Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

1 δισ. ευρώ θα βγάλει φέτος η Ferrari από συλλεκτικά μοντέλα

Ferrari αναβάθμισε τις εκτιμήσεις της για τα κέρδη του 2017, καθώς οι περιορισμένες εκδόσεις των supercars της, όπως η FXX K Evo που παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα, βοήθησαν την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία να πετύχει τον στόχο που είχε θέσει, δύο χρόνια νωρίτερα από το αναμενόμενο.

Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) θα φθάσουν περίπου στο 1 δισ. ευρώ, 14% περισσότερα από το 2016, ενώ τα προσαρμοσμένα EBITDA γ” τριμήνου ενισχύθηκαν κατά 13% στα 266 εκατ. ευρώ.

Ο διευθύνων σύμβουλος Σέρτζιο Μαρτσιόνε είχε θέσει το στόχο του 1 δισ. ευρώ από το 2014, όταν διαδέχθηκε τον Λούκα Κορτνέρο Ντι Μοντεζέμολο στο τιμόνι της Ferrari. Το γεγονός ότι τον έφτασε πριν από το 2019, του επιτρέπει να βάλει σε εφαρμογή τα τελικά σχέδιά του για την εταιρεία. Η νέα πενταετής στρατηγική θα παρουσιαστεί στις αρχές του 2018 και θα περιλαμβάνει ανοίγματα σε νέες κατηγορίες αυτοκινήτων όπως τα SUV, για την προσέλκυση νέων πελατών με λιγότερο extreme μοντέλα.

Ωστόσο η Ferrari δεν εγκαταλείπει τους πιστούς της φίλους και θα συνεχίσει να κυκλοφορεί ειδικά μοντέλα όπως η περσινή LaFerrari Aperta ή η πολύ πρόσφατη FXX K Evο.

Πτώση μετοχών

Η αναβάθμιση των εκτιμήσεων της Ferrari θεωρήθηκε μικρή από τους επενδυτές, ενώ η ενίσχυση των κερδών τρίτου τριμήνου, που απλώς ικανοποίησε τις προσδοκίες, με αποτέλεσμα να υποχωρήσει η μετοχή. Οι μετοχές της Ferrari υποχώρησαν χτες κατά 2,9%, ενώ σήμερα πραγματοποιούν προσπάθεια ανάκαμψης, κερδίζοντας 0,20%. Φέτος έχουν ανέβει μέχρι 85%, φέρνοντας την αξία της εταιρείας στα 19,5 δισ. ευρώ.

Η Ferrari σχεδιάζει να κυκλοφορήσει φέτος κι άλλα πανάκριβα μοντέλα της σε περιορισμένες εκδόσεις για να γιορτάσει τα 70 της χρόνια. Η FXX K Evo θα είναι διαθέσιμη σε ελάχιστους πελάτες και δεν προορίζεται για χρήση στο δρόμο, παρά θα αποτελεί ένα συλλεκτικό δείγμα της πιο προηγμένης τεχνολογίας στα supercars.

Τα προσαρμοσμένα EBITDA της εταιρείας έφτασαν από τα 634 εκατ. ευρώ του 2013, που ήταν η τελευταία πλήρης χρονιά της διοίκησης Μοντεζέμολο, στα 880 εκατ. το 2016. Το επιχειρηματικό πλάνο μέχρι το 2022 θα περιλαμβάνει διπλασιασμό του λειτουργικού κέρδους, σύμφωνα με πηγές του Bloomberg. Οι αρχικές προβλέψεις της Ferrari για τα προσαρμοσμένα κέρδη του 2017 ήταν στα 950 εκατ. ευρώ.

Τα SUV μοντέλα θα αργήσουν πολύ να συνεισφέρουν στα κέρδη της εταιρείας. Αν και η Ferrari έχει γνωστοποιήσει ότι την ενδιαφέρουν, ο Μαρτσιόνε δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι θα χρειαστούν περίπου 2,5 χρόνια για να αποφασίσουν την παραγωγή τους, η οποία θα είναι οπωσδήποτε περιορισμένη.

By