Δευτέρα, 18 Ιανουαρίου, 2021

Ηλίας Βλαχάκης: Το project των Travelling Tailors

O Hλίας Βλαχάκης είναι σήμερα ένα από τα πιο γνωστά πρόσωπα της urban culture σκηνής της ελληνικής πρωτεύουσας.

iliasv

Ο 18άρης της εποχής της μεταπολίτευσης – αποφοίτησε από το Κολέγιο Αθηνών το 1975 και σπούδασε λόγω οικογενειακής παράδοσης αρχιτέκτονας στο ΕΜΠ- έχει την δυνατότητα να διδάσκει (με την ουσιαστική έννοια του όρου) style τους Αθηναίους που διαθέτουν γούστο και πορτοφόλι για τρεις δεκαετίες – όσο χρόνο δηλαδή φωτίζεται και η βιτρίνα του εμβληματικού Mah Jong στο ανέβασμα της Κανάρη. Αυτήν την εποχή η βιτρίνα είναι κατάφορτη από επιλεγμένα προϊόντα της ναπολιτάνικης Kiton σαν χαιρετισμός από φίλο σε φίλο – από τον Ηλία στον  Ciro Paone, τον ιδρυτή της φίρμας.

kiton-1Αλλά, σε αυτό – δηλαδή στη σχέση των δύο ανδρών- θα επιστρέψουμε. Στη σημερινή μας ιστορία θα μιλήσουμε για ένα μικρό επίτευγμα του Ηλία. Όλα ξεκίνησαν από μια ομολογουμένως πρωτότυπη ιδέα, η εφαρμογή της οποίας σε κάθε περίπτωση είχε δυσκολίες για τα ελληνικά δεδομένα της εποχής. Η επιμονή του Ηλία και η καλοβαλμένη πολύπειρη ομάδα των συνεργατών του οδήγησαν το όλο project στην επιτυχή εφαρμογή του και την καθιέρωση. Το πρώτο Travelling Tailors – το όνομα της πρωτότυπης ιδέας- έγινε το περασμένο καλοκαίρι στη Μύκονο, στις εγκαταστάσεις του γνωστού ανά την υφήλιο Nammos  στήθηκε ένα ξεχωριστό pop up store για να υποδεχθεί τους πλούσιους και διάσημους που ήθελαν να δώσουν παραγγελίες για τα κοστούμια τους από την παραλία… Και το κοινό της Μυκόνου ανταποκρίθηκε. Ως επί το πλείστον ξένοι:  Αργεντινοί, Μεξικάνοι, Αμερικανοί, Καναδοί, Γάλλοι, Άγγλοι, Ισπανοί, Ιταλοί, Τούρκοι, Μαροκινοί, Λιβανέζοι και Αιγύπτιοι. Το project  που έγινε με τη συνεργασία της Kiton και με προϊόντα της ναπολιτάνικης φίρμας δεν θα μείνει μόνο με τις αναμνήσεις της Μυκόνου αλλά θα έχει και συνέχεια. Το μυστικό του όλου project δεν είναι άλλο από τον συνδυασμό δύο τριών στοιχείων: Απαιτητικοί πελάτες με όνομα και οικονομική επιφάνεια, κοσμοπολίτικοι τουριστικοί προορισμοί , διεθνής φίρμα στο ρούχο, υψηλών προδιαγραφών service…

kiton-5

Με άλλα λόγια, ο Ηλίας Βλαχάκης και οι ειδικευμένοι ράφτες της Kiton που ταξίδεψαν στη Μύκονο για να αναλάβουν τις ειδικές παραγγελίες πελατών σχεδιάζουν ήδη τα επόμενα βήματα του project. «Τι αποκόμισες;», ρώτησα τον Ηλία και εκείνος απάντησε το εξής: «Εξαιρετική διεθνή δημοσιότητα. Προβολή του Mah Jong και της Κitοn. Σημαντικός κύκλος νέων πελατών από το εξωτερικό που επισκέπτονται την Αθήνα».

kiton-4Πάντως, το όλο project δεν θα είχε γίνει καν και μαζί του πολλά ακόμη αν ο Ηλίας – γενικός γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών και νεοεκλεγμένος δημοτικός σύμβουλος στο πλάι του Γιώργου Καμίνη με τον οποίο πρωτογνωρίστηκε στο Κολλέγιο- δεν είχε οικοδομήσει μια σχέση ζωής με τον ιδρυτή της ναπολιτάνικης φίρμας Ciro  Paone. Ο Ηλίας λέει συχνά ότι ο ιδρυτής της φίρμας ήταν ο ευεργέτης του. Γι΄αυτό άλλωστε όλοι όσοι θα έχουν την ευκαιρία να περάσουν από τη βιτρίνα της Κανάρη θα δούν και θα διαβάσουν το χαιρετισμό ευγνωμοσύνης του Ηλία προς τον  Ciro. Στη βιτρίνα σε ένα κάθετο banner διαβάζουμε για το χάρισμα επικοινωνίας του τελευταίου που όπως δηλώνει ο ίδιος δεν μιλά άλλη γλώσσα εκτός από τη ναπολιτάνικη διάλεκτο και παρόλα αυτά καταφέρνει όπου βρεθεί και όπου σταθεί να συνεννοείται και να τον καταλαβαίνουν. Η γυναίκα και οι κόρες του λένε πως το καταφέρνει με τα μάτια του. Πάντως, ο ίδιος – σε μεγάλη ηλικία και με σοβαρά προβλήματα υγείας- έχει επιτύχει να φτιάξει την δική του ξεχωριστή γλώσσα στο style που συμπυκνώνει ως το περιεχόμενο της, την πολυτέλεια και την κομψότητα.

kiton-6

ΠΗΓΗ: newmoney

(Visited 1 times, 1 visits today)
By