Δευτέρα, 30 Μαρτίου, 2020

NYT: Οι Έλληνες επιχερηματίες στρέφονται προς την Κίνα

Στην παραγωγή λαδιού, μεγάλοι επιχειρηματίες δουλεύουν με την Κίνα

ladi-elaiolado

Η δύσκολη οικονομική κατάσταση της Ελλάδας, οδηγεί επιχειρήσεις και επιχειρηματίες να βρούνε μη-παραδοσιακές αγορές σε διάφορους εμπορικούς τομείς. Από ελαιοπαραγωγούς μέχρι και επιχειρηματίες του τουρισμού, ο στόχος φαίνεται να είναι η Κίνα, λέει η δημοσιογράφος Jane Lanhee Lee από το Reuters Business σε ρεπορτάζ που δημοσιεύεται στους New York Times.

«Ονειρικός προορισμός για τους περισσότερους, αλλά παρ” όλα αυτά μόνο 30.000 Κινέζοι επισκέπτες ήρθαν στην Ελλάδα, από τα εκατομμύρια τουρίστες που πήγαν στην Γαλλία. Η οικονομική κρίση ήταν ένα… απότομο ξύπνημα για τους Έλληνες επιχειρηματίες, και κοιτούν προς νέες χώρες για να προσελκύσουν πελάτες και ειδικότερα στρέφονται προς την Κίνα, στέλνοντας αποστολές στο Πεκίνο για να φέρουν μεγάλες κινεζικές επενδύσεις» λέει το ρεπορτάζ.

Τα παραδείγματα των ελληνικών επιχειρήσεων πολλά. Ένα εξ αυτών το «My Odyssey» ένα τουριστικό γραφείο που προσφέρει υπερπολυτελείς διακοπές σε Κινέζους, θερμαίνοντας μάλιστα και τις ελληνοκινεζικές σχέσεις, με το να σπονσοράρει και μια κινεζική ταινία γυρισμένη στην Ελλάδα.

Στην παραγωγή λαδιού, μεγάλοι επιχειρηματίες που δουλεύουν με την Κίνα εδώ και δεκαετίες, αναφέρουν στην ρεπόρτερ ότι λόγω κρίσης δεκάδες παραγωγοί λαδιού που μέχρι τώρα πουλούσαν σε μεγάλες ποσότητες σε Ισπανία και Ιταλία ως πρώτη ύλη, τώρα συνειδητοποιούν ότι μπορούν να εξάγουν το τελικό προϊόν καθότι το ελληνικό λάδι είναι ύψιστης ποιότητας.

«Οι ελληνικές εξαγωγές στην Κίνα έχουν υπερδιπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια, αλλά είναι μηδαμινές σε σχέση με τις κινεζικές εισαγωγές στην Ελλάδα. Αλλά η Ελλάδα είναι αποφασισμένη να αυξήσει τις εξαγωγές και τον τουρισμό, για να αυξήσει το ΑΕΠ της».

Στο ρεπορτάζ φιλοξενείται και συνέντευξη με τον Νότη Μηταράκη. Ο υφυπουργός αναφέρει πως «με το που μειώθηκε η εσωτερική κατανάλωση, οι εταιρείες άρχισαν να ταξιδεύουν περισσότερο και να εξερευνούν ξένες αγορές, συμμετείχαν σε διεθνείς εκθέσεις, δημιούργησαν νέους θεσμούς και λόγω της ποιότητας των ελληνικών προιόντων, έχουν υπάρξει πολύ επιτυχείς σε αυτό τους το άνοιγμα».

Και ο Μιχάλης Μπουτάρης της οικογένειας Μπουτάρη, μιας από τις παλαιότερες οικογένειες οινοπαραγωγών εμφανίζεται στο ρεπορτάζ δηλώνοντας πως στέλνει στην Κίνα προιόντα αξίας 50 εκατομμυρίων δολαρίων. «Ήμασταν εσωστρεφής μέσα στον παράδεισο μας και δεν μοιραζόμασταν τα υπέροχα προϊόντα του, όπως μου είπε ένας Γερμανός φίλος. Τώρα έχουμε υποχρεωθεί να το κάνουμε και για αυτόν τον λόγο έχουμε τεράστια αύξηση στις εξαγωγές».

By