Κυριακή, 19 Μαΐου, 2024

Γιώτης: Μετά τις τροφές έφθασε η ώρα και της στέβιας

 Τη είσοδό της στην αγορά της στέβιας και μάλιστα με δική της παραγωγή έχει δρομολογήσει η εταιρεία σε συνεργασία με τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Ανθήρ στο Αγρίνιο

giotisAA

Τη είσοδό της στην αγορά της στέβιας και μάλιστα με δική της παραγωγή έχει δρομολογήσει η εταιρεία Γιώτης, γνωστή στο ευρύ καταναλωτικό κοινό από τις βρεφικές τροφές, τα είδη ζαχαροπλαστικής, τα επιδόρπια και πάει λέγοντας. Επιτυχημένο παράδειγμα ελληνικής εταιρείας, οι διοικούντες αντί να αρκούνται στις δάφνες τους, συνεχίζουν να παλεύουν διατηρώντας την πρωταγωνιστική τους θέση μέσα από καινοτόμες λύσεις.

Στο πλαίσιο αυτό,  σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες, η εταιρεία σε συνεργασία με τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Ανθήρ στο Αγρίνιο που θα έχει το γενικό πρόσταγμα σε όλο το εγχείρημα από την καλλιέργεια του φυτού μέχρι και το τελικό προϊόν σκοπεύει να παράγει στέβια την οποία και θα χρησιμοποιεί στα προϊόντα της.

Η επένδυση του συγκεκριμένου εγχειρήματος αναμένεται να ξεπεράσει τα 2 εκατ. ευρώ

giotis2

Επιχειρηματικό σχέδιο 12 εκατ.

Επενδύσεις της τάξεως των 12 εκατ. ευρώ σκοπεύει να πραγματοποιήσει η εταιρεία Γιώτης την περίοδο 2012-2016, οι οποίες ουσιαστικά αποτελούν συνέχεια του προηγούμενου business plan των 8 εκατ. ευρώ που υλοποιήθηκε την περίοδο 2006-2010.

Με δεδομένο το συνεχή εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου της εταιρείας από καινοτόμα προϊόντα ειδικής και υγιεινής διατροφής και την ενίσχυση της παρουσίας της στις ξένες αγορές, το επενδυτικό δυναμικό του νέου επιχειρηματικού σχεδίου εστιάζει στον εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού εξοπλισμού της παραγωγικής μονάδας, καθώς και στη λειτουργία του νέου logistics στην περιοχή της Μάνδρας Αττικής, έκτασης 9.000 τ.μ. To συγκεκριμένο πρόγραμμα αποτελεί απόρροια του προηγούμενου επενδυτικού σχεδίου, μέσω του οποίου αναβαθμίστηκαν οι γραμμές παραγωγής και οι εγκαταστάσεις της εταιρείας στην Αθήνα, ενώ υλοποιήθηκε καιν η επένδυση της αγοράς εγκαταστάσεων στην περιοχή του Αγρινίου.

Σχολιάζοντας το νέο επιχειρηματικό σχέδιο η διοίκηση της εταιρείας Γιώτης επισήμανε: «Το ελληνικό επιχειρείν δοκιμάζεται, όπως κάθε ελληνικό σπίτι, στις μέρες μας. Αλλά όταν διαφυλάττει -όπως η Γιώτης- την ουσιαστική σχέση με τον καταναλωτή, δηλαδή την κατανόηση των αναγκών του και τη στήριξη της αγοραστικής του δύναμης, τότε η κατάσταση για τον καθένα γίνεται καλύτερη. Μέσα από τη συνεχή επένδυση στην ελληνική οικονομία και τη στήριξη της ελληνικής οικογένειας με προϊόντα ποιότητας σε προσιτές τιμές, η Γιώτης απαντά στη συλλογική προσπάθεια των Ελλήνων να τα καταφέρουν».

giotis6Η εταιρεία Γιώτης αποτελεί το επιστέγασμα μιας προσπάθειας που ξεκίνησαν το 1930 ο Γιάννης και η Μαρία Γιώτη σε ένα μικρό μπακάλικο στην οδό Καπράλου, στην πλατεία Ομονοίας. Με καταγωγή από τον Καταρράκτη της Άρτας, ο Γιάννης και η Μαρία έδωσαν από την αρχή βάση στην καινοτομία, την οποία για να πετύχουν ταξίδεψαν μέχρι και τη Γαλλία. Εκεί ο Γιάννης Γιώτης, 25 χρονών μόλις, μελέτησε από κοντά την παραγωγή προϊόντων για παιδιά.

