Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Ο Zuckerberg γίνεται 30

Ο Mark Zuckerberg, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Facebook, γίνεται 30.

facebook2

Ο Zuckerberg συμπληρώνει έναν μακρύ κατάλογο των νέων γιγάντων της τεχνολογίας που κατάφεραν να γίνουν διάσημοι και να γράψουν ιστορία πριν από τα 30 τους. Από τον Michael Dell, τον Steve Jobs και τον Steve Wozniak της Apple,τον Bill Gates της Microsoft, μέχρι τα λεγόμενα Google Boys, Larry Page και Sergey Brin.

Όμως ο Zuckerberg διαφέρει αρκετά από τους υπόλοιπους. Καταρχήν, έγινε διάσημος και βρέθηκε στο προσκήνιο πολύ νωρίτερα και πιο «σκληρά» από οποιονδήποτε άλλο νέο πρωτοπόρο, σχολιάζουν αναλυτές στο Marketwatch.
Αυτό οφείλεται κυρίως στο προϊόν. Παλαιότερα, δεν είχαν όλοι τις γνώσεις που έχει τώρα το μεγαλύτερο μέρους του πληθυσμού στους υπολογιστές, με αποτέλεσμα όσοι δεν ήταν γνώστες των προϊόντων Apple, Dell αλλά και της Google να μην καταλαβαίνουν το μέγεθος της τεχνολογικής ανακάλυψης.

Το δημιούργημα του Zuckerberg ήταν σαφώς πιο ευρέως κατανοητό αλλά και κάτι που μπορούσε να χρησιμοποιήσει μεγάλο μέρος του πλανήτη, δηλαδή όσοι έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ.

Η πρώτη επαφή του με τη δόξα και τη φήμη έγινε το 2003, όταν προκάλεσε σάλο στην πανεπιστημιούπολη του Χάρβαρντ με το site Facemash.

Αργότερα η αρχική δημόσια προσφορά του Facebook κατάφερε να τραβήξει τα βλέμματα ακόμα και όσων δεν είχαν καμία σχέση με τις χρηματιστηριακές συναλλαγές.

Κι όμως το ντεμπούτο των συναλλαγών του Facebook το 2012 αποτέλεσε μια μεγάλη αποτυχία, καθώς αμαυρώθηκε από ισχυρισμούς ότι η εταιρεία παραπλάνησε τους επενδυτές. Όμως πολύ γρήγορα το Facebook αναδείχθηκε ως μεγαθήριο του διαδικτύου στέλνοντας στα ύψη τα έσοδα της εταιρείας.

Το επόμενο στάδιο του ταξιδιού του αρχίζει τώρα, όμως έχουν αλλάξει πολλά από τότε που ξεκίνησε το Facebook, ως ένα online δίκτυο για τα κολλεγιόπαιδα.

«Είναι διαφορετικό να εξετάζει κανείς το Facebook σαν ένα συνεχώς αναπτυσσόμενο μέσο κοινωνικής δικτύωσης και διαφορετικό ως ένα μέσο συνεχούς παραγωγής εσόδων, σχολιάζουν οι αναλυτές, γιατί η αύξηση των εσόδων δεν έχει να κάνει απαραίτητα με την αύξηση των χρηστών του Facebook.

By