Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Σημαντική αύξηση της καναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα

Μεγαλώνει η ψαλίδα ανάμεσα σε Βορρά και Νότο, όπως κατέγραψε η εταιρεία Nielsen.

supermarketΜία από τις μεγαλύτερες αυξήσεις στην Ευρώπη των 29 κατέγραψε η Ελλάδα, στην  καταναλωτική εμπιστοσύνη το πρώτο τρίμηνο του 2013, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της εταιρείας Nielsen σε 29.000 καταναλωτές 58 χωρών που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για τις αγορές τους.

Ο σχετικός δείκτης αυξήθηκε κατά 5 μονάδες σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2012 και διαμορφώθηκε στις 40 μονάδες. Άνοδο επτά μονάδων σημείωσαν η Φινλανδία και η Σλοβακία, έξι μονάδων η Δανία και η Τσεχία, ενώ αντίστοιχη βελτίωση με την Ελλάδα κατέγραψαν η Ιταλία, η Ιρλανδία και η Ελβετία.

Στον αντίποδα, οι Πορτογάλοι καταναλωτές εμφανίσθηκαν περισσότερο απαισιόδοξοι, με το δείκτη να υποχωρεί κατά επτά μονάδες και να διαμορφώνεται στις 31, που είναι και η χαμηλότερη επίδοση μεταξύ των Ευρωπαίων καταναλωτών. Λόγω της οικονομικής ύφεσης, η καταναλωτική εμπιστοσύνη είναι πολύ χαμηλότερη στις χώρες της Νότιας Ευρώπης σε σχέση με της Βόρειας Ευρώπης.

Ο σχετικός δείκτης διαμορφώθηκε στις 44 μονάδες στην Ιταλία , στις  47 μονάδες στην Ισπανία, ενώ φθάνει τις 106 μονάδες στη Νορβηγία, τις 100 στην Ελβετία, τις 91 στη Γερμανία, τις 90 στην Αυστρία και τις 80 στην Ολλανδία.

Συνολικά, από τις 29 ευρωπαϊκές χώρες που γίνεται η έρευνα της Nielsen, στις 20 καταγράφηκε αύξηση. «Αν και αυτό αποτελεί μία ελπιδοφόρα ένδειξη για την περιοχή, υπάρχει πόλωση μεταξύ των χωρών της Νότιας Ευρώπης που βρίσκονται σε ύφεση και των χωρών της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης που σημειώνουν ανάκαμψη», τονίζει η Nielsen.

Ενδεικτικό πως το 58% των Ελβετών και το 63% των Νορβηγών ήταν αισιόδοξοι για τις προοπτικές απασχόλησής τους το επόμενο έτος, έναντι μόλις 5% των Ισπανών, 3% των Πορτογάλων και 8% των Ιταλών. Σε παγκόσμιο επίπεδο, ο δείκτης αυξήθηκε κατά δύο μονάδες στις 93, καθώς θετική εξέλιξη υπήρξε επίσης στις ΗΠΑ και σε εξαγωγικές χώρες της Ασίας.

By