Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Έρχονται ευρείες ανακατατάξεις στις μεταφορές

«Προσδένονται» στο ΥΠΕΚΑ οι υπηρεσίες ύδρευσης των ΕΥΔΑΠ – ΕΥΑΘ

vouli psifisi polynomosxedioy

Μια σειρά σημαντικών αλλαγών στο χώρο των μεταφορών φέρνει το πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης που αναμένεται να ψηφιστεί εντός των επόμενων ημερών στη Βουλή.

Παράλληλα, για πρώτη φορά από το 1914, όταν και ιδρύθηκε το υπουργείο Συγκοινωνιών, ο σημερινός διάδοχός του, δηλαδή το υπουργείο Υποδομών, παύει να έχει λόγο στο «φλέγον» ζήτημα της τιμολόγησης των υπηρεσιών ύδρευσης στις προς ιδιωτικοποίηση εταιρείες ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ, με το βάρος να πέφτει πια στην Ειδική Γραμματεία Υδάτων του υπουργείου Περιβάλλοντος.
Επίσης, προβλέπεται συνολική ρύθμιση-«σκούπα» για την περιουσία του σιδηροδρόμου, την οποία διαχειρίζεται η ΓΑΙΑΟΣΕ, που θα της επιτρέψει να προχωρήσει πιο εύκολα στην εκμετάλλευση των ακινήτων του ΟΣΕ. Παράλληλα, προβλέπονται ρυθμίσεις που αλλάζουν την περίμετρο της αποκρατικοποίησης των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO, αφού τα ακίνητα που αρχικά σχεδιαζόταν να λάβουν ως «προίκα» παραμένουν στο Δημόσιο, το οποίο θα τα εκμισθώσει με μακροχρόνιες συμβάσεις σε τιμές αγοράς.
Το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει και μία διάταξη πολιτικού συμβολισμού, η οποία προβλέπει την κατάργηση της Διυπουργικής Επιτροπής ΔΕΚΟ και την αντικατάσταση των αποφάσεών της από κοινές αποφάσεις του υπουργού Οικονομικών και του εκάστοτε αρμόδιου υπουργού.
 
Τι αλλάζει στην τιμολόγηση του νερού
nero
Τα υπουργεία Υποδομών και Μακεδονίας-Θράκης παύουν να είναι αρμόδια για τη ρύθμιση των τιμολογίων υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης των προς ιδιωτικοποίηση ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ αντίστοιχα.
Τα τιμολόγια θα καθορίζονται με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος, κατόπιν εισήγησης του ειδικού γραμματέα Υδάτων. Οι αποφάσεις θα έχουν πενταετή διάρκεια.
Στην περίπτωση της ΕΥΑΘ προβλέπεται ότι με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου θα μπορεί να καθορίζεται ειδικό τιμολόγιο.
Τι αλλάζει στον ΟΣΕ
 
trainose_302388537
Αναδιατυπώνεται ο «νόμος Ρέππα» για τον σιδηρόδρομο. Η περιουσία του ΟΣΕ, η οποία μετά το «πράσινο φως» της Κομισιόν στον φάκελο των κρατικών ενισχύσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορεί να μεταβιβαστεί στο Δημόσιο, με κοινή απόφαση των υπουργών Υποδομών και Οικονομικών.
Τα ακίνητα, η κυριότητα των οποίων επρόκειτο να μεταβιβαστεί στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παραμένουν τελικά στον ΟΣΕ.
Νομιμοποιούνται όλα τα παλαιά σιδηροδρομικά ακίνητα που έχουν χτιστεί προ το 1955.
Εξαιρούνται από την κατεδάφιση ακίνητα της ΓΑΙΑΟΣΕ που κατασκευάστηκαν πριν από το 1983, ενώ αναστέλλεται η κατεδάφιση για τα ακίνητα που ανεγέρθηκαν μεταξύ 1983 και 2011.
Μετά την έκδοση ειδικών βεβαιώσεων θα επιτρέπεται η έκδοση αδειών δόμησης για προσθήκες και επεκτάσεις και ανέγερση κτιρίων του σιδηροδρόμου.
Νομιμοποιείται η τροποποίηση ακινήτων τα οποία διαχειρίζεται η ΓΑΙΑΟΣΕ και δεν διαθέτουν περιβαλλοντικούς όρους ή έχουν κατασκευασθεί καθ” υπέρβαση των εγκεκριμένων περιβαλλοντικών όρων.
Εκδίδεται προσωρινή άδεια τριετούς διάρκειας για την αδειοδότηση μηχανολογικών εγκαταστάσεων, μηχανοστασίων και αμαξοστασίων στου σιδηρόδρομου, που δεν διαθέτουν άδεια λειτουργίας ή άδεια λειτουργίας σε ισχύ.
Διαγράφονται πρόστιμα και τέλη που είχαν καταλογιστεί σε σιδηροδρομικά ακίνητα.
Τι αλλάζει στα φορτηγά
Επιτρέπεται η ταυτόχρονη μεταφορά ευπαθών και μη ευπαθών προϊόντων και με φορτηγά ιδιωτικής χρήσης, τα οποία έχουν τεθεί σε κυκλοφορία για την εξυπηρέτηση των μεταφορικών αναγκών των επιχειρήσεων, εφόσον αυτά φέρουν ειδικό χώρισμα.
Στον «νόμο Ρέππα» για τα φορτηγά προστίθεται παράγραφος που προβλέπει ότι εάν η εταιρεία διαθέτει επαρκείς χώρους και εγκαταστάσεις, μπορεί να διατηρεί δεξαμενές αποθήκευσης καυσίμων, χωρίς να απαιτείται άδεια εγκατάστασης.
Τι αλλάζει σε ταξί, τουριστικά λεωφορεία και επιβατηγά
taxi2
 
