Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Οι προκλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Mερικά από τα σημαντικότερα νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα

Electric-CarΗ 65η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης χθες το βράδυ πέρασε στην ιστορία. Οι προβολείς έσβησαν και τα περίπτερα αποσυναρμολογούνται. Οι επισκέπτες της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής έκθεσης για το αυτοκίνητο έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τα μοντέλα που κινούνται με ηλεκτροκινητήρες.

Ουσιαστικά υπάρχουν δυο κατηγορίες ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, η μια περιλαμβάνει τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η άλλη εκείνα τα οποία διαθέτουν και κινητήρα εσωτερικής καύσης με επιπλέον δυνατότητα φόρτισης των μπαταριών από εξωτερική πηγή (plug-in).

Η πρώτη κατηγορία έχει περιορισμένη αυτονομία λόγω της αποκλειστικής τροφοδοσίας του ηλεκτροκινητήρα από τις μπαταριές. Η δεύτερη όμως δεν αντιμετωπίζει το μειονέκτημα της περιορισμένης αυτονομίας, λόγω της πρόσθετης ισχύος που παρέχει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης στους τροχούς, όταν αδειάσουν οι μπαταριές.

Όσον αφορά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα κερδίζουν πόντους τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα, λόγω των μηδενικών εκπομπών ρύπων. Όπως είναι γνωστό, οι ηλεκτροκινητήρες εκτός από το πλεονέκτημα της άμεσης απόδοσης μόλις τροφοδοτηθούν με ρεύμα, έχουν και το ατού των μηδενικών εκπομπών επικίνδυνων ρύπων. Επίσης, δεν παράγουν θόρυβο, όταν λειτουργούν. Οι τιμές πώλησης όμως παραμένουν ιδιαίτερα υψηλές ακόμη και σε χώρες όπου δίνονται οικονομικά κίνητρα από την πολιτεία για την απόκτηση τους. Η υψηλή τιμή τους οφείλεται στη νέα τεχνολογία που διαθέτουν καθώς και στο μεγάλο κόστος των μπαταριών.

Ακολουθούν μερικά από τα σημαντικότερα νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, που εκτέθηκαν για πρώτη φορά στην 65η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.

BMW i3

Το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο διαθέτει ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 170 ίππους. Η ηλεκτρική ενέργεια έρχεται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου τοποθετημένη χαμηλά και στο κέντρο, κάτω από το δάπεδο του αυτοκινήτου. Αυτονομία 130 – 160 χλμ. Υπάρχει και έκδοση που εξοπλίζεται και με δικύλινδρο βενζινοκινητήρα οπότε η αυτονομία αυξάνεται στα 300 χλμ.
Ανακοινώθηκε ότι ο κλωβός των επιβατών είναι ελαφρύς και εξαιρετικά άκαμπτος λόγω της κατασκευής του από CFRP(πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα).

VW e-Up

Η ηλεκτροκίνητη έκδοση του γνωστού μικρού αυτοκινήτου εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα 82 ίππων και οι μπαταριές ιόντων λιθίου. Αυτονομία 160 χλμ. Ο νέος ταχυφορτιστής CCS εξασφαλίζει την φόρτιση των μπαταριών κατά το 80%, μέσα σε 30 λεπτά. Επιδόσεις 0-100χλμ./ωρα σε 12,4΄΄ και τελική 130χλμ./ωρα.

VW e -Golf

Η δεύτερη ηλεκτροκίνητη πρόταση της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι το e – Golf. Εφοδιάζεται με ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα ισχύος 115 ίππων και μεγαλύτερη μπαταρία. Αυτονομία 190 χλμ. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4», τελική ταχύτητα 140 χλμ./ώρα.

ΑΜΠΕ

(Visited 1 times, 1 visits today)
By