Δευτέρα, 29 Απριλίου, 2024

Επίσχεση εργασίας στην Λαϊνόπουλος- Επτά μήνες απλήρωτοι

Οι εργαζόμενοι της συγκεκριμένης  μονάδας έχουν να πληρωθούν κανονικά εδώ και 2,5 χρόνια

mercedesΜεταξύ φθοράς και αφθαρσίας παραπαίει η άλλοτε κραταιά δύναμη στο χώρο του αυτοκινήτου η εταιρεία Λαϊνόπουλος, γνωστή από την αντιπροσωπεία της Mercedes-Benz Hellas. Πριν από μία εβδομάδα περίπου η εταιρεία ενημέρωσε τους εργαζόμενούς της ότι βάζει  «λουκέτο» στη μονάδα που διατηρούσε στην Κηφισίας

Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι εργαζόμενοι της συγκεκριμένης  μονάδας έχουν να πληρωθούν κανονικά εδώ και 2,5 χρόνια ενώ οι συνολικές οφειλές του ομίλου προς τους εργαζόμενους ανέρχονται σε 7 μηνιαίους μισθούς.

Αυτή τη στιγμή οι εργαζόμενοι της πρώην μονάδας επί της Λεωφόρου Κηφισίας έχουν προβεί σε επίσχεση εργασίας και ετοιμάζουν τις επόμενες κινήσεις τους μέσω των δικηγόρων τους.

Με το κλείσιμο της μονάδας στην Κηφισίας ο όμιλος Λαϊνόπουλου μένει με μόλις μία μονάδα που βρίσκεται στην Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας στο ύψος της Κηφισιάς χωρίς ωστόσο να αποτελεί μέρος του επίσημου δικτύου εμπορίας αυτοκινήτων της Mercedes-Benz Hellas αλλά μόνο του service.

Ο όμιλος ξεκινάει το 1957, με την δραστηριοποίηση του ιδρυτή Ιωάννη Λαϊνόπουλου αρχικά στο εμπόριο διαφόρων βιομηχανικών ειδών αυστριακών, γερμανικών και αγγλικών εταιρειών, όπως αεροσυμπιεστές, αερόσφυρες, είδη λατομείων και δομικών μηχανημάτων.

mercedes630_151113Το 1966 ιδρύεται η Ι. Ε. Λαϊνόπουλος, Ανώνυμος Εμπορική και Βιομηχανική Εταιρεία Μηχανημάτων. Το 1971 ο Ιωάννης Λαϊνόπουλος συλλαμβάνει την ιδέα ίδρυσης βιομηχανίας oχημάτων στην Ελλάδα.  Μετά από επίμονες προσπάθειες έπεισε την αυστριακή βιομηχανία οχημάτων Steyr-Daimler- Puch  να συνεργαστούν και οι δύο με την κρατική τράπεζα ΕΤΒΑ και να ιδρύσουν το 1972 στη Σίνδο της Θεσσαλονίκης την Steyr-Ελλάς.

Το 1972 υπογράφηκε η σύμβαση μεταξύ Steyr, Λαϊνόπουλου και Ελληνικού Δημοσίου για την διάθεση των προϊόντων Steyr στην ελληνική αγορά, των οποίων η κατασκευή ξεκίνησε το 1973. Δημιούργησε ένα τεράστιο εμπορικό δίκτυο για όλη τη χώρα με 67 περίπου αντιπροσώπους. Η επιχείρηση απετέλεσε τη μεγαλύτερη επένδυση ξένων κεφαλαίων στην Ελλάδα την εποχή εκείνη και μέχρι σήμερα, αφού επενδύθηκαν την εποχή εκείνη πάνω από 30 εκατ. δολάρια.

Το 1975 ιδρύεται η ΒΙΕΜ  (Βιομηχανικά Εργαλεία, Μηχανήματα) Λαϊνόπουλος Α.Ε.Β.Ε. με αντικείμενο την εμπορία μηχανημάτων.  Το 1994 η ΒΙΕΜ Λαϊνόπουλος ΑΕΒΕ μετονομάσθη σε BIEM Austria Oil A.E.

