Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Ο Κουβέλης «αδειάζει» τον Τσίπρα για τους ελέγχους σε πλοία και δεξαμενόπλοια

Με αφορμή το δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ» 

Πριν από έναν χρόνο, εξαιτίας του ναυαγίου του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» και της οικολογικής καταστροφής που προκλήθηκε στον Αργοσαρωνικό, ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, υπό το βάρος και της δημόσιας κατακραυγής, έδωσε εντολή να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο και οι έλεγχοι που πραγματοποιούσε ο Κλάδος Επιθεώρησης Πλοίων στα υπό ελληνική σημαία πλοία και σκάφη να γίνεται πλέον μόνον από νηογνώμονες.

Ειδικότερα ο νέος νόμος 4504/2017 αναφέρει ότι από τις 30/09/2018 παύει η έκδοση των προβλεπόμενων από την εθνική, ενωσιακή και διεθνή νομοθεσία πιστοποιητικών των ελληνικών πλοίων από τον Κλάδο Ελέγχου Πλοίων (ΚΕΠ), τις Λιμενικές Αρχές, καθώς και τα Τοπικά Κλιμάκια Επιθεώρησης Πλοίων (ΤΚΕΠ), και εφεξής εκδίδονται από τους εξουσιοδοτημένους οργανισμούς (νηογνώμονες).

Σύμφωνα με αυτό το νέο νόμο 4504/2017 ο ΚΕΠ θα σταματήσει να εκδίδει πιστοποιητικά στις 30/09/2018 και μέχρι αυτήν την ημερομηνία πρέπει να έχουν αντικατασταθεί όλα τα υφιστάμενα εν ισχύ πιστοποιητικά που έχουν εκδοθεί από ΚΕΠ / ΤΚΕΠ.

Και ενώ όλος ο μηχανισμός επιθεώρησης πλοίων, νηογνώμονες και λιμεναρχεία, προετοιμάζονται πυρετωδώς για την νέα εποχή, μετά την 30η Σεπτεμβρίου, κυκλοφόρησαν τις τελευταίες ημέρες στο λιμάνι του Πειραιά πληροφορίες ότι το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με τον Φώτη Κουβέλη στον θώκο, πάει να φέρει τα πάνω-κάτω παρακούοντας, στην πράξη, την πρωθυπουργική εντολή και ακυρώνοντας όλη την προεργασία που έκανε ο τέως ΥΝΑ, Παναγιώτης Κουρουμπλής. Φέρεται ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος, με εντολή του νέου υπουργού, να ζητά εισηγήσεις από τα στελέχη του Λιμενικού για αλλαγή του «νόμου Κουρουμπλή» λίγες μόλις μέρες πριν αυτός τεθεί σε εφαρμογή.

«Με άλλα λόγια ο νέος υπουργός ΥΝΝΠ αδειάζει κυριολεκτικά τον πρωθυπουργό, αφού η εντολή του ήταν ξεκάθαρη για την αλλαγή του πλαισίου επιθεωρήσεων» επισημαίνουν στελέχη της Ακτής Μιαούλη.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές πληροφόρησης

«-επιχειρείται η μερική διατήρηση επιθεωρησιακής δραστηριότητας από τα τοπικά κλιμάκια επιθεώρησης των λιμεναρχείων όταν από χρόνια είναι γνωστό ότι υπολειτουργούν και δεν διαθέτουν το κατάλληλο επιστημονικό προσωπικό και προκειμένου να καλύψουν έκτακτες ανάγκες καταφεύγουν στο μέτρο της περιστασιακής απασχόλησης ελεύθερων επαγγελματιών.

– Δρομολογείται παράταση για την εφαρμογή του νόμου Κουρουμπλή, τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2018, χωρίς να υπάρχει κανένας εμφανής λόγος που να το επιβάλλει».

Κάποιοι στο Μεγάλο Λιμάνι και στην Ακτή Βασιλειάδη ψιθυρίζουν κάτι περί άσκησης πιέσεων από βουλευτές της περιφέρειας, στο παρασκήνιο της ΔΕΘ, προκειμένου να «μαλακώσουν» το όλο θέμα της αναβάθμισης των επιθεωρήσεων πλοίων και να αφήσουν τα λιμεναρχεία να κάνουν τη δουλειά όπως είχαν συνηθίσει.

Εκτιμάται από γνωρίζοντες πρόσωπα και πράγματα ότι εφόσον δοθεί η παράταση ο Κλάδος Επιθεώρησης Πλοίων θα συνεχίσει την δραστηριότητα του μέχρι την επόμενη καταληκτική ημερομηνία.

By