Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Πενήντα φορές ταχύτερο traction control από την BMW

Ένα νέο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης των τροχών, με δυνατότητα να λειτουργεί 50 φορές ταχύτερα από τα σημερινά συστήματα, θα λανσάρει η BMW με τη νέα ηλεκτρική i3S.

Το καινοτόμο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης προσαρμοσμένο ειδικά στην άμεση παροχή ισχύος του συστήματος BMW eDrive, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη νέα BMW i3s, η οποία αποδίδει 270 Nm στις 0 σ.α.λ. και  184 ίππους ισχύος. Το σύστημα βελτιώνει την πρόσφυση και τη σταθερότητα οδήγησης σε αντίξοες καιρικές συνθήκες και οδικές συνθήκες, τόσο στη φάση της επιτάχυνσης όσο και της επιβράδυνσης.

Στο επίκεντρο αυτής της καινοτομίας είναι η 50 φορές πιο γρήγορη ρουτίνα του συστήματος ελέγχου, που είναι εφικτή επειδή – σε αντίθεση με τα συμβατικά συστήματα σταθερότητας οδήγησης – η διαδικασία ελέγχου υπολογίζεται τώρα απευθείας στο σύστημα μετάδοσης κίνησης αντί σε μια απομακρυσμένη μονάδα που απαιτεί μεγάλες διαδρομές μεταφοράς των δεδομένων. «Με τα υψηλά επίπεδα ροπής και τις στιγμιαίες αντιδράσεις σε κάθε πάτημα του γκαζιού, οι ηλεκτρικοί κινητήρες έχουν υψηλότερες απαιτήσεις σε ταχύτερα συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης, από τις συμβατικές μονάδες ισχύος», εξηγεί ο Πήτερ Λάνγκεν, διευθυντής ανάπτυξης πλαισίων της BMW.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι μηχανικοί της BMW ανέπτυξαν ένα νέο τύπο συστήματος που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ωστόσο ο θετικός αντίκτυπος του νέου συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης δεν προορίζεται αποκλειστικά για καθαρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το καινοτόμο σύστημα βελτιστοποιεί επίσης την πρόσφυση, τη σταθερότητα και τη δυναμική σε οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Επομένως, σταδιακά θα τοποθετηθεί σε όλα τα  μοντέλα BMW και MINI με μπροστινή, πίσω και σε όλους τους τροχούς κίνηση για να προσφέρει σημαντικά μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και οδηγική απόλαυση, όταν οι οδικές συνθήκες δυσκολεύουν την επιτάχυνση.

Χάρη στο κατά πολύ ταχύτερο σύστημα ο οδηγός σχεδόν δεν αντιλαμβάνεται την επέμβασή του και βιώνει την αίσθηση της συνεχούς ροής ισχύος και όχι απότομες διακοπές, είτε με τη μορφή μείωσης των στροφών του κινητήρα, είτε με τη μορφή της ενεργοποίησης των φρένων, όταν οι τροχοί χάσουν την πρόσφυσή τους κατά την επιτάχυνση. Επιπρόσθετα, το σύστημα ανταποκρίνεται πολύ καλύτερα σε συνθήκες ιδιαίτερα χαμηλής πρόσφυσης, όπως ο πάγος και η λάσπη.

By