Σάββατο, 11 Μαΐου, 2024

Υπό εξέταση το αίτημα της ΝΕΛ για ελεύθερη δρομολόγηση πλοίου στη β. Ελλάδα

Στη γραμμή Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Βαθύ Σάμου από Πειραιά

nel-lines

Yπό εξέταση από τις αρμόδιες διευθύνσεις του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου είναι το αίτημα της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου, η οποία την Παρασκευή υπέβαλε αίτημα για άμεση δρομολόγηση του πλοίου «Μυτιλήνη» χωρίς επιδότηση για ένα έτος, στη γραμμή Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Βαθύ Σάμου από Πειραιά.

Αυτό σημαίνει, ότι το κράτος δεν θα χρηματοδοτεί πλέον το κόστος της συγκεκριμένης γραμμής.

Στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών, αλλά και στελέχη του υπ. Ναυτιλίας ανέφεραν, ότι αν το αίτημα της ΝΕΛ γίνει δεκτό, μπορεί να μπλοκάρει την απευθείας ανάθεση της άγονης γραμμής, έναντι μισθώματος (επιδότηση) που είχε γίνει από το υπ. Ναυτιλίας στο «Νήσος Μύκονος» της Ηellenic Seaways, καθώς στο επίσημο έγγραφο της σύμβασης, αναφέρεται ότι η χρονική διάρκεια ισχύoς της είναι μέχρι την έναρξη εκτέλεσης δρομολογίων με τακτική (εμπρόθεσμη ή εκπρόθεσμη) δρομολόγηση από άλλη εταιρεία.

Αυτό σημαίνει, ότι όταν μία εταιρεία υποβάλλει αίτημα για ελεύθερη τακτική ετήσια δρομολόγηση χωρίς επιδότηση, αναστέλλεται άμεσα η τρίμηνη δρομολόγηση που είχε κατοχυρωθεί με το πλοίο «Νήσος Μύκονος», αλλά και η διενέργεια του σχετικού διαγωνισμού.

Είχε προηγηθεί την Τετάρτη σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος από το υπουργείο Ναυτιλίας, για κάλυψη της γραμμής χωρίς επιδότηση, καθώς αυτό ορίζει ο νόμος όταν γίνει απευθείας ανάθεση μία γραμμής σε μια άλλη εταιρεία. Πάντως οι τελικές αποφάσεις για το ζήτημα αναμένονται απο το υπουργείο Ναυτιλίας και συγκριμένα απο τον υπουργό Μ. Βαρβιτσιώτη.

Να τονιστεί, ότι η ΝΕΛ είχε κηρυχθεί έκπτωτη από δύο άγονες γραμμές του βορειοανατολικού Αιγαίου με κατάπτωση των εγγυητικών της επιστολών και αποκλεισμό της από δημόσιους διαγωνισμούς για ένα χρόνο, με το αιτιολογικό της πλημμελούς και αδικαιολόγητης άρνησης εκτέλεσης των δρομολογίων, όμως δεν υπήρχε κανένας περιορισμός για τη συγκεκριμένη εταιρεία να υποβάλλει αίτημα για ελεύθερη τακτική δρομολόγηση.

Σημειώνεται, πως με βάση τη σύμβαση απευθείας ανάθεσης, το «Νήσος Μύκονος» λαμβάνει το ποσό των 93.825 ευρώ, ανά δρομολόγιο για τη κάλυψη της άγονης γραμμής Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Βαθύ Σάμου.

Στελέχη της ΝΕΛ ανέφεραν ότι αυτό που αναμένεται άμεσα είναι η έγκριση της γραμμής από τον αρμόδιο υπουργό, καθώς το πλοίο «Μυτιλήνη», είναι έτοιμο από την Τρίτη, να πραγματοποιήσει το πρώτο του δρομολόγιο.

By