Η ρύθμιση για την απελευθέρωση της αγοράς των ταξί και των φορτηγών ανάβει το φιτίλι
Με νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών προχωρούν οι συμφωνηθείσες με την Τρόικα ρυθμίσεις για την απελευθέρωση της αγοράς, τόσο των επιβατηγών δημοσίας χρήσης (ταξί), όσο και των φορτηγών δημοσίας, αλλά και ιδιωτικής χρήσης.
Σύμφωνα με την ηλεκτρονική έκδοση του «Βήματος», στο σχέδιο νόμου πέρασαν ρυθμίσεις που εκτιμάται ότι θα επιφέρουν και νέες κόντρες μεταξύ της κυβέρνησης και των αυτοκινητιστών.
Μεταξύ άλλων, προβλέπεται:
- Περαιτέρω απορρύθμιση της αγοράς των φορτηγών δημοσίας και ιδιωτικής χρήσης με άρση διαφόρων περιορισμών στις δραστηριότητές τους.
- Απελευθέρωση της δυνατότητας των ξενοδοχειακών μονάδων να χρησιμοποιούν ελεύθερα ενοικιαζόμενα οχήματα μετά οδηγού, ανάμεσα στα οποία δικυκλα και «γουρούνες».
- Άρση των περιορισμών στην δραστηριοποίηση των 9θέσιων οχημάτων, με απελευθέρωση διάφορων μορφών επιβατικού έργου που σήμερα ανήκει στα ταξί.
Συγκεκριμένα, με τις προωθούμενες αλλαγές, θα παρέχεται η δυνατότητα σε ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό να εκτελούν μεταφορές επιβατών με αυτοκίνητα κάτω των 1.500 κυβικών. Επιπλέον, βάσει των προβλεπόμενων αλλαγών ο οδηγός δεν θα δεσμεύεται για 12 ώρες αλλά για 6 ώρες.
Έκτακτη συνεδρίαση θα πραγματοποιήσει αύριο Τετάρτη η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ταξί, που θα αποφασίσει για το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων.
Επίσης, θα δίνεται η δυνατότητα σε ξενοδοχεία και επιχειρήσεις ενοικιαζομένων αυτοκινήτων και μοτοσικλετών να εκτελούν μεταφορικό έργο που μέχρι σήμερα εκτελούν αποκλειστικά τα ταξί.
Έλεγχος εισιτηρίων
Παράλληλα, το πολυνομοσχέδιο προβλέπει τη δυνατότητα παραχώρησης του ελέγχου των εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς σε ιδιώτες, προκείμενου να περιορισθεί η λαθρεπιβίβαση. Στόχος είναι να ελαχιστοποιηθούν οι δαπάνες των μέσων μαζικής μεταφοράς και να αυξηθούν τα έσοδά τους.