Τρίτη, 16 Απριλίου, 2024

Σέιν Σμιθ:Ο billionaire μιντιάρχης του Vice είναι πανκ

Ο παγκοσμίου φήμης ανατρεπτικός όμιλος Vice ανακοινώνει συνεργασία με τον όμιλο ΑΝΤ1

 Ποιος όμως είναι ο πανκ «αλιτήριος» που φιγουράρει σήμερα στην κορυφή της λίστας του «Forbes»;

Αν έβλεπες τον Σέιν Σμιθ, τον ιδρυτή και ιδιοκτήτη του ομίλου Vice, να κάθεται δίπλα σου σε μια παμπ, θα νόμιζες ότι παίζει σε πρωτάθλημα πάλης ή ότι γυρίζει την Αμερική με μοτοσικλέτα – γιατί τουλάχιστον αυτό είναι το προφίλ του γεμάτου τατουάζ μιντιάρχη.

Οχι τυχαία, θεωρείται σήμερα ένας από τους πιο πετυχημένους ιδιοκτήτες μιντιακού οργανισμού στον πλανήτη, με τα κέρδη να συσσωρεύονται διαρκώς στον λογαριασμό του ανάλογα με τις ρηξικέλευθες ιδέες του.

Παρότι το «Forbes» τον κατατάσσει στο περίκλειστο κλαμπ των πλουσίων, ο ίδιος δεν έχει χάσει καθόλου τον αυθορμητισμό του, ούτε όμως και το ευφάνταστο ταμπεραμέντο του που τον μετέτρεψε από αμετανόητο οπαδό της πανκ σε έναν από τους πρωτοπόρους των παγκόσμιων μίντια.

 Παρά το success story της εταιρείας του, ο Σέιν Σμιθ εξακολουθεί να πιστεύει ότι η δημοσιογραφία πρέπει να είναι αμετανόητα gonzo, οι δημοσιογράφοι ποτισμένοι από αμέτρητη τεστοστερόνη και οι δημοσιογραφικές έρευνες κατάλληλες να παίξουν στον όμιλό του ακριβώς επειδή κανένα άλλο Μέσο δεν θα δεχόταν ποτέ να τις προβάλει.

Ο,τι μπορεί κανείς να φανταστεί ότι δεν θα τολμούσε να προβάλει ένα mainstream κανάλι και να δημοσιεύσει ένα κυρίαρχο έντυπο, αυτό είναι που δείχνει με περισσή αυθάδεια και φαντασία o όμιλος Vice.

Είναι επομένως ένας όμιλος που παρέχει μια ολοκληρωμένη άποψη για το πώς θα έπρεπε να διαμορφώνει κανείς τις σύγχρονες τάσεις και να υποστηρίζει το ανένταχτο ρεπορτάζ – χωρίς λογοκρισία και δίχως καμία αιδώ.

Εναλλακτικός, τολμηρός, απρόβλεπτος και πάντα φρέσκος, ο όμιλος Vice έπεισε γρήγορα ότι μπορεί να κάνει τη δημοσιογραφία αλλιώς (διαθέτοντας ψηφιακά κανάλια με μουσικά θέματα – ακόμη και δίκτυα αποκλειστικά αφιερωμένα στις πολεμικές τέχνες).

Εκτός από το τηλεοπτικό δίκτυο και τη δισκογραφική εταιρεία που διαθέτει, ο όμιλος Vice εκδίδει free press, βιβλία και οδηγούς, ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε συνεργασία με το HBO λανσάροντας ειδησεογραφικό μαγκαζίνο με τον ομώνυμο τίτλο που προτάθηκε για το βραβείο Emmy και θα προβληθεί για δεύτερη σεζόν το 2014.

maxresdefault

Σε ερώτηση που είχαν απευθύνει στον Σμιθ για το πώς θα περιέγραφε τον όμιλό του στη μάνα του, είχε απαντήσει «ότι μοιάζουμε με την Time Warner με πιο φρέσκο και αλλόκοτο πνεύμα».