Με κίνητρο λοιπόν τη δημιουργία και στόχο τους να προσφέρουν στα ελληνόπουλα μια αγνή δυναμωτική τροφή με αγνά συστατικά από πρότυπες καλλιέργειες της ελληνικής γης, όπως καλαμπόκι και ρύζι, παρήγαγαν ένα υψηλής ποιότητας διατροφικό προϊόν που γρήγορα πέρασε στα στενά όρια της οικοτεχνίας και έγινε συνώνυμο της βρεφικής διατροφής. Ο λόγος για το Άνθος Ορύζης Γιώτης και το Άνθος Αραβοσίτου Γιώτης, τα οποία αποτέλεσαν τις πρώτες βρεφικές και παιδικές κρέμες στην Ελλάδα. Και μάλιστα σε μια εποχή- Μεσοπόλεμος- που η παιδική θνησιμότητα βρισκόταν στο ζενίθ. Η απήχηση του προϊόντος είναι τόσο μεγάλη, που μόλις πέντε χρόνια μετά την παρασκευή του- το 1935- ταξιδεύει στην Αμερική, όπου διασχίζοντας τον Ατλαντικό φτάνει στους κόλπους του απόδημου ελληνισμού.

Οι πρώτες εγκαταστάσεις στήθηκαν σε ένα μικρό χώρο 300 τ.μ. στην περιοχή «Τρεις Γέφυρες». Εκεί μπήκαν οι βάσεις και για την παραγωγή της πρώτης βρεφικής κρέμας. Η λειτουργία του εργοστασίου αναγκαστικά σταματά την περίοδο της Κατοχής. Επαναλειτουργεί στη συνέχεια.

Η εξέλιξη της εταιρείας είναι ραγδαία. Η μία καινοτομία διαδέχεται την άλλη, αυξάνοντας παράλληλα και τις παραγωγικές της εγκαταστάσεις, που πλέον σήμερα καταλαμβάνουν 21.000 τ.μ.

giotis7

Έτσι, το 1950 λανσάρει την κρέμα καραμελέ, ενώ μία δεκαετία αργότερα παρουσιάζει το αλεύρι που «φουσκώνει μόνο του». Ακολουθεί το εισαγόμενο στιγμιαίο ρόφημα Caotonic, ενώ το 1990 λανσάρει συγχρόνως στην ελληνική και τη γερμανική αγορά τις τούρτες Γιώτης.

Στα πιο πρόσφατα καινοτόμα λανσαρίσματα της εταιρείας ανήκουν τα παραδοσιακά επιδόρπια, μια νέα απολαυστική πρόταση καθημερινού επιδορπίου ή ελαφριού γεύματος.

Το ποιοτικό όνομα των προϊόντων της εταιρείας αποτέλεσε πολύ γρήγορα το «διαβατήριο» για να τα γευτούν πολίτες και άλλων κρατών. Προσπάθεια που στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία. Σήμερα, το 10% της παραγωγής εξάγεται σε 25 χώρες και στις πέντε ηπείρους, με βασικότερους καταναλωτές τα Βαλκάνια, τις αραβικές χώρες, την Ισπανία, την Κύπρο και τη Ρωσία.

Ο όμιλος, σε πείσμα των καιρών, δεν μπαίνει στην εύκολη λύση της περιστολής του λειτουργικού κόστους μειώνοντας το ανθρώπινο δυναμικό. Αντίθετα, η εταιρεία που σήμερα διοικείται από την τρίτη γενιά, συνεχίζει την πολιτική των δημιουργών της, που είναι σεβασμός του προσωπικού αλλά και ενίσχυση του τελευταίου μέσω προσλήψεων για την επαρκή κάλυψη των αναγκών της Γιώτης. Σύμφωνα με τελευταία στοιχεία, στο σύνολο των εγκαταστάσεων απασχολούνται περί τα 360 άτομα από περίπου 298 το 2008.

Δέσποινα Καραγιαννοπούλου 

(Visited 1 times, 1 visits today)
By