Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024

Εμπρός για νέες αποκρατικοποιήσεις

Μετά την πώληση του 33% του ΟΠΑΠ στην Emma Delta, η κυβέρνηση εστιάζει στις επόμενες αποκρατικοποιήσεις: ΕΥΑΘ, λιμάνια και ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

trainoseΤο Μέγαρο Μαξίμου άλλωστε αναζητά εναγωνίως νέες επιτυχίες (εντός ή εκτός εισαγωγικών) στον τομέα των ιδιωτικοποιήσεων, όχι μόνο για να επιτύχει τους μνημονιακούς στόχους που μετά το ναυάγιο της ΔΕΠΑ φαντάζουν ανέφικτοι, αλλά και προκειμένου να ενισχύσει τη ρητορική περί προσέλκυσης επενδύσεων και κυρίως για να εισρεύσει ζεστό χρήμα στον κρατικό κορβανά και να καλυφθούν  «μαύρες τρύπες» των ασφαλιστικών ταμείων και του προϋπολογισμού. 

Μέχρι το τέλος του 2013 θα έχει ολοκληρωθεί η αποκρατικοποίηση της ΕΥΑΘ, προανήγγειλε την Τρίτη στο Mega ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέλιος Σταυρίδης. Χαρακτήρισε μάλιστα υπερβολικές τις αντιδράσεις, λέγοντας ότι δεν ιδιωτικοποιείται η παροχή του νερού αλλά ορισμένες υπηρεσίες όπως η συντήρηση του δικτύου και η τιμολόγηση.

Επόμενο βήμα θα είναι τα λιμάνια και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η πρόσκληση ενδιαφέροντος για τον ΟΛΠ και ΟΛΘ θα γίνει το Σεπτέμβριο, ώστε η διαδικασία να έχει ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2014. Ως τις 15 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθεί και η πρόσκληση ενδιαφέροντος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με στόχο η αποκρατικοποίηση να έχει ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους. Σύμφωνα με τον κ.Σταυρίδη γίνεται προσπάθεια μαζί με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ξεκινήσει η διαδικασία πώλησης της εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού, παρά τα προβλήματα που υπάρχουν λόγω Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Οι στόχοι όμως του προγράμματος μοιάζουν ανέφικτοι χωρίς τη ΔΕΠΑ, για την οποία ενδέχεται να ξεκινήσει νέος διαγωνισμός τον Οκτώβριο ή το Νοέμβριο, στον απόηχο του ναυαγίου της προηγούμενης προσπάθειας, όταν στις 10 Ιουνίου  ο ρώσικος ενεργειακός γίγαντας Gazprom απέσυρε την προσφορά του, η οποία ήταν και η μόνη αλλά και ιδιαίτερα υψηλή. 

 

 

(Visited 1 times, 1 visits today)
By