Τρίτη, 7 Μαΐου, 2024

Που να επενδύσει κάποιος χωρίς ρίσκο

ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΤΕΧΝΗ – Η FIAC είναι (συνήθως) για τους άλλους

fiac-©-Maxppp

Επιστρέφουμε στη FIAC με ανάμεικτα συναισθήματα : εκεί είναι οι μεγάλοι δάσκαλοι, οι σύγχρονοι καλλιτέχνες και η συνήθης μερίδα τυχάρπαστων που στηρίζονται στην άγνοια και το χυδαίο γούστο των πλούσιων επισκεπτών.

Το πρόβλημα είναι οι συλλέκτες, οι οποίοι εμφανίζονται συχνά να μην είναι οι βαθύτεροι γνώστες του αντικειμένου ή αυτοί που έχουν τα ασφαλέστερα γούστα, αλλά παρολ’αυτά είναι αυτοί που δημιουργούν τάσεις και, συνεπώς, τις πωλήσεις.

Οι Γκαλερί φεύγουν με γεμάτες τις τσέπες

Από πλευράς πωλήσεων, σε κάθε περίπτωση, το αποτέλεσμα είναι πολύ πιο σαφές: οι γκαλερί είναι πολύ ικανοποιημένες. Οι νέοι συλλέκτες, τα νέα ιδρύματα των δισεκατομμυριούχων και το άνοιγμα πολλών μουσείων στις αναδυόμενες αγορές ενισχύουν την αγορά που υποστηρίζεται από τους ίδιους.

Οι Hauser & Wirth , δηλώνουν την πώληση έργων αξίας άνω των 2 εκατομμυρίων ευρώ, η Templon της οποίας το περίπτερο ήταν γεμάτο με έργα καθιερωμένων καλλιτεχνών αλλά και νέων (Shiota, Navarro, Cognee, Μάο Yan, Wiley, Garouste και άλλοι) έχει πουλήσει περισσότερα από 30 έργα (κυρίως σε Γάλλους συλλέκτες!), η Metro Pictures (NY) πούλησε μια εξαιρετική αμερικανική σημαία του Robert Longo στις € 600.000 στη βραδιά των εγκαινίων.

Ας λάβουμε όμως τώρα υπόψη την απογοήτευση των 70.000 επισκεπτών της FIAC που δεν μπορούν να δαπανήσουν € 600.000 για μια σημαία που επιπλέον δεν θα χωρέσει και στο σαλόνι τους.

Υπάρχουν δύο τύποι καλλιτεχνών που πρέπει να παρακολουθεί κάποιος, ειδικότερα αν θέλει μια μικρή ασφάλεια στις τοποθετήσεις του: ο νεαρός καλλιτέχνης που έχει ένα πρώτο ορόσημο στην καριέρα του και ο καλλιτέχνης που έχει αναγνωριστεί αλλά ακόμα δεν είναι στο προσκήνιο που του αρμόζει.

Να θυμάστε ότι και στις δύο περιπτώσεις οι επισκέπτες πρέπει να αρχίσουν να εκτιμούν ένα έργο, πριν ζητηθεί η τιμή, καθώς πολλοί επισκέπτες στην FIAC διαβάζουν τις ετικέτες χωρίς να κοιτούν τα έργα, για να διαπιστώσουν αν το όνομα τους θυμίζει κάτι.

Δύο ιδέες: ο νέος καλλιτέχνης στο τραμπολίνο και ο αναγνωρισμένος καλλιτέχνης που αναμένει

Δύο παραδείγματα από ταλαντούχους καλλιτέχνες για τους οποίους πέρα από την ομορφιά των έργων τους , μια επένδυση σε αυτούς φαίνεται εξαιρετικά δικαιολογημένη:

Ο νέος: Stephan Laplanche . Γιατί;

Στιγμιότυπο 2014-11-16, 2.47.04 μ.μ.

Καλλιτέχνης με λίγο πάνω από δέκα χρόνια καριέρας πίσω του, του οποίου τα αφαιρετικά έργα είναι εξαιρετικά, οι τιμές του πολύ προσιτές (από 500 έως € 5.000 ευρώ) και ήταν ο πρώτος νικητής του βραβείου Lauréat du Prix MasterCard , ένα βραβείο που στην τελευταία του έκδοση απονεμήθηκε από μια διεθνή κριτική επιτροπή υψηλού κύρους (Nicholas Baume, Elizabeth Couturier, Teddy Riley, Barbara Hunt-McLanahan, Anthony Aziz, Antoine Vigne, Lilly Wei,…).

Επέστρεψε από τις Ηνωμένες Πολιτείες και η τελευταία σειρά της δουλειάς του επιβεβαιώνει το ταλέντο του που είχε ήδη παρατηρηθεί από πολλούς συλλέκτες. Όπως λέμε στη γλώσσα μας, τοποθετεί τα έργα του στο σωστό μέρος!

Ο αναγνωρισμένος καλλιτέχνης που αναμένει τη σειρά του: Pavlos (το πλήρες όνομά του, Παύλος Διονυσόπουλος), γιατί;

dion1

Γεννήθηκε το 1930 στην Ελλάδα, τα μαγευτικά 3D έργα του που κατασκευάζονται από αφίσες και περιοδικά είναι διαχρονικά, ο καλλιτέχνης συνεχίζει να ανανεώνεται (πούρα, λιβάδια , πουκάμισα, μπαρ, σημαίες, …) έργα του εκτίθενται σε χώρους υψηλού κύρους και εκπροσωπείται από γκαλερί στη Βασιλεία, τη Νέα Υόρκη ακόμα και στην FIAC φέτος. Ανήκει στη σπουδαία παρισινή ομάδα των Restany, Calder, Giacometti, Dubuffet et César.

Πρόσφατα η Caroline Racapé στα πλαίσια άρθρου για την καλλιτεχνική κληρονομιά δήλωσε στο Les échos:

«Αν έχετε επιλέξει υπογραφές καλλιτεχνών των οποίων οι τιμές δεν έχουν ποτέ εκραγεί, όπως ο Παύλος, ή περιόδων κόντρα στις σημερινές τάσεις, όπως ο μετιμπρεσσιονισμός ή γαλλική ζωγραφική της περιόδου 1910-1940, μπορείτε να περιμένετε ωραία έργα με δίκαιες τιμές (…). »

Αναγνωρισμένος, κομμάτι της Ιστορίας της Τέχνης, με ένα καλλιτεχνικό ιδίωμα μοναδικό, χωρίς να έχει δει πραγματικά τις τιμές του να εκτοξεύονται, με έργα του στις μεγαλύτερες συλλογές, εκπροσωπείται από σπουδαίες γκαλερί και ετοιμάζει μια νέα σειρά έργων για μια έκθεση το επόμενο έτος και τα 83 χρόνια του, ο ιδιοφυής Παύλος είναι μια ασφαλέστατη επένδυση (τιμές από 1500 ευρώ έως και πάνω από 100.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων πολλών μικρών έργων που κοστολογούνται στα 4000-5000 ευρώ).

By