Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου, 2019

Θεοδωράκης: «Με αυτά που κάνετε δεν μπορείτε να αντιμετωπίσετε τα προβλήματα της Παιδείας»

«Απομονώνετε τη δημιουργική Ελλάδα» ανέφερε ο Σταύρος Θεοδωράκης ασκώντας κριτική στην κυβέρνηση

theodorakisMMM

Συνολική κριτική στην oπισθοδρομική πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στο χώρο της Παιδείας άσκησε ο Σταύρος Θεοδωράκης στη διάρκεια της συζήτησης επίκαιρης ερώτησης προς τον Πρωθυπουργό στη Βουλή.

Ο επικεφαλής του Ποταμιού, κατήγγειλε τον κομματισμό, την ουσιαστική κατάργηση των Πρότυπων σχολείων, την επαναφορά των “αιώνιων φοιτητών” και την επιστροφή της Παιδείας στο χειρότερο παρελθόν.

Ο Σταύρος Θεοδωράκης επεσέμανε ότι η χώρα “χρειάζεται μεγάλες κοινωνικές συμμαχίες για να τα βγάλει πέρα σε αυτή την κρίση. Υπάρχει ένα βουνό μπροστά μας και δεν μπορείτε μόνοι σας. Θα πρέπει να συστρατευθεί ένα μεγάλο τμήμα της κοινωνίας και μιλώ για συστράτευση πέρα από το Κοινοβούλιο. Με αυτά που κάνετε στην παιδεία, απομονώνετε τη δημιουργική Ελλάδα και δεν οδηγείτε τη χώρα σε μια σύνθεση που θα επιτρέψει να αντιμετωπίσουμε τα μεγάλα προβλήματα της παιδείας” τόνισε ο επικεφαλής του Ποταμιού.

Αναφερόμενος στο θέμα της διαπραγμάτευσης στη διάρκεια της δευτερολογίας του ο Σταύρος Θεοδωράκης επανέλαβε την πρότασή του για σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και επεσήμανε ότι η πρόταση για κοινωνική συμμαχία δεν αφορά τη διεκδίκηση συμμετοχής σε κυβέρνηση λέγοντας χαρακτηριστικά «θα χρειαστεί μία συμμαχία της δημιουργικής προοδευτικής Ελλάδας, όχι μία κυβερνητική συμμαχία και το έχουμε ξεκαθαρίσει αυτό παρά τα όσα προσπαθούν κάποιοι να πουν, δε διεκδικούμε θέση στην Κυβέρνηση, η Κυβέρνηση είναι δική σας απόφαση και χειριστείτε το όπως θέλετε, αλλά διεκδικούμε ρόλο συνομιλητή για να φτιάξουμε τη μεγάλη κοινωνική συμμαχία που θα αλλάξει τη χώρα»

“Κύριε Πρόεδρε, έχετε δίκιο που επισημαίνετε ότι είναι μια σημαντική μέρα και ίσως τώρα που ερχόμουνα σκέφτηκα να προτείνω στον κ. Τσίπρα να φορέσουμε και οι δυο γραβάτα για να τιμήσουμε αυτή τη διαδικασία που γίνεται μετά από τρία χρόνια.

Κύριοι συνάδελφοι, όπως ξέρετε, πριν από δυο μέρες, η Κοινοβουλευτική Ομάδα του Ποταμιού πήγε στους Αγίους Αναργύρους, στα δυτικά πέρα από το ποτάμι. Καμία σχέση με το Κολέγιο κ. Μπαλτά. Είδαμε εκεί τα παιδιά, είδαμε καθηγητές, είδαμε το Διευθυντή. Δεν διακόψαμε το μάθημα. Περιμέναμε τα διαλείμματα να μιλάμε από τα κάγκελα με τα παιδιά γι’ αυτά τα οποία θέλει το Υπουργείο να κάνει σε σχέση με τα Πρότυπα Σχολεία.

