Κυριακή, 5 Μαΐου, 2024

Γερμανοί, Γάλλοι και Αργεντίνοι για τα αεροδρόμια

Χωρισμένη σε δύο ομάδες προχωρά η αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.

Του Νίκου Φιλιππίδη

AerodromioΣήμερα λήγουν οι προθεσμίες για πρώτες δύο ομάδες των περιφερειακών αεροδρομίων και σύμφωνα με πληροφορίες του THEPAPER.GR περίοπτη θέση στη λίστα των υποψηφίων μνηστήρων έχουν ο γαλλικός κατασκευαστικός όμιλος Vinci, που πρόσφατα απέκτησε την διαχείριση των αεροδρομίων της Πορτογαλίας, η γερμανική Fraport και η αργεντίνικη εταιρεία Corporation America που διαχειρίζεται 49 αεροδρόμια στη Λατινική Αμερική και την Ευρώπη.

Η αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων προχωρά σε δύο ομάδες στην κάθε μία εκ των οποίων έχουν ενταχθεί 7-10 αεροδρόμια.

Η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας ενώ εφόσον κριθεί επιχειρηματικά συμφέρον ο επενδυτής έχει την δυνατότητα να εντάξει στην συγκεκριμένη ομάδα και κάποιο από τα αεροδρόμια της Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Νέας Αγχιάλου.

Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια της Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου και προαιρετικά μέχρι τρία εκ των αεροδρομίων της Λήμνου, Χίου, Καρπάθου και Νέας Αγχιάλου.

Το επενδυτικό ενδιαφέρον εστιάζεται κυρίως στα αεροδρόμια εκείνα που συγκεντρώνουν επιβατική κίνηση άνω των 250.000 επιβατών σε ετήσια βάση και δευτερευόντως σε εκείνα με ετήσια κίνηση πάνω από 75.000 επιβάτες.

Συγκεκριμένα, στο επίκεντρο του επενδυτικού ενδιαφέροντος βρίσκονται τα αεροδρόμια Ρόδου, Θεσσαλονίκης, Κω, Κέρκυρας και Χανίων, καθώς εκτιμάται ότι για το 2013 θα συγκεντρώσουν το 70% και πλέον της συνολικής επιβατικής κίνησης των περιφερειακών αεροδρομίων.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By