Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Ενδιαφέρον των «Ρωσικών Σιδηροδρόμων» για ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ROSCO και ΟΛΘ

Η συμφωνία μπορεί τελικά να εμποδιστεί από την πίεση των ΗΠΑ

proastiakos

Η ρωσική μεριά διατηρεί το ενδιαφέρον της για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ROSCO και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), όμως η συμφωνία μπορεί τελικά να εμποδιστεί από την πίεση των ΗΠΑ, υποστήριξε στο ρωσικό πρακτορείο ΙΤΑΡ-ΤΑΣΣ ο πρόεδρος του Δ.Σ των «Ρωσικών Σιδηροδρόμων», Βλαντίμιρ Γιακούνιν.

«Προς το παρόν εργαζόμαστε σε κανονικούς ρυθμούς, αλλά οι τελικοί όροι του διαγωνισμού δεν έχουν ανακοινωθεί» ανέφερε ο κ. Γιακούνιν, απαντώντας σε ερώτηση για τυχόν επίδραση των δυτικών κυρώσεων στην πρόθεση του ρωσικού μονοπωλίου να συμμετάσχει στις ελληνικές ιδιωτικοποιήσεις.

«Πρέπει να βλέπουμε τα πράγματα με ρεαλισμό. Η πίεση από την πλευρά των ΗΠΑ είναι ισχυρότατη, δεν αποκλείω ότι οι (σ.σ. Έλληνες) εταίροι μας μπορεί και να το ξανασκεφτούν» εκτίμησε ο Ρώσος αξιωματούχος, ο οποίος θεωρείται στενός φίλος και συνεργάτης του Ρώσου προέδρου, Βλαντίμιρ Πούτιν.

Όπως αναφέρει το ρωσικό πρακτορείο, οκτώ εταιρείες και κοινοπραξίες διεκδικούν το 67% του λιμανιού της Θεσσαλονίκης: οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι από κοινού με την ελληνική Gek Terna, η γερμανική Deutsche Invest Equity Partners, η ιαπωνική Mitsui & Co, η ολλανδική APM Terminals B.V., η φιλιππινέζικη International Container Terminal Services, η εδρεύουσα στο Λουξεμβούργο la Duferco Participation Holding, η λονδρέζικη P&O Steam Navigation Company (DP World) και η τουρκική Yilport Holding. Στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού οι συμμετέχοντες θα πρέπει να παρουσιάσουν τις δεσμευτικές οικονομικές προτάσεις τους.

By