Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Νίκο Ρόσμπεργκ: Ο νικητής στο Γκραν Πρι του Μονακό

Για δεύτερη συνεχή χρονιά ο Νίκο Ρόσμπεργκ κατέκτησε το Γκραν Πρι του Μονακό, και με τη δεύτερη φετινή του νίκη -καθώς η Mercedes, ανίκητη, συνέχισε με 6 στις 6 νίκες στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1- τέθηκε ξανά επικεφαλής της βαθμολογίας από τον δεύτερο Λιούις Χάμιλτον

monaco630_250514

Καθώς τα δύο “ασημένια βέλη” σύντομα μετά την εκκίνηση άνοιξαν διψήφια διαφορά από τον τρίτο, ο Ρόσμπεργκ ήταν επικεφαλής από τον πρώτο μέχρι τον 78ο και τελευταίο γύρο του αγώνα, έχοντας όμως τον Χάμιλτον στα 0,5 ως 1,5 δευτερόλεπτα πίσω του σχεδόν σε όλη τη διάρκεια.

Ο Χάμιλτον στους τελευταίους γύρους έπεσε στα 4,0 δευτερόλεπτα πίσω από τον Γερμανό εξαιτίας ενός μικρού σκουπιδιού που μπήκε στο μάτι του και απέσπασε την προσοχή του! Σύντομα η δεύτερη θέση του απειλήθηκε από τον Ντάνιελ Ρικιάρντο, που κινούνταν πολύ ταχύτερα στους τελευταίους γύρους, αλλά ο Χάμιλτον την υπερασπίστηκε.

Ο αγώνας σημαδεύτηκε από δύο εξόδους τους οχήματος ασφαλείας, για να καθαριστεί η πίστα από τα -όχι σοβαρά- ατυχήματα των Σέρχιο Πέρεθ (στον πρώτο γύρο) και Άντριαν Σούτιλ.
Στο δεύτερο ατύχημα μπήκαν όλοι οι πρωτοπόροι ταυτόχρονα (ώστε να εκμεταλλευτούν το νεκρό χρονικό διάστημα) για το ένα και μοναδικό τους πιτ-στοπ, κι εκεί ο Χάμιλτον έχασε την ευκαιρία να περάσει τον Ρόσμπεργκ μέσω των πιτς. Και, μέσω ραδιοεπικοινωνίας, άφησε αιχμές για τη στρατηγική της ομάδας.

Στα υπόλοιπα 2/3 του αγώνα ο Ρόσμπεργκ έλεγξε το ρυθμό και το κρίσιμο, για εκείνον, θέμα της κατανάλωσης και οδηγώντας δίχως το παραμικρό λάθος έφτασε στην καρό σημαία χωρίς να απειληθεί ποτέ οριακά, από τον Χάμιλτον.

Στην 4η θέση ο Φερνάντο Αλόνσο έκανε έναν ιδιαίτερα μοναχικό αγώνα, ειδικά μετά τα προβλήματα των Σεμπάστιαν Φέτελ και Κίμι Ράικονεν. Ο πρωταθλητής εγκατέλειψε στον 5ο γύρο, αφού πρώτα έχασε την ισχύ του κινητήρα (όπως και στη Μελβούρνη, όπου επίσης εγκατέλειψε).

Ο Κίμι είχε καταστροφικό και εκνευριστικό αγώνα, καθώς έδειχνε ικανός για μια θέση στο βάθρο έπειτα από μια εκπληκτική εκκίνηση που τον βρήκε στην 4η θέση (εμπρός από τους Αλόνσο, Φέτελ) και μια προσπέραση στον Ρικιάρντο για την 3η θέση, στη στροφή Σαν Ντεβό.

Ωστόσο, πίσω από το όχημα ασφάλειας είχε μια επαφή με τη Marussia του Μαξ Τσίλτον, που προσπαθούσε να πάρει τη θέση του στη γενική κατάταξη, με αποτέλεσμα ο Φινλανδός να ξαναμπει στα πιτς στον αμέσως επόμενο γύρο, για να επιδιορθώσει μια ζημιά που προκλήθηκε από την επαφή αυτή.

