Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Ο ρόλος του Ιησού από τους πιο… στοιχειωμένους

Τα «πάθη» των ηθοποιών που τον ενσάρκωσαν

Καριέρες που καταστράφηκαν, παρ’ ολίγο μοιραία αλλά και περίεργα ατυχήματα στα γυρίσματα, ακολουθούν σαν κατάρα ηθοποιούς και ταινίες που ασχολήθηκαν με το Θείο Δράμα. Δικαιολογημένα λοιπόν ο ρόλος του Ιησού Χριστού ειναι ίσως ο πιο στοιχειωμένος στην ιστορία του κινηματογράφου.

Τζέιμς Καβίζελ – «Τα Πάθη του Χριστού» (2004)
cavisel

Με αυστηρή Καθολική ανατροφή, ο γοητευτικός ηθοποιός, έδειξε να βρίσκει το δρόμο για τη Λεωφόρο της Δόξας, όταν κέρδισε  το ρόλο του Ιησού στα πολυσυζητημένα και υπερεπιτυχημένα, εισπρακτικά, «Πάθη του Χριστού».

Αυτό που δεν ήξερε ο Τζιμ Καβίζελ ήταν ότι θα τραβούσε στην κυριολεξία τα..πάθη του Χριστού! Κατά τη διάρκεια της σκηνής πάνω στον Σταυρό, αστραπή από το πουθενά, χτυπά τον ηθοποιό ο οποίος σώζεται από θαύμα. Μέλος του συνεργείου δήλωσε «είμαι 100 πόδια μακριά και βλέπω ξαφνικά μια λάμψη και καπνό να βγαίνει από τα αυτιά του Καβίζελ». Αστραπή τον χτυπά και στα γυρίσματα της σκηνής για την επί του Ορους Ομιλία! Τα βάσανά του δεν τελειώνουν εδώ: παθαίνει σοβαρή εξάρθρωση ώμου όταν του έπεσε ο σταυρός που κουβαλούσε (η σκηνή κρατήθηκε στην ταινία). «Τρώει» κατά λάθος διπλό χτύπημα από μαστίγιο στη σχετική σκηνή, κόβεται άσχημα στον καρπό του και αποκτά μια βαθιά ουλή στην πλάτη και τέλος, αρρωσταίνει με υποθερμία.

Τα προβλήματα του ηθοποιού όμως συνεχίστηκαν και μετά την προβολή της ταινίας στις αίθουσες. Ο Τζιμ Καβίζελ χάνει το ρόλο του Σούπερμαν στο «Superman Returns», κάτι που ήθελε όσο τίποτ’ άλλο ενώ οι επόμενες ταινίες του με εξαίρεση ένα δεύτερο ρόλο στο «Deja vu», μάλλον πάνε κατευθείαν για κυκλοφορία σε dvd.

Ρόμπερτ Πάουελ – «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ» (1977)
powell

Δεν υπάρχει πιο χαρακτηριστική, πιο διαχρονική, πιο ολοκληρωμένη και πιο πετυχημένη ενσάρκωση του Χριστού στην οθόνη, από αυτήν του Ρόμπερτ Πάουελ στον κλασικό «Ιησού από τη Ναζαρέτ» του Φράνκο Τζεφιρέλι.

Με αυτό το ρόλο πέρασε για πάντα στις καρδιές και τη μνήμη εκατομμυρίων τηλεθεατών που όμως δεν θέλησαν να τον αναζητήσουν και να τον δουν ποτέ σε οποιονδήποτε άλλο ρόλο,  παγιδεύοντάς τον στην εικόνα του Θεανθρώπου.

Η…εξαφάνιση του Πάουελ από τα εγκόσμια μετά την τεράστια επιτυχία της μίνι-σειράς, έδωσε τροφή για ένα σωρό φήμες βασισμένες στην «κατάρα του Ιησού»: ότι τρελάθηκε, ότι αυτοκτόνησε, ότι ζει σαν άστεγος.

Η αλήθεια είναι ότι ο πολύ καλός Βρετανός ηθοποιός, μετά τον «Ιησού από τη Ναζαρέτ» συνέχισε να δουλεύει σε εγχώριες τηλεοπτικές σειρές και ευρωπαϊκές ταινίες αλλά οι παραγωγοί του Χόλιγουντ του έκλεισαν κατάμουτρα την πόρτα και του αρνήθηκαν μια καριέρα θεωρώντας – και όχι άδικα- ότι το κοινό τον έχει ταυτίσει τόσο απόλυτα με το ρόλο του Ιησού που δεν θα μπορούσε ποτέ να τον δει να «αμαρτάνει» επί της μεγάλης οθόνης.

Γουίλεμ Νταφόε – «Ο τελευταίος πειρασμός» (1988)

defoe
Αν σκεφτεί κανείς ότι πρόκειται για μία από τις πιο «απαγορευμένες» και αμφιλεγόμενες ταινίες όλων των εποχών , μια χαρά επιβίωσε από κατάρες και αφορισμούς. «Ο Τελευταίος Πειρασμός» είναι βασισμένη στο μυθιστόρημα του Νίκου Καζαντζάκη και τη σκηνοθεσία υπογράφει ο  Μάρτιν Σκορσέζε. Η μεγαλύτερη τιμωρία για τους «βλάσφημους» συντελεστές ήταν η προσωρινή τύφλωση για 3 ημέρες του Ιησού-Γουίλεμ Νταφόε. Και όχι για κάποιο μεταφυσικό λόγο αλλά επειδή ο ηθοποιός το παράκανε με τις σταγόνες που έβαζε στα μάτια ώστε να διαστέλλονται οι κόρες για πιο εντυπωσιακό αποτέλεσμα.

Πηγή: http://www.koolnews.gr

 

By