Τετάρτη, 15 Μαΐου, 2024

Με γοργά βήματα η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ

Επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες για κινεζικό ενδιαφέρον

limanithessalonikiΜε ταχύτατες διαδικασίες και κεντρική πολιτική επιλογή το μοντέλο πώλησης μετοχών προχωρά η κυβέρνηση στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ μετά την επίτευξη κατ’ αρχήν συμφωνίας μεταξύ της Cosco και της ελληνικής εισηγμένης ΔΕΚΟ για τη νέα κινεζική επένδυση ύψους 224 εκατομμυρίων ευρώ στον Πειραιά.

«Θέλουμε να εμβαθύνουμε τη στρατηγική μας σχέση με την Κίνα» δηλώνει μιλώντας στην «Καθημερινή της Κυριακής» ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ξεκαθαρίζοντας πως επιλογή της κυβέρνησης είναι η διάθεση ποσοστού καταστατικής πλειοψηφίας στον διαγωνισμό, το χρονοδιάγραμμα του οποίου θα ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες.

Επίσης, πηγές της εφημερίδας από την Piraeus Container Terminal, τη θυγατρική της Cosco Pacific που έχει από τη σύμβαση παραχώρησης του 2009 τη διαχείριση των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ, επιβεβαιώνουν το ενδιαφέρον της κινεζικής εταιρείας για συμμετοχή στον διαγωνισμό για την πώληση του ΟΛΠ.

Την προηγούμενη Τέταρτη ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, που έχει εξαγγείλει την επένδυση από τα τέλη Ιουνίου, κάλεσε στο Μαξίμου και είχε πολύωρη συνεργασία με τον υπουργό Ναυτιλίας, στον οποίο και ανέθεσε de facto τη διαχείριση του ζητήματος τόσο όσον αφορά τη νέα επένδυση όσο και την ιδιωτικοποίηση. Το γεγονός ότι το ΤΑΙΠΕΔ, βασικός μέτοχος του ΟΛΠ, παρέμενε ακέφαλο μετά την παραίτηση Σταυρίδη, όπως και η στρατηγική σημασία που προσδίδει η Αθήνα στην όλη υπόθεση, προέκριναν αυτή την επιλογή. Η συμφωνία παραμένει πάντως σε σημαντικό μέρος της ανοιχτή, αφού η οριστικοποίηση των νομικών, τεχνικών και, κυρίως, οικονομικών όρων μένει να γίνει εντός του επομένου δεκαπενθημέρου. Συγκεκριμένα, η Cosco έχει ζητήσει να μην καταβάλει το ελάχιστο εγγυημένο ετήσιο τίμημα για τη σύμβαση παραχώρησης του 2009 έως ότου το ελληνικό ΑΕΠ επανέλθει στα επίπεδα του 2009 για να κάνει τη νέα επένδυση των 224 εκατ. Εχει αντιπροταθεί να ανασταλεί μεν η καταβολή αλλά μόνον για όσο διάστημα υλοποιείται η επένδυση. Αναζητείται έτσι ακόμα μια μέση οδός ώστε να τύχει η όλη συμφωνία και της έγκρισης της ευρωπαϊκής επιτροπής ανταγωνισμού. Η επένδυση των Κινέζων αφορά την κατασκευή ενός νέου, τέταρτου, προβλήτα στο δυτικό τμήμα του λιμανιού, εκεί όπου σήμερα δεν υπάρχει παρά θάλασσα, όπως και στη μεταφορά του σταθμού πετρελαιοειδών του ΟΛΠ που βρίσκεται στην περιοχή, ενώ παράλληλα θα κατασκευάσει και αλιευτικό καταφύγιο και μαρίνα.

Ο ΟΛΠ αποτελεί τη δεύτερη μεγάλη ιδιωτικοποίηση φέτος μετά τον ΟΠΑΠ και την πρώτη αυξημένης γεωπολιτικής σημασίας που αναμένεται να προχωρήσει μετά το ναυάγιο της ΔΕΠΑ.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By