Ανοίγει η αγορά των οργανωμένων εκδρομών, περιηγήσεων και μεταφοράς μαθητών.
Καταργείται το όριο των 1.500 κυβικών για τα επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης οχήματα που εκμισθώνονται. Η ολική εκμίσθωση με οδηγό μέσω προκρατήσεως θα έχει ελάχιστη διάρκεια 6 ωρών αντί 12 όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.
Καταργείται η υποχρέωση βεβαίωσης των εταιρειών που νοικιάζουν μοτοσικλέτες ότι διαθέτουν εγκαταστάσεις ανάλογες με τον αριθμό των μοτοσικλετών τους. Καταργείται η υποχρέωση διάθεσης ελάχιστου αριθμού εκμισθούμενων μοτοσικλετών, τρίκυκλων ή τετράκυκλων.
Θα επιτρέπεται η μεταφορά άνευ κομίστρου πελατών τουριστικών καταλυμάτων με επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης οχήματα, είτε ιδιοκτησίας των καταλυμάτων είτε κατόπιν χρηματοδοτικής μίσθωσης από τα σημεία αφίξεως ή αναχωρήσεως μέχρι τις εγκαταστάσεις των καταλυμάτων αυτών και αντίστροφα.
Θα επιτρέπεται στις εταιρείες και στους συνεταιρισμούς ταξί να συνάπτουν συμβάσεις για ολική ή μερική εκμίσθωση ταξί με τουριστικά καταλύματα και με κόμιστρο που θα διαμορφώνεται με ελεύθερη διαπραγμάτευση για τη μεταφορά των πελατών των καταλυμάτων από τα σημεία αφίξεως ή αναχωρήσεως μέχρι τις εγκαταστάσεις των καταλυμάτων και αντίστροφα.
Στα τουριστικά λεωφορεία δημοσίας χρήσης θα τίθενται σε κυκλοφορία και μεταχειρισμένα οχήματα, τα οποία θα πρέπει να είναι προέλευσης εσωτερικού ή χώρας μέλους της ΕΕ ή του ΕΟΧ και κατηγορίας Euro 5 ή μεταγενέστερη.
Η εγγυητική επιστολή για τη θέση σε κυκλοφορία τουριστικού λεωφορείου δημοσίας χρήσης αντικαθίσταται από εγγυητική ύψους 1.000 ευρώ για τα πρώτα δέκα οχήματα και 100 ευρώ για καθένα από τα επόμενα.
Τι αλλάζει στα βυτιοφόρα
petrelaio-thermansis
Επιτρέπεται η διακίνηση πετρελαιοειδών προϊόντων για θέρμανση από κάτοχο άδειας λειτουργίας πρατηρίου υγρών καυσίμων που έχει σύμβαση αποκλειστικής συνεργασίας με συγκεκριμένη εταιρεία εμπορίας με βυτιοφόρο.
Δεν επιτρέπεται η διάθεση πετρελαιοειδών προϊόντων από κάτοχο άδειας λειτουργίας πρατηρίου υγρών καυσίμων σε άλλο κάτοχο άδειας λειτουργίας πρατηρίου υγρών καυσίμων και κάτοχο άδειας λειτουργίας πρατηρίου υγρών καυσίμων ο οποίος δεν είναι και κάτοχος άδειας πωλητή πετρελαίου για θέρμανση σε κάτοχο άδειας πωλητή πετρελαίου για θέρμανση.
Κάτοχος άδειας πωλητή πετρελαίου για θέρμανση με ίδιους αποθηκευτικούς χώρους επιτρέπεται να προμηθεύεται πετρελαιοειδή προϊόντα για θέρμανση από εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών, διυλιστήρια κτλ., εφόσον υπάρχει εγκατεστημένο σύστημα εισροών – εκροών.
Kάτοχος άδειας πωλητή πετρελαίου για θέρμανση χωρίς αποθηκευτικούς χώρους επιτρέπεται να προμηθεύεται πετρελαιοειδή για θέρμανση είτε από κατόχους άδειας πωλητή είτε από εταιρείες εμπορίας ή διυλιστήρια.
Κάτοχος άδειας διύλισης μπορεί να διαθέτει πετρελαιοειδή στην εγχώρια αγορά μόνο σε κατόχους άδειας εμπορίας, σε μεγάλους καταναλωτές, τον Στρατό κτλ.
Οι προμηθευτικοί συνεταιρισμοί ή οι κοινοπραξίες επιτρέπεται να διαθέτουν ή να χρησιμοποιούν ίδιους αποθηκευτικούς χώρους, εφόσον έχουν εγκατεστημένο σύστημα εισροών – εκροών.
Οι κάτοχοι άδειας λιανικής εμπορίας μπορούν να κάνουν εισαγωγές πετρελαιοειδών, εφόσον αυτά προορίζονται αποκλειστικά για την προμήθεια των πρατηρίων τους, τηρείται ο νόμος για τις εισαγωγές και ο τελωνειακός κώδικας και υπάρχσει σύστημα εισροών – εκροών.
Η σύμβαση προμήθειας μεταξύ εταιρειών εμπορίας και συνεργαζόμενων πρατηριούχων καταρτίζεται εγγράφως και η χονδρική τιμή πώλησης των υγρών καυσίμων και του υγραερίου κίνησης θα διαμορφώνεται ελεύθερα ύστερα από διαπραγμάτευση.
By