Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Γ. Μανιάτης: «Να αξιολογηθούν οι εναλλακτικές για τη μεταφορά αερίου»

Τόνισε μιλώντας σήμερα στην Υπουργική Διάσκεψη με θέμα την Ασφάλεια Εφοδιασμού Φυσικού Αερίου

Giannis-Maniatis

Να μείνουν ανοιχτές και να αξιολογηθούν, τόσο από οικονομική όσο και από άποψη ενεργειακής ασφάλειας όλες οι επιλογές για τη μεταφορά φυσικού αερίου από την ανατολική Μεσόγειο προς την Ευρώπη, δηλαδή η μεταφορά με αγωγό ή με πλοία σε μορφή υγροποιημένου αερίου (LNG) ζήτησε ο υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννης Μανιάτης, μιλώντας σήμερα στην Υπουργική Διάσκεψη με θέμα την Ασφάλεια Εφοδιασμού Φυσικού Αερίου και τον ρόλο της Μεσογείου που πραγματοποιείται στη Μάλτα.

«Είναι αναμφισβήτητο γεγονός η ευελιξία του τερματικού σταθμού LNG του Βασιλικού της Κύπρου, που επιτρέπει στο αέριο να φτάνει σε όλες τις αγορές παγκοσμίως. Η Ελλάδα, με έναν από τους μεγαλύτερους στόλους στον κόσμο, θα έπαιζε πολύ σημαντικό ρόλο στη μεταφορά του LNG σε όλη την Ευρώπη και ευρύτερα», τόνισε ο υπουργός και πρόσθεσε:

«Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με την προοπτική του αγωγού EastMed που προωθεί η ΔΕΠΑ και το Κυπριακό Υπουργείο Ενέργειας. Οι μελέτες δείχνουν ότι το έργο είναι τεχνικά βιώσιμο. Επιπλέον, δείχνουν ότι ο αγωγός θα προσέφερε τις πλέον εμπορικά ανταγωνιστικές χρεώσεις μεταφοράς- περίπου κατά ένα τρίτο χαμηλότερες από εκείνες που αφορούν το LNG. Η όδευσή του από τα παράκτια κοιτάσματα της Κύπρου στην Ελλάδα, προσφέρει μια καινούρια διαδρομή για τη μεταφορά φυσικού αερίου- επιπλέον της υφιστάμενης όδευσης από την Κασπία».

Τόνισε δε ότι αναμένονται με ενδιαφέρον τα αποτελέσματα της μελέτης σκοπιμότητας για την οποία βρίσκεται σε εξέλιξη η προκήρυξη, ενώ παράλληλα η ΔΕΠΑ βρίσκεται σε συζητήσεις με εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων στην περιοχή, με προοπτική ανάπτυξης του έργου από κοινού.

Ο κ. Μανιάτης παρουσίασε επίσης τις πρόσφατες εξελίξεις στην Ελλάδα στον τομέα των ερευνών, δηλαδή την επικείμενη προκήρυξη των 20 περιοχών στο Ιόνιο και στα νότια της Κρήτης, καθώς και τις συμβάσεις που έχουν ήδη υπογραφεί με τη διαδικασία του Open Door για τρία τεμάχια στην ηπειρωτική και θαλάσσια Δυτική Ελλάδα.

By