Δεν είναι να απορείς λοιπόν που ο όμιλος διατηρούσε πάντα υψηλή επιδραστικότητα στα νεανικά πνεύματα, αφού δεν ακολουθούσε ποτέ τις ειδησεογραφικές νόρμες και σκεπτόταν πάντοτε «εκτός πλαισίου».

Ο αυθορμητισμός με τον οποίο κινείται στη διάρθρωση των ρεπορτάζ τον έκανε ιδιαίτερα δημοφιλή στα κυρίαρχα μίντια που προσπάθησαν να μιμηθούν τα ρεπορτάζ από την πρώτη γραμμή του πολέμου -όπου βρέθηκε και ο ίδιος ο Σμιθ- στο Ιράκ ή στη Βόρειο Κορέα, από τα ντοκιμαντέρ στην Αφρική ή από πιο αυθάδικα ρεπορτάζ του τύπου «πώς να ρουφήξετε ένα περιτμημένο πέος».

Σήμερα, αν μπει κανείς στο www.vice.com, που είναι ο επίσημος διαδικτυακός τόπος του ομίλου, θα βρεθεί αυτόματα στην ελληνική εκδοχή του με ρεπορτάζ που έχουν ήδη αφήσει πολύ καλές εντυπώσεις, όπως εκείνα για τους μετανάστες που αποδρούν από την Ελλάδα, για τον θρύλο των Εξαρχείων και για τα καλλιστεία των κοριτσιών από την Αφρική σε κέντρο δεξιώσεων και γάμου κάπου στα Πατήσια.

Shane-Smith

 

Μπορεί, επίσης, να διαβάσει ανατρεπτικά stories και προφίλ, όπως αυτό για την κομμώτρια που βάφει τα μαλλιά των μεταναστών.

Τίποτε δεν ξεφεύγει από τη vice (βέβηλη) ματιά των ρεπόρτερ που πρόσφατα τόλμησαν και μπήκαν νύχτα στο Πεδίον του Αρεως προκειμένου να καταγράψουν το παράνομο deal των ναρκωτικών, ενώ το καλοκαίρι είχαν ακουστεί σε ολόκληρο τον κόσμο με το ρεπορτάζ τους για τις κατασκηνώσεις της Χρυσής Αυγής.

Η φιλία του Σμιθ με τον Θοδωρή Κυριακού και τα καλοκαίρια στην Ελλάδα

Αυτόν ακριβώς τον διεθνή όμιλο είναι που επέλεξε ο Θοδωρής Κυριακού για να συνεργαστεί, σε μια άκρως προκλητική και πρωτοποριακή κίνηση για τα ελληνικά δημοσιογραφικά δεδομένα.

Σε μια στιγμή όπου ο κόσμος έχει δείξει να κουράζεται από τα κυρίαρχα Μέσα, ο κ. Κυριακού τολμάει να οραματιστεί το διαφορετικό και να συνεργαστεί με μια πλατφόρμα που έχει εξ ορισμού βάλει ως στοίχημα την ανατροπή.

Από κοινού με τον ANT1 αναπτύσσουν ένα δίκτυο ψηφιακών καναλιών όπου προβάλλονται βραβευμένα βίντεο αλλά και πρωτότυπες έρευνες σχετικά με την τρέχουσα ειδησεογραφία, τη μουσική, τον πολιτισμό, την τεχνολογία, τον αθλητισμό και τη μόδα.

Οι πιο ενδιαφέρουσες ιστορίες παρουσιάζονται με τρόπο πρωτότυπο και μοναδικό, κάτι που έχει φανεί ήδη μέσα από την ανταπόκριση του κόσμου.

Στην ανάπτυξη της πετυχημένης συνεργασίας φαίνεται να συντέλεσε και η καλή προσωπική σχέση που, όπως μαθαίνουμε, διατηρεί με τον κορυφαίο μάνατζερ του Vice, τον ζωντανό θρύλο Σέιν Σμιθ, με τον οποίο ανταλλάσσουν ιδέες και περνούν μαζί τα καλοκαίρια.

Ο τελευταίος έχει δείξει ότι αγαπάει πολύ την Ελλάδα, την οποία επισκέπτεται τακτικά, δίνοντας ιδιαίτερο βάρος στα ζωντανά ρεπορτάζ που έχουν ως επίκεντρο τη χώρα μας.

