Κυριακή, 5 Μαΐου, 2024

Λοβέρδος: «Την Τετάρτη το σχέδιο νόμου για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς»

Ο υπουργός Παιδείας προχώρησε σε σειρά εξαγγελιών για εκπαιδευτικά ζητήματα

loverdosaaa

Σε σειρά εξαγγελιών για εκπαιδευτικά ζητήματα προχώρησε, με την ολοκλήρωση της διήμερης περιοδείας του στη Θράκη, ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος, σε συνέντευξη Τύπου στην Αλεξανδρούπολη, ανακοινώνοντας και τις προτεραιότητες του υπουργείου για τη φετινή χρονιά.

«Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ έχει σκοπό της να ανοίξουν τα σχολεία στις 11 Σεπτεμβρίου με τα λιγότερα δυνατά προβλήματα. Και υπογραμμίζουμε αυτόν τον στόχο, που σε άλλες εποχές θα ήταν εύκολο να επιλυθεί, γιατί σήμερα η Ελλάδα αγωνίζεται να κρατήσει ανοιχτές τις εκπαιδευτικές υποδομές, που είναι υποδομές του κοινωνικού κράτους, ενώ αγωνίζεται να ξεφύγει από την ύφεση» σημείωσε ο κ. Λοβέρδος.

Απαντώντας σε ερώτηση για τη πιθανότητα κινητοποιήσεων στην αρχή της νέας χρονιάς από την μεριά των συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση και άλλα θέματα, ο κ. Λοβέρδος, αφού τόνισε ότι «η στάση των εκπαιδευτικών είναι πάρα πολύ εποικοδομητική» παρά τον «κατανοητό» αιχμηρό λόγο τους, εκτίμησε ότι μέσα από τις διαδικασίες των διαλόγου των εκπαιδευτικών με το ΥΠΑΙΘ «ακόμη κι όταν υπάρχουν συγκρούσεις, τα σχολεία δεν θα θιγούν«.

«Το εκπαιδευτικό προσωπικό νοιάζεται για τα παιδιά. Και νομίζω ότι η αντιπαράθεσή μας δεν πρόκειται να οδηγήσει σε πρακτικές που θα παραμερίσουν τα παιδιά» υπογράμμισε ο κ. Λοβέρδος και συμπλήρωσε:

«Δεν φοβόμαστε την κριτική, δε μας παραξενεύει η αιχμηρότητα του λόγου των συνδικαλιστικών φορέων, πιστεύουμε ότι είμαστε στο ίδιο μετερίζι, όσο κι αν με ορισμένους πολιτικά διαφωνούμε. Η αγάπη για τα παιδιά δε θα επιτρέψει αναστάτωση στα σχολεία«.

Ο κ. Λοβέρδος ανακοίνωσε, ακόμα, ότι την Τετάρτη ρυθμίζεται για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, με σχέδιο νόμου, η αναγνώριση των υπηρεσιών «που παρασχέθηκαν στον χώρο της εκπαίδευσης από το 2012 μέχρι σήμερα«.

«Έχουμε την Τετάρτη το σχέδιο νόμου στη Βουλή που ξεκλειδώνουμε τους πίνακες. Από εδώ και εμπρός πρέπει να θεωρείται στα δεδομένα ότι θα αναγνωρίσουμε τις υπηρεσίες που παρασχέθηκαν στην εκπαίδευση από το 2012 ως το 2014. Δεν θα διαταραχθεί η ισορροπία, αφού θα λάβουμε υπόψη ότι το 2012 δεν έγινε, όπως προβλεπόταν, διαγωνισμός του ΑΣΕΠ. Και αυτό είναι εξαγγελία» επεσήμανε ο υπουργός.

Την ίδια μέρα θα ψηφιστεί και η ρύθμιση που επιλύει τα θέματα των ιεροδιδασκάλων των δημοσίων σχολείων της Θράκης που, όπως ανέφερε ο υπουργός, «θα είναι κανονικά στα σχολεία στις 11 Σεπτεμβρίου«.

Επιπλέον, κανονικά προβλέπεται ότι θα ανοίξουν και τα μειονοτικά σχολεία, ενισχυμένα με 60 νέους αναπληρωτές δασκάλους, απόφοιτους της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης. Για αυτή την κατηγορία εκπαιδευτικών, όπως ανακοίνωσε ο κ. Λοβέρδος, υπάρχει πρόβλεψη εξομοίωσης με τους δασκάλους, αποφοίτους των παιδαγωγικών ακαδημιών.

