κινητοποίηση από τα παραπλέοντα πλοία (ελληνικά και ιταλικά), τελικά, 11 άνθρωποι ανασύρθηκαν νεκροί (μεταξύ αυτών οι Κώστας Κουφόπουλος, Νίκος Παράσχης και Γεράσιμος Καζαντζίδης), ενώ άλλοι 18 δεν έχουν βρεθεί έκτοτε, ανάμεσά τους και εννέα Έλληνες.

Ακόμα και σήμερα, τα αίτια της τραγωδίας παραμένουν αδιευκρίνιστα. Θέμα συζήτησης έγινε εξαρχής η απόφαση του Ιταλού καπετάνιου, αντί να γυρίσει στην κοντινότερη Κέρκυρα, να πλεύσει προς την Αδριατική, δηλώνοντας ότι ελέγχει την κατάσταση. Τον συντονισμό, έτσι, της έρευνας – διάσωσης, ανέλαβε το Κέντρο Επιχειρήσεων της Ρώμης, έναντι του ελληνικού Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης.

Μπορεί επισήμως να έχουν κληθεί έξι άτομα σε απολογία από τις ιταλικές Αρχές, στην πραγματικότητα ωστόσο τρεις ολόκληρους μήνες από το συμβάν καίρια σημεία του πλοίου, εκεί όπου ξέσπασε η φωτιά, είναι ακόμα ανεξερεύνητα, ενώ ουσιώδη στοιχεία από τον εξοπλισμό του πιθανόν να έχουν καταστραφεί από τις φλόγες.

By