Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Οι ανταγωνιστές του ελληνικού γιαουρτιού στις ΗΠΑ έβγαλαν δόντια

Greek_yogurt_ads_630x420Του Bryan Gruley

Η νέα διαφημιστική μάχη στο Super Bowl XLVIII –ένας δαπανηρός πόλεμος μεταξύ ελληνικών γιαουρτιών- φέρνει αντιμέτωπο έναν γκριζαρισμένο πλέον John Stamos με μία καφέ αρκούδα Αλάσκας 630 κιλών που ονομάζεται Whopper. Τα στοιχήματα έχουν αρχίσει να πέφτουν στο Vegas.

Η εταιρεία παραγωγής γιαουρτιού Chobani πόσταρε στο You Tube την διάρκειας ενός λεπτού διαφήμισή της που θα προβάλει στο Super Bowl, που εμφανίζει μια αγριεμένη αρκούδα να τρομοκρατεί τους πελάτες του καταστήματος Howard’s σε μια μικρή επαρχιακή πόλη. Η αρκούδα αφού έχει ρημάξει ολόκληρο το παντοπωλείο, συμβιβάζεται τελικά με ένα κεσεδάκι γιαουρτιού με μέλι Chobani την ώρα που η αστυνομία ετοιμάζεται να μπει στο μαγαζί ενώ ως μουσική υπόκρουση ακούμε το τραγούδι του Bob Dylan «I Want You». Η σκηνή κλείνει όταν ακούμε τη φωνή του Mandy Patinkin να λέει: «Είναι δύσκολο αυτές τις μέρες να βρεις φαγητό που να φτιάχνεται μόνο με πραγματικά, φυσικά συστατικά».

Η Chobani δεν θέλει να αποκαλύψει πόσο της στοίχησε το συγκεκριμένο διαφημιστικό σποτ, αλλά οι διαφημίσεις για το φετινό Super Bowl σύμφωνα με πληροφορίες φτάνουν περίπου τα 4 εκατ. δολάρια ανά 30 δευτερόλεπτα.

Η διαφήμιση εκτοξεύει τον ανταγωνισμό μεταξύ της Chobani και της Dannon Oikos της Danone (BN:FP), δύο από τις εταιρείες ελληνικών γιαουρτιών με τις καλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ. Η Danone νωρίτερα είχε παρουσιάσει τη διαφημιστική εκστρατεία της Oikos «bromance» στην οποία πρωταγωνιστεί ο ελληνο-αμερικανικής καταγωγής τηλεοπτικός σταρ Στάμος με τους πρώην συμπρωταγωνιστές του στο Full House Bob Saget και Dave Coulier.

Τα ετήσια έσοδα της Chobani, που ανήκει και διοικείται από τον Τούρκο επιχειρηματία Hamdi Ulukaya, έχουν εκτοξευθεί σε πάνω από 1 δισ. δολάρια, δεδομένου ότι η εταιρεία άρχισε να κυκλοφορεί προϊόντα στην αγορά το 2007. Πέρυσι γαλλικός κολοσσός τροφίμων Danone αντεπιτέθηκε με εκστρατεία μάρκετινγκ που περιελάμβανε δωρεάν δείγματα και μία διαφήμιση στο Super Bowl.

Η Chobani θα δαπανήσει περισσότερα χρήματα για μάρκετινγκ και διαφήμιση το πρώτο εξάμηνο του 2014 από ό,τι οποιαδήποτε προηγούμενη χρονιά, δήλωσε ο Peter McGuinness, υπεύθυνος μάρκετινγκ και στέλεχος της εταιρείας.

Η διαφήμιση με την εισβολή της αρκούδας, με το σλόγκαν  «howmatters» (το πώς έχει σημασία), αποτελεί μέρος μιας εκστρατείας με στόχο την επικέντρωση των καταναλωτών στο πώς παρασκευάζονται τα τρόφιμα (αυτή του Super Bowl), πώς προπονείσαι (αυτή στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες), και άλλα παρόμοια θέματα. «Μέχρι σήμερα είχαμε μια εταιρεία παραγωγής, τώρα είμαστε σε φάση μετάβασης προς το να γίνουμε μια εταιρεία εμπορίας και διαφήμισης», είπε.

Η διαφήμιση της Chobani προήλθε από την Droga5, μια μονάδα της William Morris Endeavor, και γυρίστηκε στο δυτικό Καναδά.

Ο Gruley είναι συνεργάτης δημοσιογράφος του Bloomberg News στο Σικάγο.

By