Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

Ο Mr Red Bull εξομολογείται

Το 1987 ο Ντίτριχ Μάτεσιτς ίδρυσε τη Red Bull, με έδρα το Fuschl am See στην Αυστρία και συνεταίρο τον Ταϊλανδό μπίζνεσμαν Τσάλεο Γιουβιντχια (ο οποίος απεβίωσε το 2012) και μέχρι σήμερα έχει καταφέρει να πουλήσει 35 δισ. κουτάκια.

Σε αποκλειστική συνέντευξη στο HOMME, την οποία αναδημοσιεύει η Ημερησία ο 69χρονος Ντίτριχ Μάτεσιτς εξομολογείται πως ένα ταξίδι στην Απω Ανατολή 30 χρόνια πριν ήταν η αφορμή για να αλλάξει με τη δημιουργία του Red Bull την πρόσφατη επιχειρηματική ιστορία.

imerisia_LARGE_t_1061_43669265_type12128

Ο ίδιος υποστηρίζει πως η καινοτομία είναι ουσιώδες χαρακτηριστικό της επιτυχίας, αλλά δεν μπορεί και να την εγγυηθεί, αφού πάντα υπάρχει κίνδυνος αποτυχίας. «Αυτό που έχουμε μάθει είναι να ελαχιστοποιούμε διαρκώς το ρίσκο. Θα υπάρχει πάντα, όμως, κάποιο στοιχείο ρίσκου, κι αυτό είναι καλό. Πόσο άξιζει, άλλωστε, η επιτυχία χωρίς την πιθανότητα της αποτυχίας;».

Πέρυσι, πωλήθηκαν 5,2 δισεκατομμύρια κουτάκια Red Bull και ο Μάτεσιτς υποστηρίζει πως κάθε κουτάκι περιέχει μεγάλη δόση των ιδεών και της φιλοσοφίας της Red Bull. Το Red Bull δεν είναι απλώς κάτι που πίνεις. «Είναι τρόπος ζωής».

Red-Bull-Logo-centre11

Για την επιτυχία του υποστηρίζει: «Δεν υπάρχει μία και μόνη συνταγή επιτυχίας. Ο καθένας οφείλει να βρει τη δική του, αρκεί να έχει συνέπεια, ταλέντο, αυτοπεποίθηση και κάποιο βαθμό ευφυΐας. Πιστεύω ότι πρέπει να κάνεις τόσο καλά τη δουλειά σου ώστε να μην έχεις ανάγκη την τύχη. Ετσι, απλώς η έλλειψη κακοτυχίας θα σου είναι αρκετή για να τα καταφέρεις».

Και προσθέτει «είναι αλήθεια, στην αρχή μας συμβούλευσαν επανειλημμένα να μην μπούμε στην αγορά, αλλά όλοι εννοούσαν την υπάρχουσα αγορά. Μερίδιο της επιτυχίας μας έγκειται και στο γεγονός ότι δημιουργήσαμε μια καινούρια αγορά, ήμασταν οι πρωτοπόροι σε έναν καινούριο τομέα της αγοράς. Δεν θα συμβούλευα κανέναν να αναζητήσει την τύχη του σε μια κορεσμένη αγορά. Το »μία από τα ίδια» δεν πούλησε ποτέ».

red-bull-can

Ο ίδιος πάντως δεν συμφωνεί ότι το μέλλον της Ευρώπης βρίσκεται στις ιδέες και όχι στα εργοστάσια. «Eίναι προφανές ότι τα εργοστάσια, για να δουλέψουν, χρειάζονται ιδέες –αυτό είναι μια παγκόσμια αλήθεια, δεν αφορά μόνο την Ευρώπη.

Οι ιδέες συνιστούν πάντα τα θεμέλια, την απαρχή. Είναι πολύ σημαντικές, αλλά δεν είναι και το παν. Γιατί μετά έρχεται η ώρα να εφαρμοστούν –και δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να καταστρέψεις μια μεγάλη ιδέα από το να τα κάνεις θάλασσα στην εφαρμογή της».

(Visited 1 times, 1 visits today)
By