Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

Μανιάτης: ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης εμφανίζεται ως διώκτης των επενδυτών

Απάντηση του υπουργού Περιβάλλοντος στον Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα

maniatis

 

 

 

 

 

 

 

“Δεν είναι δυνατόν, την ώρα που η χώρα μας αγωνίζεται να προσελκύσει ξένες επενδύσεις και να δημιουργήσει θέσεις εργασίας, ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης να εμφανίζεται ως διώκτης των επενδυτών. Θέλω να επισημάνω ότι αν προσδοκά δια της καταστροφής της χώρας να ανέβει στην εξουσία, τότε θα πρέπει να αναλογιστεί ότι με αυτό τον τρόπο επενδύει στη δυστυχία των Ελλήνων» απάντησε στον Πρόεδρο της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, ο υπουργός Περιβάλλοντος, Γιάννης Μανιάτης, επικαλούμενος κοινοτικές Οδηγίες από το 2009, στο πλαίσιο του Τρίτου Ενεργειακού Πακέτου, προκειμένου να επιτυγχύνει την ολοκλήρωση της ευρωπαικής αγοράς ενέργειας στον ηλεκτρισμό και το φυσικό αέριο.

Οι οδηγίες αυτές, μεταξύ άλλων, προβλέπουν τον πλήρη ιδιοκτησιακό διαχωρισμό των συστημάτων Μεταφοράς από την Παραγωγή και την Προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας καθώς και τη στήριξη των επενδύσεων στις ενεργειακές διασυνδέσεις, επισημαίνει το υπουργείο Περιβάλλοντος με στόχο:

1. Να υπάρξει ιδιοκτησιακός διαχωρισμός του συστήματος μεταφοράς, να παύσει, δηλαδή, ο ΑΔΜΗΕ να είναι θυγατρική εταιρεία της ΔΕΗ.

2. Να εισέλθει στρατηγικός επενδυτής που θα αναλάβει και την εισροή κεφαλαίων για την κάλυψη των αναγκαίων επενδύσεων ύψους πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ σε ορίζοντα δεκαετίας, που διαφορετικά θα έπρεπε να επιμεριστούν και πάλι στους φορολογούμενους πολίτες.

«Υπενθυμίζω ότι πρόσφατα ο Διαχειριστής του Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ), διαχωρίστηκε ιδιοκτησιακά από τη Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ) και προσέλκυσε επιτυχώς το ενδιαφέρον της Αζέρικης SOCAR, γεγονός που θα επιταγχύνει την υλοποίηση σημαντικών επενδύσεων και την ενίσχυση του γεωπολιτικού ρόλου της χώρας» τόνισε ο κ. Μανιάτης, αναφέροντας ότι:

Σε Ευρωπαϊκό επίπεδο:

1. Το Σύστημα Μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας είναι πλήρως ιδιοκτησιακά διαχωρισμένο στις περισσότερες χώρες της ΕΕ (π.χ. Γερμανία, Ισπανία, Πορτογαλία, Μεγάλη Βρεττανία, Βέλγιο, Ολλανδία, Σουηδία, Ιταλία)

2. Οι Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας δεν είναι κρατικές εταιρίες σε πολλές χώρες. Για παράδειγμα:
Στην Πορτογαλία το κράτος κατέχει το 11% των μετοχών

Στην Ισπανία το 20%

Στην Ιταλία , η ENEL (Ιταλική ΔΕΗ) έχει το 5%

Στη Μεγάλη Βρετανία, σχεδόν μηδενικό ποσοστό μετοχών του Διαχειριστή ανήκει στο κράτος

Στην Γερμανία στους 3 από τους 4 Διαχειριστές η συμμετοχή του κράτους είναι σχεδόν μηδενική (0% στους δύο και 25% στον τρίτο).

Οι Γερμανοί Διαχειριστές ήταν από τους πρώτους στην Ευρώπη που, μετά τον ιδιοκτησιακό διαχωρισμό, κατάφεραν να προσελκύσουν επενδυτικά κεφάλαια από την Ολλανδία, το Βέλγιο, την Αυστραλία και πολυεθνικές εταιρίες, προκειμένου να επεκτείνουν και να αναβαθμήσουν τα δίκτυα τους, ώστε -εκτός των άλλων- να υποστηρίξουν τη διείσδυση των ΑΠΕ.

Σύμφωνα με το ΥΠΕΚΑ, οι Επενδυτικές Ανάγκες του δεκαετούς προγράμματος του ΑΔΜΗΕ εκτιμώνται σε €2,5 δις ευρώ περίπου και δεδομένης της οικονομικής συγκυρίας στη χώρα είναι σχεδόν αδύνατον να χρηματοδοτηθεί από τον ΑΔΜΗΕ ή την ΔΕΗ, λαμβάνοντας υπόψη την δυσκολία δανεισμού στη εγχώρια και διεθνή οικονομική αγορά.

Η χρηματοδότηση των επενδύσεων απαιτεί σημαντικά νέα κεφάλαια και ικανότητα πρόσβασης σε εύκολο και χαμηλότοκο δανεισμό., ενώ το επενδυτικό πρόγραμμα του ΑΔΜΗΕ περιλαμβάνει πολύ σημαντικά έργα όπως:

Διασύνδεση των Κυκλάδων με το διαγωνισμό σε εξέλιξη, ύψους 240 εκατ. Ευρώ η πρώτη φάση, 60 εκατ. Ευρώ η δεύτερη φάση και 120 εκατ. Ευρώ η τρίτη φάση, συνολικά περίπου 400 εκατ. Ευρώ

Διασύνδεση της Κρήτης, αξίας 800 εκατ. Ευρώ, η οποία είναι τμήμα της Διασύνδεση Ισραήλ – Κύπρου – Ελλάδας, γνωστής ως Euro Asia Interconnector, αξίας 3,5 δις ευρώ.

Δεύτερη Διασύνδεση μεταξύ Bουλγαρίας και Ελλάδας, η οποία όπως και ο Euro Asia Interconnector εντάχθηκε στα έργα Κοινού Ενδιαφέροντος της Ευρωπαικής Ένωσης.

Αναβάθμιση του Συστήματος, νέες γραμμές Μεταφοράς, νέους Υποσταθμούς και Κέντρα Υπερυψηλής Τάσης που θα επιτρέψουν να υλοποιηθούν νέες επενδύσεις ΑΠΕ.

«Η Ελληνική οικονομία δεν είναι μια κλειστή οικονομία. Συμμετέχουμε στην Ευρωπαική Ένωση, παρακολουθούμε και διαμορφώνουμε τις εξελίξεις και διεκδικούμε ένα καλύτερο μέλλον για τον τόπο μας» κατέληξε ο υπουργός Περιβάλλοντος.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By