Ο Ράικονεν, φανερά εκνευρισμένος, μπήκε ξανά στην πρώτη δεκάδα και προς το τέλος βρέθηκε στη μάχη με τους Χούλκενμπεργκ, Μπάτον, Μάγκνουσεν για την 5η θέση. Τότε, επιχειρώντας να περάσει τον Μάγκνουσεν, έμεινε ακινητοποιημένος στη φουρκέτα των “λεόντων”, αναγκάστηκε να ξαναμπεί στα πιτς και εντέλει τερμάτισε στη 12η θέση…
Έτσι, στη μάχη για τη 5η θέση ο Χούλκενμπεργκ κράτησε πίσω του τη McLaren του Τζένσον Μπάτον, ενώ ο Φελίπε Μάσα που μπήκε πολύ πιο αργά από όλους για το μοναδικό του πιτ-στοπ, βρέθηκε στο τέλος στην 7η θέση.

Αξιοσημείωτα ήταν τα προβλήματα αξιοπιστίας των κινητήρων της Mercedes και Renault, που ανάγκασαν σε εγκατάλειψη τους Βαλτέρι Μπότας και Ζαν-Έρικ Βερν, καθώς και η 9η θέση (μετά από ποινές, μάλιστα) του Ζουλς Μπιανκί, που κερδίζει τους πρώτους βαθμούς της ιστορίας της Marussia από θεσπίσεώς της, ως Virgin Racing, το 2010.

«Επίθεση» Χάμιλτον

Με αιχμηρά λόγια εναντίον της ίδιας του ομάδας, Mercedes, και του ομολόγου του Νίκο Ρόσμπεργκ απαντούσε ο Λιούις Χάμιλτον μετά το τέλος του Γκραν Πρι του Μονακό.
Ο Χάμιλτον κατηγόρησε, αρχικά, τη Mercedes GP για στρατηγική αστοχία, λέγοντας πως η παλιά του ομάδα, McLaren, θα είχε προλάβει να τον καλέσει στα πιτς στα περίπου 30 δευτερόλεπτα που μεσολάβησαν μετά το ατύχημα του Άντριαν Σούτιλ και το πέρασμα του ίδιου του Χάμιλτον από την είσοδο των πιτς, έτσι ώστε να καρπωθεί την είσοδο του οχήματος ασφαλείας στην πίστα.

Αν η Mercedes είχε προχωρήσει σε μια τέτοια κίνηση μόνο για τον Χάμιλτον και όχι για τον Ρόσμπεργκ, τότε θα είχε κατηγορηθεί για μεροληψία υπέρ του πρώτου, καθώς θα τον τοποθετούσε επικεφαλής της γενικής κατάταξης όταν ο Ρόσμπεργκ έκανε το δικό του πιτ-στοπ. Επιπλέον, η ομάδα θα ρίσκαρε ένα σχεδόν βέβαιο 1-2 σε περίπτωση που οι αγωνοδίκες αποφάσιζαν να μην επιστρατεύσουν το όχημα ασφαλείας.

Πίσω από το όχημα ασφαλείας, ο Χάμιλτον μετέδωσε στη Mercedes το εξής μήνυμα: «Για ποιο λόγο δεν με καλέσατε στα πιτς; Θα έπρεπε να είχα κάνει πιτ-στοπ, αλλά το ήξερα ότι δεν θα με καλούσατε».

Στο τέλος του Γκραν Πρι, ο Χάμιλτον είπε, στον Τύπο της χώρας του: «Όταν βρισκόμουν στη McLaren είχαμε δύο υπεύθυνους στρατηγικής και ο δικός μου επέλεγε την καλύτερη στρατηγική για μένα. Δυστυχώς [στη Mercedes] έχουμε μόνο έναν υπεύθυνο στρατηγικής, και είναι εκπληκτικός, αλλά ο ρόλος του είναι να προσέχει τον οδηγό που βρίσκεται επικεφαλής, ενώ όποιος είναι δεύτερος είναι και δεύτερος στην προτεραιότητά του.

Ήξερα από την αρχή του αγώνα ότι είχα περιορισμένες πιθανότητες να κερδίσω και θα χρειαζόμουν ένα θαύμα, σε μια τέτοια πίστα. Παρουσιάστηκε μια ευκαιρία και θα έπρεπε να είχα μπει στα πιτς. Όταν ήμουν στη McLaren θα με τραβούσαν στα πιτς στον ίδιο γύρο και αυτό θα μου εξασφάλιζε και το παραμικρό πλεονέκτημα για να επιστρέψω στην πίστα πριν καταφτάσει το όχημα ασφαλείας. Όμως θα τα βρούμε με την ομάδα. Σε τέτοιους αγώνες πρέπει να αρπάζεις όποια ευκαιρία μπορείς. Η εκκίνηση χάθηκε, πλησίαζα, αλλά μετά το πρώτο όχημα ασφαλείας δεν είχα καμία ευκαιρία».

By