Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Στραβοπατήματα και απολύσεις στην Under Armour

Η Under Armour στοιχημάτιζε ότι μπορούσε να ανταγωνιστεί τη Nike και την Adidas στην πίστα των περιζήτητων αθλητικών παπουτσιών. Αλλά δεν ήταν γραφτό να συμβεί.

Η εταιρεία αθλητικών ειδών ανακοίνωσε πτώση 2%, στα έσοδα του τελευταίου τριμήνου από τα αθλητικά παπούτσια, που διαμορφώθηκαν στα 237 εκατ. δολάρια. Την ίδια περίοδο πέρυσι είχε ανακοινώσει αύξηση 58%. Οι αριθμοί αυτοί είναι περισσότερο απογοητευτικοί απ” όσο φαίνονται, καθώς τα τελευταία χρόνια η εταιρεία πόνταρε πολλά σε νέες σειρές παπουτσιών για να αποσπάσει πελάτες από τους δύο μεγάλους αντιπάλους της.

Η εταιρεία ανακοίνωσε χθες ένα πρόγραμμα αναδιάρθρωσης που περιλαμβάνει περικοπές θέσεων εργασίας ύψους 2% του εργατικού δυναμικού της, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 280 θέσεις. Ο νέος διευθύνων σύμβουλος, Πάτρικ Φρισκ, θα επιχειρήσει να βελτιώσει την κατάσταση μειώνοντας τον χρόνο που χρειάζονται τα νέα παπούτσια και άλλα είδη για να φτάσουν στην αγορά.

Οι προβλέψεις κερδών για τη φετινή χρονιά υποβαθμίστηκαν στο 9-11% από το αρχικό 11-12%. Ενώ τα έσοδα εκτός Βόρειας Αμερικής ανέβηκαν 57%, αλλά μόλις 0,3% σε ΗΠΑ και Καναδά.

Αλλά ακόμη και πριν από τις χθεσινές ανακοινώσεις η χρονιά ήταν δύσκολη για την Under Armour. Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος Κέβιν Πλανκ έχασε μεγάλη μερίδα του καταναλωτικού κοινού εκφράζοντας δημόσια την υποστήριξή του στον Πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ και τον περασμένο Απρίλιο, όταν η εταιρεία ανακοίνωσε για πρώτη φορά απώλειες, παραδέχθηκε ότι είχε γίνει μία σειρά από λάθη.

Τα παπούτσια είναι το κλειδί της μέχρι τώρα ανάπτυξης της Under Armour και ο λόγος που μπαίνει στην ίδια κατηγορία με πολύ μεγαλύτερες εταιρείες όπως η Nike και η Adidas. Το ερώτημα είναι αν η εταιρεία από τη Βαλτιμόρη μπορεί να ανακτήσει το χαμένο έδαφος στα παπούτσια, είτε μέσω νέων συμφωνιών με αθλητές είτε μέσω της αναζωπύρωσης μιας ήδη υπάρχουσας.

Ο Στεφ Κάρι των Γκόλντεν Στέιτ Γουόριορς του NBA είναι ο μεγαλύτερος σταρ της Under Armour στα αθλητικά παπούτσια και η εταιρεία ελπίζει ότι το νέο μοντέλο στη σειρά του θα βοηθήσει και τα υπόλοιπα. Το Curry 4 θα κυκλοφορήσει στα καταστήματα το φθινόπωρο, αν και ο ίδιος ο αθλητής το εγκαινίασε στους τελικούς του NBA τον περασμένο Ιούνιο.

Και πάλι όμως η Under Armour δεν έχει το οπλοστάσιο μεγάλων ονομάτων της Nike, ιδιαίτερα στα γήπεδα του μπάσκετ. Η Nike διαθέτει αστέρες όπως ο ΛεΜπρόν Τζέιμς, ο Κέβιν Ντουράντκαι ο Κάιρι Ίρβινγκ. Και, φυσικά, τη σειρά Τζόρνταν που παραμένει πρώτη σε πωλήσεις. Ενώ ο στον πάγκο της Under Armour, πίσω από τον Κάρι κάθονται μέτρια ονόματα όπως ο Γκρέιβις Βάσκες των Τορόντο Ράπτορς και ο Κεντ Μπέιζμορ των Ατλάντα Χοκς.

Τον Ιούνιο, πάντως, η εταιρεία πρόσθεσε στο ρόστερ της με πολυτετή συμφωνία τον Τζος Τζάκσον από το Πανεπιστήμιο του Κάνσας, τέταρτο στο φετινό ντραφτ του NBA, στον οποίο ποντάρει πολλά για το μέλλον της.

Ενώ επίσης αυτό το καλοκαίρι εγκαινίασε την Icon, μια πλατφόρμα προσαρμογής παπουτσιών, όπου ο πελάτης μπορεί να επιλέξει σχέδια και χρώματα, ακόμη και να τυπώσει δικές του φωτογραφίες ή εικόνες πάνω σε αυτά. «Τα παπούτσια που θα κυκλοφορήσουμε μέχρι τα τέλη του χρόνου θα μας δώσουν την προσοχή και τις πωλήσεις που χρειαζόμαστε για να παραμείνουμε μακροπρόθεσμα στο παιχνίδι», δήλωσε ο Κέβιν Πλανκ σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές.

By