Η κραυγή των παιδιών είναι πολύ συγκεκριμένη. Δώστε μας τη δυνατότητα να ξεχωρίσουμε. Είναι το μοναδικό σχολείο στην Δυτική Αθήνα, το μοναδικό σχολείο σε μια λαϊκή περιοχή της Αθήνας που είναι Πρότυπο. Ήταν υπερήφανα που είχαν προσπαθήσει να είναι μέσα σε αυτό το σχολείο και πίστευαν ότι θα μπορούσαν να ξεχωρίσουν.

Η απόφαση του υπουργείου να εκμηδενίσει ουσιαστικά τη λειτουργία των πρότυπων σχολείων, τους έχει δημιουργήσει μια μεγάλη απορία. Εάν η ανάγκη τους να ξεχωρίσουν είναι κόντρα στη λογική αυτή τη στιγμή της πολιτείας.

Βέβαια δεν είναι μόνο τα πρότυπα σχολεία. Είναι οι αιώνιοι φοιτητές που πρέπει να επανέλθουν, να επιστρέψουν. Η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που έχουμε αυτό το θεσμό των αιωνίων φοιτητών, που εμείς δεν λέμε να μην έχουμε μια συμπεριφορά ανεκτική απέναντι στους φοιτητές που είναι εργαζόμενοι, απέναντι στους φοιτητές που έχουν κοινωνικές υποχρεώσεις. Βεβαίως και θα πρέπει να έχουμε μια ανεκτική συμπεριφορά. Αλλά αιώνιοι φοιτητές χωρίς κανένα αποτέλεσμα;

Έχουμε την κατάργηση, την πρόθεση να καταργηθεί η ηλεκτρονική ψηφοφορία. Υπάρχουν άνθρωποι στο ΣΥΡΙΖΑ, ευτυχώς λίγοι, που μιλούν για τεχνοφασισμό. Είναι τεχνοφασισμός σήμερα η ηλεκτρονική ψηφοφορία; Πού θα επιστρέψουμε; Στα περιστέρια που είναι και λίγο πιο γραφικό;

Ξενόγλωσσα προπτυχιακά. Θα πρέπει κι αυτά να καταργηθούν. Είναι μια μεγάλη ευκαιρία να ανοιχτούν τα πανεπιστήμια και σε ξένους φοιτητές. Σε τμήματα προπτυχιακά, ξενόγλωσσα και το Υπουργείο λέει ότι θα πρέπει να τα καταργήσουμε. Υπάρχει μια δικαιολογία ασαφής του κ. Υπουργού προς το Πανεπιστήμιο της Θράκης και σε άλλα πανεπιστήμια ότι θα και όσους και αυτά κλπ. Υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση; Θα καταργηθούν τα ξενόγλωσσα τμήματα στα προπτυχιακά;

Και βέβαια είναι η επιστροφή των κομματικών παρατάξεων στα πανεπιστήμια. Θα μου πείτε είχαν φύγει ποτέ; Όχι. Αλλά τους δίνουμε πάλι έδαφος. Έχουμε πει και υποστηρίζουμε σαν Ποτάμι, ότι οι φοιτητές πρέπει να έχουν λόγο στη διοίκηση των πανεπιστημίων. Θα πρέπει να βρούμε ένα τρόπο οι φοιτητές να έχουν λόγο, όχι οι κομματικές παρατάξεις να έχουν λόγο. Όχι αύριο η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ, σήμερα η Ν.Δ. και μεθαύριο η παράταξη του Ποταμιού. Θα πρέπει να αφήσουμε και το έχουν κάνει με επιτυχία σε όλα τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, να αφήσουμε τους φοιτητές έξω από μια στείρα κομματική διαμάχη. Άλλο η πολιτικοποίηση των φοιτητών και άλλο να παίρνουν εντολές από την Κουμουνδούρου, τη Χαριλάου Τρικούπη, τη Συγγρού.

