Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Γιατί η Delta με τόσα κέρδη δεν πληρώνει ούτε δολάριο σε φόρους;

Delta-Air-LinesΤου Justin Bachman

Οι ζημιές τόσων ετών έχουν και μία θετική διάσταση για τις αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ: την αναβολή της πληρωμής φόρου εισοδήματος, όταν οι περιουσίες τους βελτιώνονται.

Η Delta Air Lines (DAL) κατέγραψε κέρδη 2,7 δισ. δολαρίων πέρυσι, αλλά δεν πλήρωσε φόρο εισοδήματος λόγω των μεγάλων ζημιών που εμφάνισε στις χρήσεις 2008 και 2009, συνολικού ύψους σχεδόν 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων -και αυτό είναι μόνο ένα μικρό κομμάτι του συνόλου των ζημιών του παρελθόντος που η εταιρεία μπορεί να χρησιμοποιήσει για να αντισταθμίσει τα μελλοντικά κέρδη.

Η τρίτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία των ΗΠΑ έχει στην άκρη περισσότερα από 15 δισεκατομμύρια δολάρια για αυτό που ονομάζεται αφαίρεση καθαρών λειτουργικών ζημιών προηγούμενων χρήσεων από τα κέρδη της τρέχουσας και των επόμενων για φορολογική ελάφρυνση, ένα λογιστικό τέχνασμα που επιτρέπει σε μια επιχείρηση να ενσωματώνει τις οικονομικές ζημιές του παρελθόντος σε μελλοντικά φορολογικά νομοσχέδια. Σύμφωνα με τα λογιστικά πρότυπα, οι εταιρείες υποχρεούνται να εκτιμούν τις αναβαλλόμενες φορολογικές απαιτήσεις τους με βάση τις επιδόσεις της επιχείρησής τους και τους φορολογικούς συντελεστές.

Η Delta ανακοίνωσε για το τέταρτο τρίμηνο κέρδη 558 εκατ. δολαρίων και αντέστρεψε την αξία των αναβαλλόμενων φορολογικών στοιχείων του ενεργητικού της, καταχωρώντας λογιστικά κέρδη 8 δισ. δολαρίων στο τέλος του 2013. Η αποτίμηση μιας εταιρικής φορολογικής ελάφρυνσης στο μέλλον είναι μια δύσκολη λογιστική άσκηση, αλλά η Delta υπολόγισε ότι τα 15 δισεκατομμύρια δολάρια της σε ζημιές ισοδυναμούν με ένα όφελος 8 δισ. δολαρίων για να αντισταθμίσει τους μελλοντικούς φόρους, ανέφερε ο εκπρόσωπος της εταιρείας, Trebor Banstetter. «Αναμένω πως θα υπάρξουν ορισμένες προσαρμογές σ’αυτό» με την πάροδο του χρόνου, λέει. Η αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει να καταχωρεί λογιστικά φόρους σε ποσοστό 39%, αλλά η δαπάνη θα είναι μόνο στα χαρτιά και δεν θα απαιτεί καμία δαπάνη σε μετρητά.

Δεδομένου του μεγέθους των παρελθοντικών ζημιών της, η Delta είναι απίθανο να δει σύντομα τη ρευστότητά της να δέχεται πλήγμα από τους φόρους εισοδήματος. «Θα έλεγα ότι χρειάζεται να περάσουν τουλάχιστον τρία έτη, συντηρητικά», εκτιμά ο Jim corridore, αναλυτής του κλάδου αεροπορικών εταιρειών της Standard & Poors (MHFI).

Υπάρχουν και άλλες αεροπορικές εταιρείες που επωφελούνται από τις ζημιές του παρελθόντος. Η United (UAL) μεταφέρει περίπου 10,3 δισ. δολάρια παρελθοντικών ζημιών στα βιβλία της και δεν θα πληρώσει φόρους εισοδήματος για το 2014. Πριν από τη συγχώνευσή της το Δεκέμβριο με την American Airlines (AAL), η US Airways κατέγραψε 187 εκατ. δολάρια μη χρηματικών επιβαρύνσεων για τους φόρους εισοδήματος του προηγούμενου έτους, αφού εκμεταλλεύτηκε τις παλιές ζημιές της. Στα στοιχεία που υπέβαλε στη ρυθμιστική αρχή στις 15 Ιανουαρίου, η νέα εταιρεία είπε ότι μαζί με την αμερικανική μονάδα «κληρονόμησε» 5,7 δισ. δολάρια σε καθαρές λειτουργικές ζημίες, που της άφησαν περίπου 4,3 δισ. δολάρια για να χρησιμοποιήσει σε μελλοντική φορολογία εισοδήματος. Η εταιρεία αναμένει να καταβάλει φορολογικό συντελεστή 25% -μόνο στα χαρτιά- για τα κέρδη δ’ τριμήνου, όταν θα ανακοινώσει τα ετήσια αποτελέσματά της στις 28 Ιανουαρίου.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By