Το 1990 είναι το έτος ίδρυσης της Προμότ  Ε.Ι. Λαϊνόπουλος. Η εταιρεία μέχρι σήμερα είναι ο μεγαλύτερος εξουσιοδοτημένος διανομέας και επισκευαστής των επιβατικών αυτοκινήτων και των ελαφρών φορτηγών της Mercedes-Benz στην Ελλάδα.

Από το 1990 επίσης ο όμιλος κατέχει την αποκλειστική αντιπροσώπευση για όλη την Ελλάδα των ειδικών οχημάτων U

H Mercedes και οι καταγγελίες για υποτιμολόγηση στις εισαγωγέςnimog της Μercedes-Benz.

Το 1997 ιδρύεται η LainAir Helicopters A.E., εταιρεία που  δραστηριοποιείται στην πώληση ελικοπτέρων, ελικοπτέρων ειδικού τύπου αλλά και πυροσβεστικών αεροπλάνων, έχοντας εκπροσωπήσει την Eurocopter στην χώρα μας από το 1997.

Το 1999 ιδρύεται η εταιρεία Compact Lain S.A., η οποία αποτελεί εξουσιοδοτημένο διανομέα και επισκευαστή Smart και εδρεύει στο 16ο χλμ. Εθνικής Οδού Αθηνών Λαμίας (πλησίον της Προμότ Λαϊνόπουλος).
O όμιλος μέχρι πρότινος πραγματοποιούσε  ετήσιους τζίρους άνω των 100 εκατ. ευρώ και απασχολούσε πάνω από 300 άτομα ενώ από το 2001 διοικείται από τον Μανώλη Λαϊνόπουλο και την Όλγα Λαϊνοπούλου.

Πριν περίπου έναν χρόνο άρχισαν να κυκλοφορούν φήμες περί αποχώρησης της Mercedes από την ελληνική αγορά. Aιτία ήταν η πτώση των πωλήσεων που οδήγησε τη μητρική εταιρία να διακόψει τη συνεργασία της με τους Έλληνες διανομείς, (όπως Λαινόπουλος και άλλοι) καταγγέλλοντας τις συμβάσεις τους. H υπόθεση αυτή ήρθε παράλληλα με την αλλαγή σκυτάλης στην κορυφή της Mercedes Benz Hellas, με την αντικατάσταση του μέχρι τότε διευθύνοντος συμβούλου Σταύρου Παρασκευαίδη από τον κ. Γιάννη Kαλλίγερο.

O νέος ισχυρός άνδρας της Mercedes Benz Hellas έσπευσε να διαψεύσει τα σενάρια περί αποχώρησης από την Eλλάδα και μάλιστα εμφανίστηκε «πρόθυμος» να διορθώσει τις στρεβλώσεις στην πολιτική που ακολουθούσε η εταιρία.

Παρ” όλ” αυτά, η αρνητική πορεία συνεχίστηκε, καθώς, όπως είναι απόλυτα λογικό, και η γερμανική φίρμα, όπως και οι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, πληρώνει τη γενικότερη καθίζηση στην αγορά αυτοκινήτου που φτάνει συνολικά το 40%.

Tα νούμερα είναι χαρακτηριστικά. H Mercedes Benz Hellas πριν τρία χρόνια περίπου ταξινομούσε περί τα 300.000 αυτοκίνητα σε ετήσια βάση, ενώ πλέον ο αριθμός αυτός έχει «ψαλιδιστεί» στα 60.000 με 70.000. Aυτό σημαίνει ότι πλέον ότι οι πωλήσεις έχουν περιοριστεί στο 1/4 σε σχέση με τα μεγέθη της προ κρίσης περιόδου, με το μεγαλύτερο πλήγμα να δέχονται τα ακριβά μοντέλα της μάρκας.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By