Τα παιδιά φεύγουν κ. Πρωθυπουργέ.Δε φεύγουν σήμερα, δε φεύγουν σήμερα επειδή είναι ο ΣΥΡΙΖΑ. Φεύγανε και χθες, φεύγουν τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης. Πάνε στα ξένα πανεπιστήμια. Προσπαθούν να αναζητήσουν λύσεις. Κι εμείς αντί να τους δώσουμε λύσεις, γυρνάμε την παιδεία κάποιες 10ετίες πίσω.

Καταργείτε και την αξιολόγηση. Καταργείτε κάθε μορφή αξιολόγησης για τους Διευθυντές, για τα Εκπαιδευτικά Συμβούλια καταργούμε την αξιολόγηση. Και θέλω συγκεκριμένα κ. Πρωθυπουργέ να σας ρωτήσω, τι θα πείτε στον κ. Γκουρία όταν θα σας ρωτήσει. Είναι φιλικές οι σχέσεις, απ’ ό,τι έχω καταλάβει, το τελευταίο διάστημα. Μιλώ για τον άρχοντα του ΟΟΣΑ. Ξέρετε ότι ο ΟΟΣΑ έχει ως πρώτη προτεραιότητα την αξιολόγηση στην παιδεία και όχι μόνο έχει σαν πρώτη προτεραιότητα, το έχει θέσει αυστηρά απέναντι και στους προηγούμενους, στο προηγούμενο καθεστώς, ότι δεν μπορεί μια παιδεία ευρωπαϊκή να είναι έξω από πλαίσια αξιολόγησης.

Και είναι απόλυτος ο κ. Μπαλτάς, αλλά και ο κ. Κουράκης, ότι καμία αξιολόγηση σε κανένα σύστημα. Δηλαδή περίπου η επιστροφή στο παλιό. Τρύπωσες στην εκπαίδευση; Σώθηκες. Και δεν μιλώ για διορθώσεις που προφανώς και πρέπει να γίνουν στο σύστημα αξιολόγησης, θα μπορούσαν να γίνουν κάποιες διορθώσεις, αλλά μιλώ για την κατάργηση της αξιολόγησης, την οποία επιβάλουν οι υπουργοί σας.

Και πάμε βέβαια στο πολύ μεγάλο θέμα της παιδείας. Μια που είναι και ο Πρωθυπουργός εδώ, θα μου επιτρέψετε να πω, ότι να μην συμπεριφερόμαστε στη Βουλή όπως στις κομματικές μας συναντήσεις. Το λέω για τις προηγούμενες συμπεριφορές και καλό θα είναι να το λάβετε υπόψη σας.

Το λέω και το αναγνωρίζετε κ. Πρόεδρε, ότι οι ψίθυροι δεν είναι προς τιμήν του βουλευτών. Δεν ψιθυρίζουμε. Εάν θέλουμε να πούμε κάτι, μπορούμε να ζητήσουμε το λόγο. Είναι εδώ ο Πρωθυπουργός, υπάρχει μια ερώτηση, θα εκθέσουμε τις απόψεις.

Ήθελα να πάω σε ένα πολύ μεγάλο ζήτημα που έχει τίτλο «περιφερειακοί διευθυντές». Θα το ξέρετε. 13 περιφερειακοί διευθυντές ορίστηκαν από την κυβέρνησή σας. Ένας σε κάθε περιφέρεια και κάναμε ένα λάθος εμείς και θέλω να το διορθώσω και θα σας πω ποιο είναι αυτό.

Είπαμε ότι είναι 11 στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, 1 στέλεχος των ΑΝΕΛ και 1 άλλο πρόσωπο που δεν είναι εμφανής η κομματική του ταυτότητα, τουλάχιστον στο GOOGLE, γιατί μιλάμε ότι η έρευνά μας δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο. Πατήσαμε ένα όνομα και είδαμε ότι αυτός ήταν υποψήφιος βουλευτής, ο άλλος ήταν στέλεχος στην τάδε Νομαρχιακή, ήταν πολύ απλά τα πράγματα για μας.

