Πέμπτη, 9 Μαΐου, 2024

«Τεστ της αλήθειας» στο φυσικό αέριο κίνησης

Πόσο οικονομικό και περιβαλλοντικά φιλικό είναι τελικά το FISIKON;

fisikon

Το «τεστ της αλήθειας» για την αεριοκίνηση και όλα όσα υπόσχεται η χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμο κίνησης είναι πια γεγονός. Και τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν τις προσδοκίες ιδιοκτητών ΙΧ, αλλά και επαγγελματιών αυτοκινητιστών.

Ανάμεσα στα χιλιάδες ταξί της Αθήνας, υπάρχουν πλέον και ορισμένα «φυσικά» ταξί που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το FISIKON – το συμπιεσμένο φυσικό αέριο ή CNG που διαθέτει η ΔΕΠΑ μέσω ενός ταχέως αναπτυσσόμενου δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού φυσικού αερίου κίνησης.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι το φυσικό αέριο κίνησης (CNG), δεν έχει ουδεμία σχέση με το υγραέριο (LPG), με το οποίο συχνά συγχέεται, και του οποίου η χρήση του ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένη στα ταξί στη χώρα μας.

depa1

Μιλώντας λοιπόν με έναν αυτοκινητιστή που έχει εμπιστευθεί το FISIKON στην επαγγελματική του δραστηριότητα, προσπαθήσαμε να επαληθεύσουμε εάν όλα όσα λέγονται τόσο για τη φιλικότητα προς το περιβάλλον, όσο και για την οικονομία του φυσικού αερίου, ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Και οι απαντήσεις ήταν κάτι περισσότερο από θετικές. Όπως μας εξηγεί ο κ. Δημήτρης Μελέτης, επαγγελματίας οδηγός ταξί, το φυσικό αέριο πλεονεκτεί ως προς την τιμή έναντι όλων των ανταγωνιστικών καυσίμων κίνησης, επιβεβαιώνοντας ότι ένα αυτοκίνητο που καίει φυσικό αέριο έχει όφελος γύρω στο 67% σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο όχημα.

Το περί ου ο λόγος αυτοκίνητο είναι το Volkswagen Passat TSI EcoFuel. Διαθέτει κινητήρα φυσικού αερίου που συνδυάζει άμεσο ψεκασμό και διπλή υπερτροφοδότηση (Compressor & Turbo). Το ταξί αυτό επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 9,8 δευτερόλεπτα, έχει τελική ταχύτητα 214 km/h, ενώ καταναλώνει μόλις 4,3 kg CNG/ 100 km. Όπως δε τονίζει ο οδηγός, το αυτοκίνητο έχει αξιοσημείωτα χαμηλά επίπεδα θορύβου, γεγονός που το καθιστά ακόμα πιο φιλικό.

Τις ίδιες παρατηρήσεις εισπράττουμε και από άλλους οδηγούς που χρησιμοποιούν το FISIKON στα ταξί τους. Οι πρώτες εντυπώσεις λοιπόν των οδηγών είναι εξαιρετικά θετικές, αναφέροντας όλοι κατά μέσο όρο μείωση στο κόστος κατανάλωσης (€/χλμ) που κυμαίνεται μεταξύ 50% – 60% σε σχέση με τα προηγούμενα αυτοκίνητα που είχαν στην κατοχή τους. Τι γίνεται όμως με τις εκπομπές ρύπων; Μειωμένες εκπομπές σωματιδίων και διοξειδίου του άνθρακα που εκλύονται είναι επίσης κοινές παρατηρήσεις. Ενώ τα συνεργεία που παρακολουθούν τα αυτοκίνητα αυτά επιβεβαιωνόμουν και αυτά με τη σειρά τους τους εργοστασιακούς ισχυρισμούς: «Το FISIKON ως εναλλακτικό καύσιμο κίνησης διαθέτει μοναδικά χαρακτηριστικά: είναι οικονομικότερο σε σχέση με τα υπόλοιπα συμβατικά καύσιμα, δε νοθεύεται, έχει αθόρυβη καύση και είναι πιο φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο», τονίζει υπάλληλος ενός εξ αυτών των συνεργείων.

depa2Σήμερα, η τιμή ανά κιλό του CNG κυμαίνεται κάτω από € 1 (τιμή στις 15 Οκτωβρίου € 0,981). Αυτό πρακτικά σημαίνει, ότι το κόστος καυσίμων για το Passat TSI EcoFuel ταξί ανέρχεται σε μόλις € 4,17/ 100 km, αποτελώντας το οικονομικότερο αυτοκίνητο στην κατηγορία του, σε σύγκριση ακόμα και με υβριδικά.
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο διαθέτει 3 υποδαπέδιες δεξαμενές φυσικού αερίου από ειδικής επεξεργασίας ατσάλι χαμηλού βάρους (μια εμπρός από τον πίσω άξονα και δύο πίσω) και μια δεξαμενή βενζίνης. Όταν οι δεξαμενές φυσικού αερίου αδειάσουν, γίνεται αυτόματη μετάβαση της τροφοδοσίας στη βενζίνη. Στον πίνακα οργάνων έχουν ενσωματωθεί δύο ξεχωριστοί δείκτες μέτρησης για κάθε τύπο καυσίμου. Καλά λόγια όμως επιφυλάσσουν οι οδηγοί και για την αυτονομία των αυτοκινήτων με εργοστασιακά συστήματα τροφοδοσίας με φυσικό αέριο. Με 21 κιλά φυσικού αερίου καθώς και 31 λίτρα βενζίνης, το Passat μπορεί να διανύσει 980 km.

Μεγάλη λοιπόν είναι η εξοικονόμηση που δυνητικά επιτυγχάνεται με το FISIKON για τα επαγγελματικά οχήματα, όπως ΜΜΜ (ταξί και λεωφορεία) καθώς και άλλα επαγγελματικά οχήματα (φορτηγά, απορριμματοφόρα κ.α.) και φυσικά ΙΧ. Τα παραπάνω βέβαια αποκτούν ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο πλαίσιο υλοποίησης, σχεδίου ανάπτυξης του δικτύου ανεφοδιασμού οχημάτων με φυσικό αέριο, εκ μέρους της ΔΕΠΑ σε συνεργασία με τα ΕΛΠΕ.

Οι καταναλωτές εντός Αττικής εξυπηρετούνται ήδη από το σταθμό τροφοδότησης στην Ανθούσα – ο οποίος λειτουργεί σε 24ωρη βάση, και εξυπηρετεί ΔΧ και ΙΧ οχήματα – ενώ ο δεύτερος σταθμός στα Άνω Λιόσια εξυπηρετεί αποκλειστικά λεωφορεία και απορριμματοφόρα. Πρόσφατα, προστέθηκε ένας ακόμη νέος σταθμός στο Δήμο Κηφισιάς, επί της λεωφόρου Κηφισίας, ενώ μόλις την προηγούμενη εβδομάδα εγκαινιάστηκε ο πρώτος σταθμός ανεφοδιασμού FISIKON στη Θεσσαλονίκη, στο Δήμο Πυλαίας, επί της Λεωφόρου Γεωργικής Σχολής.

depa3

(Visited 1 times, 1 visits today)
By