Δευτέρα, 6 Μαΐου, 2024

Η ελληνική οικονομία του φραπέ και του ουίσκι

Το 90% των νέων επιχειρήσεων το 2012 ήταν στον κλάδο μαζικής εστίασης σύμφωνα με έρευνα της Εndeavor Greece

frapeΤην ώρα που η ανεργία στη χώρα μας έχει αγγίξει το 27% λαμπρό πεδίο επιχειρείν για την πλειοψηφία όσων παίρνουν το ρίσκο να ξεκινήσουν μια νέα επιχείρηση θεωρείται ο χώρος της μαζικής εστίασης και της διασκέδασης.

Σύμφωνα με έρευνα της Εndeavor Greece, το 2012 ιδρύθηκαν 42.347 νέες επιχειρήσεις, εκ των οποίων το 90% πρόκειται για εστιατόρια, καφέ, μπαρ.

Ακολουθούν. οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις, κυρίως πώλησης ειδών ένδυσης και υπόδησης (2.100 επιχειρήσεις), ενώ την τρίτη θέση (2.046) καταλαμβάνει ο κλάδος παροχής λογιστικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών.

Παρά την καθίζηση της οικοδομικής δραστηριότητας, το 2012 ιδρύθηκαν 1.628 κατασκευαστικές επιχειρήσεις, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή και εμπορία ενέργειας.

Το 2012 ιδρύθηκαν 1.621 επιχειρήσεις αυτής της κατηγορίας, γεγονός που αποδίδεται κυρίως στην επέκταση των φωτοβολταϊκών.

Σημειώνεται ότι λόγω της κρίσης ο αριθμός των νέων εταιρειών το 2012 σε σχέση με το 2008 ήταν μειωμένος κατά 45%.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, το 93% των νέων εταιρειών που ιδρύθηκαν το 2008, ανήκε σε κλάδους μη παραγωγικούς, χωρίς εξωστρέφεια και με χαμηλή χρήση εργαλείων τεχνολογίας.

Οι πρώτοι πέντε κλάδοι από απόψεως αριθμού εταιρειών ήταν κατασκευαστικές εταιρείες, καταστήματα ειδών ένδυσης-υπόδησης, real estate, υπηρεσίες παροχής λογιστικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών, καταστήματα εστίασης.

Προ κρίσης στην Ελλάδα αναλογούσαν περίπου 75 επιχειρήσεις ανά χίλιους κατοίκους και ιδρύονταν πάνω από 55.0000 νέες εταιρείες τον χρόνο.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By