Ο ένας εμφανιζόταν από εμάς ως ανένταχτος. Ούτε στους ΑΝΕΛ, ούτε στο ΣΥΡΙΖΑ. Και λάβαμε ένα τηλεφώνημα, δεν ξέρω εάν ήταν από τον ίδιο, ή αν κάποιος προσποιήθηκε στο Ποτάμι. Μας τηλεφώνησε και μας εξήγησε ότι παιδιά είμαι και εγώ ΑΝΕΛ. Είμαι στη Χριστιανική Δημοκρατία, είμαι με τους ΑΝΕΛ. Άρα δεν είναι ότι είμαι εκτός. Ίσως να φοβήθηκε δηλαδή ο άνθρωπος μη θεωρηθεί ανένταχτος και στη δεύτερη κρίση απομακρυνθεί.

Διορθώνουμε δηλαδή την παρέμβασή μας, γιατί στα χαρτιά λέμε άλλα πράγματα, είναι 11 στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, και 2 στελέχη των ΑΝΕΛ. Είναι περίπου αυτά που και το προηγούμενο καθεστώς έκανε, αλλά αυτό δεν είναι δικαιολογία για να μας πείτε ότι τα ίδια κάνανε και οι άλλοι. Δώσανε τα χαρτιά τους 400 άνθρωποι γι’ αυτές τις θέσεις. 400 άνθρωποι. Δεν επελέγη κανείς άξιος έξω από το υπόλοιπο πολιτικό σύστημα; Κάποιος ανεξάρτητος, κάποιος που δεν έχει ασχοληθεί με τα κόμματα δεν μπορεί να είναι Περιφερειακός Διευθυντής; Ένας, δυο από τους 400;

Και εάν τέλος πάντων κ. Πρωθυπουργέ είχατε αποφασίσει ότι αυτοί οι 13 είναι οι καλοί, τότε γιατί κάνατε τον διαγωνισμό; Γιατί κάνατε τον διαγωνισμό και γιατί δε δίνετε τα βιογραφικά αυτών των ανθρώπων που διεκδίκησαν μια θέση στη δημοσιότητα; Αλλά νομίζω ότι τελικά επιβεβαιώνεται κ. Πρόεδρε, ότι το μόνο κράτος που έχει συνέχεια στην Ελλάδα είναι το πελατειακό.

Βέβαια η παιδεία δεν ήταν παράδεισος με το προηγούμενο καθεστώς. Υπήρχε ανισότητα. Υπήρχαν συντηρητικές ιδεοληψίες, υπήρχαν αναχρονισμοί. Αλλά αυτό δεν είναι δικαιολογία.

Έλεγα ότι δεν είναι παράδεισος η παιδεία. Δεν είναι παράδεισος. Ούτε με τους προηγούμενους ήταν παράδεισος. Το θέμα είναι να πάμε σε κάποιες διαδικασίες που θα βελτιώνουν την κατάσταση και αυτό δεν γίνεται. Και φοβάμαι δεν γίνεται ηθελημένα, γιατί η κυβέρνηση δεν συζητά. Είπε ο Πρωθυπουργός σε μια συνάντησή μας, προσωπικά, ότι θα συζητήσουμε για το θέμα της παιδείας. Δεν συζητήσαμε. Όλα είναι κατεπείγοντα, όλα είναι εσπευσμένα.

Δε συζητά. Και ξέρετε, για να τελειώνω να σας πω το εξής: η χώρα κ. Τσίπρα χρειάζεται μεγάλες κοινωνικές συμμαχίες για να τα βγάλει πέρα σε αυτή την κρίση. Υπάρχει ένα βουνό μπροστά μας και δε μπορείτε μόνοι σας. Θα πρέπει να συστρατευθεί ένα μεγάλο τμήμα της κοινωνίας και μιλώ για συστράτευση πέρα από το Κοινοβούλιο, έξω και με αυτά που κάνετε στην παιδεία, απομονώνετε τη δημιουργική Ελλάδα και δεν οδηγείτε τη χώρα σε μια σύνθεση που θα επιτρέψει να αντιμετωπίσουμε τα μεγάλα προβλήματα της παιδείας.”

By