Τετάρτη, 15 Μαΐου, 2024

Τσίπρας: Ο Γλέζος μπορεί να πάει με ποδήλατο στις Βρυξέλλες

Ο Γλέζος δεν είναι ούτε πολιτικός, ούτε δημοσιογράφος, ούτε ακτιβιστής. Ο Γλέζος είναι ο Γλέζος. 

manolis_glezos800

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας μίλησε για τον Μανώλη Γλέζο στην παρουσίαση του βιβλίου της Ρένας Δούρου «Μια κουβέντα με τον Γλέζο».  Την παρουσίαση συντόνισε ο εκδότης Ηλίας Λιβάνης ενώ παρόντες ήταν πολλοί βουλευτές και στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο κ. Τσίπρας μεταξύ των άλλων είπε: «Ο Γλέζος δεν είναι ούτε πολιτικός, ούτε δημοσιογράφος, ούτε ακτιβιστής. Ο Γλέζος είναι ο Γλέζος. Ένας ιδιαίτερος άνθρωπος. Πεισματάρης, αποφασιστικός, μαχητικός αλλά ταυτόχρονα και γήινος, προσιτός, ανοιχτός. Είναι ένας σπάνιος συνδυασμός. Δεν μπορείς να τον συγκρίνεις με κάτι άλλο, ούτε να του αποδώσεις κάποια ιδιότητα. Φαίνεται ότι το καλούπι από το οποίο τον έφτιαξαν έχει καταστραφεί. Αυτό δεν είναι το συμπέρασμα. Είναι η αφετηρία από την οποία ξεκινάει ο αναγνώστης του βιβλίου».

Ακόμα τον χαρακτήρισε «ζωντανό σύμβολο» που «συνέχισε την πορεία του παρεμβαίνοντας διαρκώς στα πράγματα, με το πείσμα, τη μαχητικότητα και την αγνότητα που τον διακρίνουν».

Ο κ. Τσίπρας στάθηκε στην αμεσότητα του κ. Γλέζου και στο «πόσο εφηβικά ανήσυχο είναι το μυαλό του και η σκέψη του». Επίσης ανέφερε πως ο Μανώλης Γλέζος έχει την άνεση να μιλάει για θέματα που εκτείνονται «από τον Όμηρο μέχρι τη διαχείριση υδάτινων πόρων και από τη Γλωσσολογία μέχρι το σοσιαλισμό, με δημοκρατία».

Μίλησε ακόμα για την πίστη του Μανώλη Γλέζου στην Άμεση Δημοκρατία: «Φέρνω στο μυαλό μου την επίμονη ρήση του περί αυτοδιοίκησης και εταιροδιοίκησης. Καθώς και την επίμονή του για την εξουσία που πηγάζει από το λαό και άρα ανήκει στο λαό. Αυτή η πίστη είναι που τον οδήγησε και στο αυτοδιοικητικό πείραμα της Απειράνθου. Η πίστη αυτή του Μανώλη, νομίζω ότι δεν πηγάζει κατευθείαν από τον κλασικό μαρξισμό. Έχει γεννηθεί μέσα του ως συνισταμένη πολλαπλών επιρροών. Άλλωστε ο ίδιος δηλώνει ότι δεν είναι οπαδός μιας και μοναδικής αντίληψης. «Τελικά τι είσαι Μανώλη; Λέω είμαι Μαρξιστής και Μαοϊκός, είμαι και του Ένγκελς και του Χέγκελ και είμαι και του Στάλιν. Δηλαδή δεν μπορεί να είμαι οπαδός μόνο ενός ανθρώπου». Είναι χαρακτηριστική η αναφορά στο ρητό του Θωμά του Ακινάτη που είχε αναρτήσει στο βιβλιοπωλείο του. «Να φοβάσαι τον άνθρωπο του ενός βιβλίου»».

Τόνισε επιπλέον την προσήλωση του κ. Γλέζου στην υπόθεση της Εθνικής Ανεξαρτησίας: «Μια προσήλωση που φανερώνει τον πατριωτισμό του, που είναι γερά δεμένος μέσα του με το διεθνισμό. Αυτή η προσήλωση διακρίνεται σε κάθε σημείο της αφήγησής του. Και καλύπτει από τα θέματα της ανάπτυξης, μέχρι τα ζητήματα δημοκρατίας και εθνικής αξιοπρέπειας. Αν η αριστερά βασανίζεται δεκαετίες από το δίλημμα πατριωτισμός ή διεθνισμός, δεν χρειάζεται να χαλάει το χρόνο της σε ατελείωτες συζητήσεις. Αρκεί να κοιτάξει τον Μανώλη Γλέζο, για να συνειδητοποιήσει ότι τα δύο αυτά πράγματα συνδέονται διαλεκτικά, αρκεί να είσαι σίγουρος για τον εαυτό σου και την ταυτότητά σου».

«Είναι ικανός να πάει και με ποδήλατο. Αλλά είναι βέβαιο ότι τίποτα δεν θα τον εμποδίσει να το καταφέρει», δήλωσε για τον Μ. Γλέζο για το πως θα ταξιδέψει στις Βρυξέλλες καθώς δεν μπαίνει σε αεροπλάνο.

Επίσης υπογράμμισε ότι «το μισό εκατομμύριο σταυροί που πήρε στις ευρωεκλογές, αριθμός πρωτοφανής για τα ελληνικά εκλογικά δεδομένα, μιλάει από μόνο του. Και νομίζω ότι είναι η μεγαλύτερη τιμή, που στο πρόσωπο του Μανώλη, συμπεριλαμβάνει όλη τη γενιά των αγωνιστών, ιδιαίτερα των ανώνυμων αγωνιστών που έδωσαν τη ζωή τους στο βωμό της ανεξαρτησίας, της λευτεριάς, της δημοκρατίας και της προκοπής της πατρίδας μας».

Η Ρένα Δούρου είπε πως η ζωή του Μανώλη Γλέζου εκπέμπει πέντε μηνύματα: Άμεση Δημοκρατία, Τοπική Αυτοδιοίκηση ως «ανάγκη οι ίδιοι οι πολίτες την εξουσία», μεταβίβαση της εξουσίας στους πολίτες από τους πολιτικούς, κοινωνικοποίηση των μέσων πολιτικής εξουσίας, η σχέση με τους νέους.

Τελειώνοντας, η κ. Δούρου επεσήμανε πως ο Μανώλης Γλέζος «για μια ακόμη φορά, είναι έτοιμος να ξεκινήσει αύριο το ταξίδι του για τις Βρυξέλλες. Για να δώσει τον αγώνα για το νομικά δίκαιο, πολιτικά ορθό και ηθικά επιβεβλημένο, αίτημα των γερμανικών επανορθώσεων απέναντι στην Ελλάδα».

By