Σε ερώτηση για το πώς βλέπει ο ίδιος την παρούσα συνεργία στον κόσμο των μίντια, ο Σέιν Σμιθ απάντησε ότι είναι παραπάνω από «συνεπαρμένος για τη συνεργασία με τον όμιλο ΑΝΤ1 και το λανσάρισμά του ομίλου στην Eλλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Προσωπικά, έχοντας ζήσει στην περιοχή, είμαι ιδιαίτερα ενθουσιώδης για την παρουσία του ομίλου εδώ. Η συγκεκριμένη περιοχή έχει έντονη πολιτισμική δραστηριοποίηση και κουλτούρα και αποστολή του Vice είναι να παράγει περιεχόμενο με καταπληκτικές τοπικές ιστορίες και να τις προβάλλει μέσω των καναλιών του σε όλο τον κόσμο.

Επίσης, ανυπομονώ να φέρουμε το καλύτερο περιεχόμενό μας στη μουσική, στα ταξίδια, στο φαγητό, στις ειδήσεις και τη μόδα στην περιοχή».

Κι αυτό φαίνεται σίγουρα να είναι ικανός να το κάνει ένας άνθρωπος που έχει δοκιμάσει τα πάντα και έχει γευτεί τη ζωή στο μεδούλι της – από τότε που γυρνούσε τον κόσμο καταγράφοντας ό,τι έπεφτε μπροστά του ή σύχναζε στα πιο απίθανα πάρτι στα υπόγεια της Νέας Υόρκης.

Δεν είχε άλλωστε κλείσει τα 30 -σήμερα είναι 43- όταν τον κάλεσαν να εκδίδει το εφημεριδάκι «Vice» και να το διανέμει δωρεάν στα εναλλακτικά δισκοπωλεία του Κάτω Μανχάταν, για να καταλήξει τώρα το ίδιο έντυπο να έχει κυκλοφορία πάνω από 1,2 εκατομμύρια αντίτυπα σε όλο τον κόσμο και 30 γραφεία σε διαφορετικές πόλεις.

Ωστόσο, οι φίλοι του λένε πως δεν έχει αλλάξει και πολύ, εξακολουθώντας να φοράει τα ίδια skateboard παπούτσια και να πίνει φθηνές μπίρες από τενεκεδάκια.

Κι όσο κι αν τα χρήματα αυξάνονται ο ίδιος δεν αποχωρίζεται την TriBeCa της Νέας Υόρκης, όπου βρίσκεται η μόνιμη κατοικία του, αλλά και τους παντοτινούς του φίλους που είναι djs και δημιουργικά φρικιά (όπως θα τους αποκαλούσαμε στη δημιουργική αργκό του «Vice»).

Το καλύτερο, όμως, είναι να ακούς τον Σέιν Σμιθ να αφηγείται ιστορίες από τα πανκ πάρτι όπου πήγαινε πιτσιρικάς δοκιμάζοντας ό,τι τύχαινε μπροστά του – ο ίδιος άνθρωπος θα μπορούσε να σου εκμυστηρευτεί ανεκδιήγητες καταστάσεις από τότε που τα έπινε στη Λιβερία με τον γυμνό στρατηγό Butt, όνομα διόλου τυχαίο αφού προτιμούσε να κατεβαίνει στη μάχη γυμνός.

Εχει, εξάλλου, δει τα πάντα και έχει προτρέψει τους συνεργάτες του να κάνουν τα πάντα, όπως το να φωτογραφήσουν την τουαλέτα του Χιου Χέφνερ σε πριβέ πάρτι του «Playboy».

Αυτή είναι άλλωστε και η ομορφιά του πιο κακού -εξ ου και το όνομα Vice- μιντιακού στοιχήματος στον κόσμο: ότι τολμάει και αποδομεί τα ίδια τα κουνελάκια και δεν θεωρεί τίποτα δεδομένο, ούτε καν την πιο ακλόνητη ομορφιά.

ΠΗΓΗ: ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

 

(Visited 1 times, 1 visits today)
By