Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Τέλος στις εναέριες έρευνες για το αγνοούμενο Boeing

Το ρομπότ θα συνεχίσει τις έρευνές του, αλλά μέσα στις επόμενες εβδομάδες μπορεί να ζητηθεί και η βοήθεια ιδιωτικών εταιρειών

malaysia airlines

Οι έρευνες για την ανεύρεση της πτήσης MH370 της εταιρείας Malaysia Airlines μπήκαν σήμερα σε μια νέα φάση στον Ινδικό Ωκεανό με την ανάκληση των αεροπλάνων και των περισσοτέρων από τα πλοία που έχουν κινητοποιηθεί από τις 8 Μαρτίου, καθώς η προτεραιότητα δίνεται τώρα στην υποβρύχια εξερεύνηση.

Οι αυστραλιανές αρχές που συντονίζουν τις επιχειρήσεις ανακοίνωσαν πως η προσπάθεια θα επικεντρωθεί «μέσα στις προσεχείς εβδομάδες» στην εξερεύνηση των θαλάσσιων βυθών όπου πιστεύεται πως βρίσκεται το Boeing 777 της Malaysia Airlines, στα ανοικτά των δυτικών ακτών της Αυστραλίας, αφού εξαφανίσθηκε εν πτήσει με 239 επιβαίνοντες.

Οκτώ χώρες συμμετείχαν στις έρευνες που έγιναν στη νότια περιοχή του Ινδικού Ωκεανού- η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία, η Μαλαισία, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα, οι ΗΠΑ, η Βρετανία και η Κίνα- ενώ πραγματοποιήθηκαν πάνω από 300 αεροπορικές πτήσεις για να εντοπισθούν τα συντρίμμια του αεροπλάνου.

Οι έρευνες αυτές, οι οποίες άρχισαν στις 18 Μαρτίου και κάλυψαν περισσότερα από 4,5 εκατ. τετραγωνικά χιλιόμετρα, απέβησαν μάταιες.

«Τα περισσότερα αεροπλάνα θα αποχωρήσουν (από το Περθ, στη δυτική Αυστραλία) στο τέλος της σημερινής ημέρας», δήλωσε εκπρόσωπος του κέντρου συντονισμού των επιχειρήσεων. Μόνο έναν αυστραλιανό P-3 Orion θα παραμείνει σε κατάσταση ετοιμότητας στο Περθ.

Οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία, η Νέα Ζηλανδία και η Μαλαισία επιβεβαίωσαν πως τα αεροπλάνα τους επιστρέφουν στις βάσεις τους.

Μέχρι 14 αυστραλιανά, κινεζικά και βρετανικά πλοία συμμετείχαν επίσης στις έρευνες. Τα περισσότερα ανακαλούνται άμεσα.

«Ορισμένα πρόκειται να επιστρέψουν στο λιμάνι για να ανεφοδιασθούν και να ξεκουραστεί το πλήρωμα. Άλλα θα επιστρέψουν για να κάνουν αυτό που έκαναν πριν συμμετάσχουν στις επιχειρήσεις έρευνας», διευκρίνισε ο εκπρόσωπος. «Εν ολίγοις, η επιφανειακή έρευνα περιορίζεται (…) και οι μεγάλης κλίμακας αεροπορικές και ναυτικές επιχειρήσεις τελείωσαν», πρόσθεσε.

Ήδη από τη Δευτέρα, ο αυστραλός πρωθυπουργός Τόνι Άμποτ είχε δηλώσει πως οι υποβρύχιες έρευνες θα είναι εντατικές και εκτεταμένες, «αν καταστεί απαραίτητο στο σύνολο της ζώνης όπου εκτιμάται πως έγινε η πρόσκρουση, δηλαδή σε μια έκταση περίπου 700 χιλιομέτρων επί 80», σχεδόν 60.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα.

Ένα ρομπότ σε σχήμα τορπίλης, εξοπλισμένο με σόναρ, το Bluefin-21, εξερεύνησε περιοχή 400 τ.χλμ. γύρω από εκπομπές που εντοπίσθηκαν από ένα αμερικανικό μη επανδρωμένο υποβρύχιο και θεωρήθηκε ότι προέρχονταν από τα μαύρα κουτιά της πτήσης MH370. Όμως οι έρευνες δεν επέτρεψαν να βρεθούν τα συντρίμμια.

Το ρομπότ θα συνεχίσει τις έρευνές του, αλλά μέσα στις επόμενες εβδομάδες μπορεί να ζητηθεί και η βοήθεια ιδιωτικών εταιρειών.

Η Αυστραλία απέρριψε εξάλλου σήμερα τους ισχυρισμούς μιας επιχείρησης θαλάσσιων ερευνών σύμφωνα με την οποία αντικείμενα που εντοπίσθηκαν στον κόλπο της Βεγγάλης μπορεί να προέρχονται από το Μπόινγκ 777.

Η εταιρεία GeoResonance, την οποία επικαλούνται μαλαισιανά μέσα ενημέρωσης και το αυστραλιανό τηλεοπτικό κανάλι Seven, υποστηρίζει πως εντόπισε πιθανά συντρίμμια του μαλαισιανού αεροπλάνου σε απόσταση 5.000 χιλιομέτρων από τη ζώνη όπου διεξάγονται οι έρευνες.

Χθες, Τρίτη, ο μαλαισιανός υπουργός Μεταφορών Χισαμουντίν Χουσέιν είχε κάνει γνωστό πως ελέγχει την πληροφορία, αλλά το κέντρο συντονισμου των διεθνών ερευνών στην Ασυτραλία απέρριψε την υπόθεση αυτή.

By