«Προχωράμε στις διαδικασίες για την εξομοίωση των ΕΠΑΘιτών με τους αποφοίτους των Παιδαγωγικών Τμημάτων. Δεν είναι σχεδιασμός, δεν είναι σκέψη, είναι απόφαση που θα συντελεστεί τώρα» δήλωσε ο υπουργός και ανακοίνωσε ότι από τον Οκτώβριο θα λειτουργήσει σχολείο δεύτερης ευκαιρίας στη Μάνταινα Ξάνθης.

Όσον αφορά στην Αλεξανδρούπολη ο κ. Λοβέρδος και ο υφυπουργός Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος εξήγγειλαν ίδρυση μουσικού σχολείου.

«Σε έναν μήνα προχωράμε στην ίδρυση μουσικού σχολείου στην Αλεξανδρούπολη. Απομένει η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου και προχωράμε στην ίδρυση για το επόμενο διδακτικό έτος» είπε ο κ. Δερμεντζόπουλος.

Σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση τους πέντε νομούς της Ανατολικής Μακεδονία και Θράκης , ο κ. Λοβέρδος τόνισε ότι «τα κενά είναι λίγα και απολύτως διαχειρίσιμα με την αναπλήρωση«.

Εκτίμησε, δε, ότι στις 5 Σεπτεμβρίου θα έχει ολοκληρωθεί η πρώτη φάση της αναπλήρωσης.

Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε, ακόμα, στον προγραμματισμό για τις άμεσες βελτιώσεις των κτιριακών υποδομών της περιοχής (σε δύο περιπτώσεις στον Εχίνο για μικρές παρεμβάσεις στο ιεροσπουδαστήριο και στο νηπιαγωγείο) και ανακοίνωσε, παράλληλα, τη διοργάνωση διημερίδας του Εθνικού Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης, στα τέλη Οκτωβρίου, με αντικείμενο τη νεανική καινοτομία και επιχειρηματικότητα, με τη συμμετοχή του Πανεπιστημίου, του ΤΕΙ και του Επιμελητηρίου.

Μιλώντας για τις εκπαιδευτικές ανάγκες σε όλη τη χώρα, επανέλαβε ότι είναι ανάγκη να εξαιρεθεί η εκπαίδευση από τον κανόνα προσλήψεων 1:10 και υπογράμμισε ότι σε «απόλυτη συνεργασία» με το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης επιδιώκεται να πειστεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και να επιτευχθεί αυτός ο σκοπός.

Σημείωσε πως εάν επιτευχθεί ο στόχος αυτός, μέσα στον Σεπτέμβριο, τότε στο τέλος του έτους, το αργότερο ως τον Φεβρουάριο, πρέπει να προκηρυχθεί διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για 10.000 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών, δασκάλων, νηπιαγωγών και καθηγητών (φιλολόγων, μαθηματικών, φυσικών).

Σε ερώτηση για την ειδική αγωγή, ο κ. Λοβέρδος απάντησε: «Καταθέτουμε για την ειδική αγωγή το σχέδιο νόμου. Καταθέσαμε τροπολογία, σύμφωνα με την οποία ένα ποσοστό 5% θα προηγείται στις αναπληρώσεις και θα εφαρμοστεί από το 2015. Είμαστε σε άμεση επαφή με υπηρεσία και με συνδικαλιστικούς φορείς για να ικανοποιήσουμε«.

Νωρίτερα το πρωί, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, με επικεφαλής τον κ. Λοβέρδο είχε συνάντηση στη Μουφτεία Κομοτηνής με τους μουφτήδες: Μέτσο Τζεμαλή της Κομοτηνής, Μεχμέτ Εμίν Σινίκογλου της Ξάνθης και Σερίφ Δαμάδογλου του Διδυμότειχου.

Οι σοφολογιότατοι υποδέχτηκαν θερμά την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και εξέφρασαν τη χαρά τους για την επίσκεψη της στη Μουφτεία και ο υπουργός, από την πλευρά του, τούς ενημέρωσε για τα αποτελέσματα των επαφών του στο νομό της Θράκης.

«Είμαστε εδώ για να εξασφαλίσουμε ότι, στις 11 Σεπτεμβρίου, όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από το ποια θρησκεία ασπάζονται, να έχουν τον δάσκαλό τους αλλά και τα βιβλία στο σχολείο τους, να νιώθουν ότι τα αγαπάει η πατρίδα τους» δήλωσε ο κ. Λοβέρδος.

Στο δημαρχείο Αλεξανδρούπολης, αμέσως μετά, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ συναντήθηκε με τις τοπικές αρχές- μεταξύ αυτών, ο απερχόμενος και ο νέος πρύτανης του Δημοκρίτειο Πανεπιστημίου και ο πρόεδρος του ΤΕΙ Καβάλας, οι οποίοι έθεσαν τα ζητήματα της εκπαίδευσης στην περιοχή.

By